Jeugdherinneringen

Kijk bij Marion voor de andere zeswoordenverhalen met het thema “jeugd”. 

18 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Dit is o zo waar, toen wij onze ouders hielpen met de verhuizing stond ik voor hun oude linnenkast. Die had jarenlang op zolder gestaan, dus ik had hem echt heel lang niet gezien. Het viel me op dat het maar een heel kleine kast was, maar toen bedacht ik me dat ik deze vroeger, als heel klein meisje dagelijks zag... Hij was in mijn herinnering echt gigantisch...
    Ik wens je een heel mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik durf er bijna een eed op te doen dat dit plaatje weer uit het mapje "limerick"komt!
    Maar hélemaal waar natuurlijk en ik kon dat een paar jaar geleden nog ondergaan. Ik kreeg de gelegenheid het huis waarin ik ben opgegroeid nog eens te bekijken , wat is die huiskamer klein vergeleken bij vroeger. Onvoorstelbaar dat die in mijn gedachten zoveel meer ruimte te bieden had al die jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk. Het komt uit die map. Schrijf jij de limerick?

      Verwijderen
  3. O ja heel herkenbaar!
    Wat een mooi plaatje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de tekeningen van Jim Warren zijn vaak heel inspirerend.

      Verwijderen
  4. Ik moest werken dus zag je uitdaging nú pas , kan ik natuurlijk niét laten liggen.Hoewel ik jouw voorzetje natuurlijk mis;-)

    Om "toen" aan het water te voelen
    beklommen we krukken of stoelen
    je wéét hoe dat gaat
    die prachtige plaat
    laat 't hoofd met herinnering spoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je vat het weer kernachtig samen
      Ik kan het alleen maar beamen
      Jim Warren is goed
      Zijn tekening doet
      Ons allerlei weetjes uitkramen

      Verwijderen
    2. :-) je bent op dreef , ik moet een op die naam zoeken ,die man kán er wat van!

      Verwijderen
  5. Een heel toepasselijke illustratie bij de woorden!
    Heel herkenbaar, dat mini achtertuintje in Mariahoeve leek echt een grote tuin vroeger.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In vergelijk met ons balkon al helemáál.

      Verwijderen
  6. Dat klopt helemaal, toen we laatst in ons oude buurtje waren had mijn dochter dezelfde ervaring... "goh het was in mijn herinnering veel groter allemaal" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer zo'n prachtige afbeelding, wow. Grappig hè, hoe jeugdige beleving toch anders kan zijn dan de volwassen werkelijkheid, het perspectief verschuift.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar. Groter en verder weg ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat is waar, veel dingen zijn in je herinnering groter. Vroeger vond ik mensen ook vaak veel ouder dan ze in werkelijkheid moeten zijn geweest. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een plaatje bij dit zo ware praatje... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen