Reizen

We zijn er niet zo goed meer in. Dat heb ik al eens uitgelegd in een eerder logje.
Tien, vijftien jaar geleden hadden we een prima systeem bedacht waar we ons beiden goed bij voelden. We kozen een gebied, bijvoorbeeld de Elzas, en trokken dan anderhalve week van hotel naar hotel. Over kleine binnenwegen, door schattige dorpjes en prachtige landschappen. We lieten ons verrassen.
Wanneer het hotel ons beviel boekten we een of twee nachtjes bij. Ik was de gids en manlief reed. We waren een geweldig reisteam.
Misschien gaan we dit na de verkoop van ons huis met een camper proberen. Dan moeten we er wel eentje vinden met een bed van minimaal twee meter twintig.

17 opmerkingen:

  1. tegenwoordig zijn die vast wel te koop Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja,
    Wij zijn er nog steeds gek op, zo van hotel naar hotel, maar dan wel een beetje georganiseerd. Door bijvoorbeeld de overnachtingen alvast te boeken. We zijn onze volgende reis al een beetje aan het uitdenken. Ierland wordt het volgend jaar waarschijnlijk...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn er wel hoor Marja, de mensen die ons chalet hebben gekocht hebben ook een camper, een Concorde, 9meter lang, er kan zelfs een Smart autootje achterin.
    De man heeft een 'groot rijbewijs' anders mag je er niet eens mee rijden. En er zit een supergroot bed in!
    Maar op het park hebben ook een aantal mensen een Hymer. Onze overbuurman is heel erg lang, denk zeker 1.95 en die hebben ook een heel groot bed.
    Een leuk idee een camper, maar je blijft dan toch rijden en steeds zoeken naar een plek. Of je moet alles van tevoren goed voorbereiden. Op internet vind je tegenwoordig zoveel vrije camperplaatsen. Maar wel een hoop geregel en alles zelf doen. Is een van hotel naar hotel vakantie dan niet veel relaxder voor jullie?
    Succes trouwens met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Die hotelvakanties hebben we vroeger veel gedaan, maar het lijkt me zalig om een wc aan boord te hebben en weinig meters te hoeven lopen. Alles binnen handbereik. ;o)

      Verwijderen
  4. Als je niet van rijden houdt, zou ik niet voor een camper kiezen.
    Want die zijn juist gemaakt om te trekken. En bovendien lijkt het me vreselijk om met zo'n bakbeest te rijden. Zeker op snelwegen en zo.
    Dan kun je toch beter een kort reisje naar een mooie bestemming maken?
    Of een reisje met steeds een ander (van te voren gereserveerd) hotel en korte ritten er naar toe? Dat is veel minder belastend, denk ik.
    Maar goed: dat zullen jullie zelf wel het best weten.
    Succes met de verkoop. Valt niet mee tegenwoordig, he? Dochterlief heeft ook al twee jaar haar appartement te koop staan.
    Als ik nog denk hoe het was toen wij ons huis verkochten: 's ochtends aangemeld bij de makelaar, 's avonds verkocht! Echt waar!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat deden we vroeger veel, maar nu lijkt me zo'n huisje op wielen wel tof. Mits manlief zijn onzekerheid op de grote weg overwint.
      Wat een bofkonten waren jullie!

      Verwijderen
  5. Goed geluid: leuke plannen bedenken!

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het heeft , als alles, voor en nadelen natuurlijk en het klinkt mij als muziek in de oren om je eigen spulletjes altijd bij je te hebben ! Aan de andere kant mag je met zo'n camper niet zómaar overal overnachten en dus blijft het tóch weer een zoektocht naar een goede "slaapplaats" !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk vooruitzicht zo'n camper! wij doen het 's zomers met een caravan!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn ouders reizen ook half Europa door met de camper. Ze vinden het fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me toch lastig als je niet zeker bent met auto rijden.Er zijn natuurlijk ook veel wegen die minder druk zijn.Je zou eerst natuurlijk een camper kunnen huren en er wat rijlesjes aan wagen,zit je later niet met een miskoop opgescheept.

    Zelf wil ik ook eens een camper uit proberen voor als het met de boot niet meer gaat.Wij komen toch onderweg leuke camper plaatsen tegen hoor en zomaar in het 'wild'.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben twee campervakanties gedaan en het ons allebei heel goed bevallen. Dat was wel in Canada en Nieuw Zeeland, waar de camping echt ingericht zijn voor (grote) campers. Je hebt altijd je eigen gedoetje bij je, hoeft geen tent op te zetten, ideaal.
    We zullen zo snel geen camper kopen, want daar hangt natuurlijk wel een aardig prijslaartje aan vast, en we werken allebei nog. Als we met pensioen zijn en nog fit en gezond genoeg lijkt het me wel leuk, dan kun je ook langer en vaker weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Natuurlijk: je moet altijd doen waar je goed in bent. Dat bevalt het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk vooruitzicht, met de camper op stap. En als jullie in Zuid Spanje zijn, komen jullie bij ons langs, en Mara maakt voor ons viertjes een heerlijke Indische maaltijd. Afgesproken? Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb zelf ook een doorreisje gemaakt door Frankrijk met de auto en tent. Uiteraard nog jonge beentjes om ons voort te trekken, maar mijn god wat was ik jaloers op die campers. Heerlijk lijkt me dat: leven in volle vrijheid.
    Niet gebonden aan slechte buren, slecht eten, vieze kamers, onvriendelijk personeel ... (ik som nu wel enkel de dingen op die kunnen tegenvallen in een hotel), maar toch: alles in eigen controle!
    Wat een top idee!

    BeantwoordenVerwijderen