Vijf paarden en een pauw

We mogen dan wel in een dorpje wonen, maar er gebeurt hier genoeg. Terwijl we tijdens een zwoele avond op onze veranda zaten, bleek de jonge mannetjespauw van nummer 28 het op zijn heupen te hebben gekregen. Hij was ontsnapt en zat op de pilaar bij de oprit van nummer 30.

Binnen een mum van tijd stonden er diverse buren buiten en vlogen de adviezen je links en rechts om de oren. De pauw wachtte het niet af en vertrok richting paardenwei waar wij op uitkijken.

Het vijftal stond nog wat te mijmeren in de schemering en schrok zich een hoedje. Ze stoven alle kanten uit; dan weer weg van die grote vogel en dan weer met vijf pk achter hem aan. Een film waardig. Hoezo saai in Ravels?

15 opmerkingen:

  1. Genoeg commotie weer meis.
    Wel grappig.
    Fijne dag.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja,
    Misschien geen grootse gebeurtenissen in Ravels, maar zeker genoeg te beleven, dat is duidelijk...
    Ik zie het helemaal gebeuren...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, jammer dat er geen filmpje van is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie het voor me....best leuk toch, zo'n onverwachte move van een pauw?
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je ogen hebt voor natuur en dieren gebeurd er constant van alles om je heen. En wat zijn pauwen toch mooi he. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk als er zo onverwacht visite bij je langs komt hé! beleef je nog eens wat ;-)!
    liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alsof autoverkeer langs de deur zo afwisselend is .....! Geef mij maar paarden die met een pauw spelen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar zoiets beleef je in de grote stad niet. Hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij ons in het dorp woont ook een pauw, maar dan netjes binnen de omheining. Van de week had hij zijn veren helemaal uit... ik dacht echt... bij de eerste beste windvlaag flikkert die om... maar niet dus. Prachtig om te zien, al had ik eigenlijk meer oog voor de eendenkuikens.

    Mooi uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, dat is een hele belevenis. Dat maak je bij ons niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, volgens mij moet ik gaan verhuizen, want hier gebeurt nóóit wat! Wat een hilariteit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat zal wel een grappig gezicht zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grappig. Hopelijk heeft de eigenaar hem inmiddels weer terug en staan er niet binnenkort 5 paarden in zijn tuin voor een tegenbezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zijn de leuke dingen van in een dorp wonen.
    Het haalde nog net niet het plaatselijk roddelkrantje?
    Kan me voorstellen dat die paarden zich een hoedje schrokken van die pauw.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen