Onweer en schone bedden

Toen ik vanmorgen opstond was het somber, nat en het onweerde. Hoezo tweede tropische dag van de week? Ik heb meteen alles open gegooid om de kamertemperatuur te laten zakken en binnen enkele uurtjes lukte dat al, van 24 naar 22 graden.
Snel onze bedden afgehaald en verschoond, voordat de zon doorbrak. En rond half 11 was het omslagpunt. Als een speer alle ramen en deuren dichtgesmeten en nu rustig nasudderen met een banaan en een kop koffie. Hèhè, even bijkomen. Straks de week weer doormidden zagen. Ik heb het er maar druk mee.
Hoe is het weer bij jullie?

13 opmerkingen:

  1. arnhem, bewolkt en koel, de buien zijn overgetrokken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanochtend heel vroeg een zware onweersklap, het heeft geregend, het is nu benauwd en de zon komt door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier in het midden van het land is het bewolkt en regent het af en toe .Maar het is ''nog'' wel lekker buiten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg bewolkt. Klam en af en toe regen. Niks tropische dag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanmorgen was ik al op half 8 op het strand (voor een wandeling) omdat het "heet" zou worden. Maar op het strand was het mistig, het spetterde een beetje en het was koud. Toch een lekkere wandeling gemaakt.
    Toen wij later aan de cappucino zaten kwamen er allemaal mensen die een stranddagje gepland hadden (stoelen, schepjes, emmertjes, koelboxen e.d. mee)
    Ze konden rechtsomkeer maken, want het was echt geen strandweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Droog, droog, droog. De tuin heeft een beetje regen hard nodig (en ik ook). Maar graag na donderdag omdat dan de Avondvierdaagse voorbij is.
    Vanmorgen was het wel bewolkt. Nu is het 25 graden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is hier afwisselend zonnig maar wel droog zo nu en dan een spatje regen. Wel warm maar niet zo tropisch als voorspeld was. Gelukkig niet dat lijkt me helemaal niets zo warm in een tent met 2500 hossende mensen ;) Ik vind dit wel vermoeiend weer dat drukkende weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier de hele dage bewolkt en net een paar druppels toen ik eindelijk even buiten kon zitten. Grrrr, inderdaad voor de veiligheid het dakraam dichtgedaan, maar het is weer droog geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier was het vanochtend bar en boos: regen, donder, bliksem. En 's middags lekker. Graadje op 27, dus waar die 37 gevallen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is me hartstikke meegevallen. Wel een beetje benauwd, maar prima uit te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Koude Noorden wind die uit zee komt.
    Werd tegen 14.00 uur een beetje warmer.
    Ik vind 30 graden het allerfijnst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier hetzelfde verhaal als bij jou. Na de middag moesten we de boel weer dichtgooien...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was hier in de randstad een flink deel van de dag zelfs maar rond de 21 graden !
    Pas later in de middag werd het nog iets warmer maar láng geen 30 graden, niet meer dan 24 of zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen