Doos

In oktober maakte ik een afspraak voor de volgende blaascontrole op dinsdag 2 april. Het kaartje werd ingevuld en hing hier keurig op het magneetbord in de keuken.

Goed voorbereid vertrokken wij rond half 2 naar het ziekenhuis en ik meldde me bij de assistente, terwijl manlief de auto parkeerde.
Het naambordje van mijn arts stond niet op de balie. Wat vreemd ..
De dame keek mij verbaasd aan en zei dat mijn arts twee weken verlof had. In het systeem stond mijn afspraak genoteerd voor 26 maart?!

Jammer genoeg had ik het bewijskaartje niet bij me, bovendien tover je daar de arts niet mee tevoorschijn. Enfin, toen mijn wederhelft boven arriveerde, konden wij dus een nieuwe afspraak maken en onverrichter zake huiswaarts keren. Dat kostte ons al met al een uur, 32 km en de zenuwen.

Thuis constateerde ik dat het oude afspraakkaartje – di 02/04/13 14:10 u - was ingevuld in precies hetzelfde handschrift als het nieuwe. Stomme doos!

21 opmerkingen:

  1. Oh Marja, wat vervelend. Nu mag je dus opnieuw in de zenuwen zitten, de volgende keer. Over slechte administratie en communicatie gesproken zeg...
    Ik wens je wel een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad, heeeeeel vervelend!!! hopelijk laten ze jou niet betalen voor de 'gemiste' afspraak! nou ja, je heb gelukkig nog wel het oude afspraakkaartje als bewijs!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk kan ik mij ook zo aan ergeren!
    Afgelopen keer gingen wij ook naar de internist, afspraak gemaakt, manlief vrij gevraagd. Krijg ik een halve dag van te voren een mededeling dat ik niet bij de die internist mag en dus de afspraak verzet moet worden.
    Ik was stomverbaasd, gaf ook nog aan dat mijn man vrij had genomen, maar dat werd gewoon terzijde geschoven.
    En o wee als jij kort van te voren belt dat je niet komt! Dan zijn de rapen gaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dozen ................ heb je in alle maten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend zeg, nu kun je nog een keer in de zenuwen gaan zitten.
    Wat een enorme doos zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grr opnieuw die spanning en zo onnodig eigenlijk.suffe doos!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marja, ik zou dat kaartje nog bewaren. Best kans dat zij je had moeten waarschuwen en de afspraak verzetten. Mogelijk was ze dat vergeten en dan speel je het zo en ligt de schuld bij de klant. Excuses? Nooit van gehoord.
    Heel vervelend voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend zeg... maar ik zou ook inderdaad kaartje bewaren en dat de volgende keer toch ff onder d'r neus duwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. overal waar gewerkt word gebeuren wel eens foutjes Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Marja het woord Doos is nog te vriendelijk, ze moeten door de jaren heen weten dat mensen met enorme zenuwen zitten en dat zijn dan blunders .....ik kan daar niet tegen omdat je het te vaak hoort.....ook wachttijden in situaties waar tijd kostbaar (kan) is/ zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. volgende keer goed het kaartje bewaren, niet dat het wat helpt als de arts er niet is....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kijk ,door dit soort stommiteiten gaat het EPD dus gewoon niet werken! Práát me er niet van , met vriendin Marion is het schering en inslag dat afspraken verzet worden en soms helemaal niet doorgegeven worden .
    Natuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje maar kom daar dan ruiterlijk voor uit en probeer het op te lossen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal niet jouw fout, maar wel heel vervelend.
    Ik zou ook het kaartje bewaren hoor en ook dat van de volgende keer, kan je mooi bewijzen dat die assistente het zelf had geschreven.
    Stel dat ze het gaan factureren... dat je niet geweest bent op 26 maart...
    Dus nu weer opnieuw in de spanning! Hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker dan zeg!! Nu kun je weer in de spanning gaan zitten voor dat onderzoek!! En jullie tijd en de kilometers nogmaals.
    Tja, administratie is een vak apart ...... en dan hebben we het nog niet eens over de communicatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, bah, en dan die spanning die je ervoor hebt... Het is niet zomeer even een routinecontrolebeurtje :-(

    Ik vrees dat iemand mij na gisteren ook een doos vindt. Er kwam een dame voor behandeling. Een lange afspraak. Rolstoelafhankelijk met de taxi. Ze was een week te vroeg, had zich, gelukkig voor mij, zelf vergist. Ik kon de afspraak er niet tussen persen, de agenda barstte al uit zijn voegen, en ik heb haar weer naar huis moeten sturen, met pijn in mijn hart. Ik kan wel zeggen "blijf maar, dan lopen we maar uit, en dan werken we wel over", maar daar ga ik ook zoveel mensen niet blij mee maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohhh ergerlijk is dat....
    de volgende keer maar beide kaartjes meenemen en teruggave vragen van gemaakte kosten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo moest ik laatst voor een longfunctie onderzoek komen en ging zoals de bedoeling is als je een afspreek hebt zitten wachten in de wachtkamer tot ik opgeroepen werd,maar toen ik er al ruim een half uur zat vroeg de doktersassistente met wie ik een afspraak had en hoe laat, ze keek in het systeem en zei nee hoor u heeft zich vergist u staat niet ingepland ,nu had ik gelukkig mijn afspraken kaart bij me en kon dus laten zien dat ik wel degelijk op de goede dag en het juiste tijdstip gekomen was ,alleen daar heb je dan niets aan want ze zaten volgeboekt en dus moest ik maar een andere afspraak maken. ik weet het iedereen kan fouten maken ,maar excuses aan bieden is toch wel het minste , want ik had speciaal vrij genomen voor deze afspraak,als ik nu een afspraak heb bel ik de dag ervoor even op om te controleren of de datum en tijd wel kloppen en of zij de afspraak wel genoteerd hebben, dat voorkomt een hoop ergernis.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gheghe, stomme doos is leuk. Maar ja... zulke dingen zeg je niet snel. Goed dat er weblogs bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren via je Google-account wordt aanbevolen.