WyAnDotjes

Update week 19:

Nieuwe An bracht de eerste nachten in een laurierstruik door, omdat ze nog niet doorhad hoe ze het loopplankje naar de slaapzolder moest gebruiken.

Wy had het daarentegen wel meteen begrepen, zodat Dotje in ieder geval gezelschap had. 

Tussen haar struiknachten legde An zowaar een eerste eitje in de buxusborder naast de veranda.

Zaterdag (5/5) verkenden ze elkaar wat beter en er ontstond een zekere hiërarchie. Gelukkig zonder veel gepik over en weer. Ik was helemaal blij toen ik ze ’s avonds allemaal in het hok zag zitten.   

De legscore is inmiddels: 
 
Wy: 0 (het arme, kale ding is nog aan het revalideren)
An: 5 (perfect aangepast meisje)
Dotje: 19!

We zijn onwijs trots op de kinders.

18 opmerkingen:

  1. Hopelijk worden ze heel snel hechte vriendinnetjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk en gezellig trio!

    fijn weekend Marja!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor, al die eitjes!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn echt leuk en zoveel eitjes al!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig en nu hopen dat het goed blijft gaan.En al een aardige score met de eitjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marja,
    Wat geweldig, ze vinden allemaal hun plekje...
    Ik wens je een heel fijn weekend, en een heel mooie moederdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè, eindelijk rust op het kippenfront. Nu is het verder een kwestie van genieten. En je bent inmiddels na alle toestanden wel weer wat wijzer geworden over kippen, vermoed ik. Wat grappig dat je de eierscore bijhoudt van iedere kip! Dat hebben we in die 30 jaar nooit gedaan. We weten soms niet welk ei van wie is.
    Elke dag is het dus Paaseieren zoeken bij jullie, haha.
    Fijn weekend,

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schrijf met stift de dag en letter op elk eitje. Er liggen nu weer 3 D's en 3 A's in de koelkast. ;o)
      Het verschil is goed te zien. An legt iets langwerpiger dan Dotje.
      Ik ben benieuwd wanneer Wy zich voldoende hersteld voelt om te gaan leggen en vooral waar ze dat zal doen. Ik kan niet iedere dag de hele tuin doorzoeken. Achterin tussen de naalden barst het van de kuiltjes. Nesten genoeg dus.
      Fijn weekend.

      Verwijderen
    2. Dat zie je vanzelf als het verenpak weer goed is hersteld.

      Rooika

      Verwijderen
  8. hoi Marja wat leuk die kippetjes .Zelf hebben we een poosje baardkippetjes gehad .Daarvan heb ik nog een versteend eitje bewaard.Nu hebben we ganzen in het viezier gehouden aan het water.Inmiddels in totaal 4 nestjes met 23 jongen samen.Wel jammer dat ze er vandaag zijn en morgen weer kilometers verder.
    fijne dag
    groetjes,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het dit keer beter lijkt te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me zo heerlijk landelijk dat gescharrel van die kippetjes al ontbreekt er dan eigenlijk nog een haan om me wakker te kraaien !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het stikt hier van de hanen in de buurt. Ik hoef er zelf geen extra wekker bij. Bovendien krijg je dan bevruchte eitjes en voor je het weet, lopen er 20 kippen door de tuin.

      Verwijderen
  11. Sow, wat veel eitjes al! Maar het beste nieuws is dat de kippies het goed met elkaar kunnen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat fijn dat het nu wel goed gaat... Ze zullen het nu wel rooien met zijn 3tjes. En die eitjes... lijken me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen