Welkom


“Dat is lang geleden, dat jullie hier waren. 
Misschien wel voor de eeuwwisseling. 
Wat heerlijk dat jullie zoveel moeite hebben gedaan om naar Afrika te komen. 
Kom maar mee naar buiten, dan laat ik jullie het nieuwe tuinhuisje zien. 
 Is het niet zalig om over een eigen douche en toilet te kunnen beschikken? 
Ik ben zo ontzettend blij met jullie bezoek. 
Is er een speciale aanleiding voor? 
Wat sta je nu te wijzen, lieve schat? 
Je bent een beetje aangekomen, hè? 
Het staat je prima. 
Of
Bedoel je
Echt waar
Word ik oma? 
O, lieverds wat maken jullie me gelukkig.” 

Aline geeft ons iedere dinsdag een zinnetje.
Wij maken daar een verhaaltje van.

27 opmerkingen:

  1. oh Marja ik dacht we allemaal welkom waren in je nieuwe zwembad. Dat valt dus tegen. ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent van harte welkom, maar een zwembad hebben we helaas niet.

      Verwijderen
  2. Hoi Marja,
    Wat weet jij in een paar zinnen een mooi beeld te scheppen... Ik zie het helemaal voor me en voel de blijdschap van deze mensen...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha... wat een leuk einde! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar word je helemaal blij van, zo'n verhaaltje op de grauwe dinsdagmiddag.
    Net echt, dat slot. Knap hoor.
    Het plaatje lijkt bijna op de tuin van onze buren. Het hele spektakel afgelopen weken meegemaakt hoe zo'n zwembad in een tuin wordt geplaatst.
    Helaas geen zwembad, Marja? Nou, ik denk dat het mooier klinkt dan het is. Wat een onderhoud en kosten voor die paar keer dat je in Nederland 's zomers een drie vier slagen in je badje kunt maken. Kijk in mijn tuin toch liever tegen mooie bloemen en planten aan dan zo'n grote blauwe bak, haha.

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoelde "helaas" voor Hélène, zelf zit ik niet op chloorbak te wachten. ;o)

      Verwijderen
  5. Wat een leuke en goed geschreven dialoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk verhaal en wat een schitterende omgeving waar het verhaal zich afspeelt!!

    fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal , maar er blijft toch iets hangen...word je nu weer oma;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor zover ik weet, is er niets op komst. ;o)

      Verwijderen
  8. Dat is wel een héél bijzondere manier om te horen dat er kleinkind op komst is !
    Maar nu ben ik toch benieuwd of de oma en kleinkind "bedacht" zijn of niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal bedacht.
      We hebben een kleindochter van 4 en dat is een heel ander verhaal.

      Verwijderen
    2. Pak van m'n hart ,ik weet uit ervaring dat een kleinkind op grote afstand niét leuk is !

      Verwijderen
  9. Ach...ik dacht al dat je ons welkom heette in je nieuw gekochte zomerhuis ;-)
    Maar ik weet zeker dat je met je kleindochter van vier veel gelukkiger bent dan met dat vakantiehuis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten. Het is trouwens altijd vakantie in ons huis. ;o)

      Verwijderen
  10. een heerlijk verhaal en pracht omgeving om bij te komen.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie manier om zo het schrille contrast te laten zien tussen rijkdom en bittere armoe in Afrika.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de goede orde: ik heb niets met Afrika en dit plaatje is van internet. Heb ik op gevoelige tenen gestaan? Sorry.

      Verwijderen
  12. Nee hoor, Marja. Absoluut niet. Ik begreep wel dat het fictie was, maar veronderstelde dus ten onrechte dat je hiermee iets aan de kaak wilde stellen. Had net hiervoor een droevig stuk gelezen over het bezoek van Claudia de Breij namens Unicef aan Tsjaad, waar momenteel duizenden kinderen verhongeren en zag in jouw stuk die enorme tegenstelling. Ik heb er dus iets in willen zien wat door jou ongewild en onbedoeld was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, ik begrijp het. Nee, dit was dus puur toeval.

      Verwijderen
  13. Helemaal ten onrechte gedacht dat dit een verwijzing was naar de armoede in Afrika en het decadente aankoopgedrag aldaar van veel rijke westerlingen. Nee dus. Alles bedacht. Heel leuk. Tegelijkertijd geeft het aan hoe dicht sommige dingen tegen elkaar aanliggen. De reactie van Tagrijn is wat dat betreft veelzeggend.
    Hoe dan ook: een leuk logje met onverwachte effecten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms zijn weinig woorden genoeg voor veel associaties.

      Verwijderen
  14. Prachtig verhaal, met deze zin helemaal naar Afrika afreizen geweldig... zag het allemaal zo voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi verhaal zeg en heel beeldend geschreven, ik dacht even dat het over jou ging...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nee, ik woon in België en heb een heel dikke duim. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach, Marja.... ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik schaam mij bijna om te zeggen dat wij zo rijk zijn om het verhaal ook echt te gaan beleven...
    Vakantie in Africa in oktober en een kleinkind in november...
    Wat zijn we bevoorrecht...! Ik kan het bijna niet geloven..

    Ik hoop jullie snel weer te zien, zodat we kunnen bijpraten..

    xxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen