Kiplekker

Het nieuwe supertrio doet het goed en ik ben heel blij met de dames. Donderdag hebben we een zalige boerenomelet gegeten dankzij An en Dotje.

Natuurlijk is Wy nog niet voorzien van een volledig hersteld verenpak en heeft ze minder energie dan de andere twee, maar dat heeft tijd nodig. Ze scharrelt in haar eigen tempo door de tuin.

Als gevolg van de vele buien hebben ze heel wat uurtjes zij aan zij onder de rododendron doorgebracht en dat schept een band.

Ik ben er intussen wel achter dat ze ons een konijnenhok hebben aangesmeerd in plaats van een kippenhok. Geen legkastjes en geen stok. Tja we wonen in België. Mutsen zijn we. Misschien krijg ik nog inspiratie om iets degelijkers te bouwen voor de komende herfst en winter. Voorlopig zitten ze hier wel goed.

Heeft iemand nog slimme tips voor een hok van kunststof? We willen bloedluizen in de toekomst voorkomen.

15 opmerkingen:

  1. Ah, jullie Ollanders voor de gek gehouden door Belgen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk door de winkel in Tilburg, maar het resultaat is hetzelfde. ;o)

      Verwijderen
  2. Jaja, is daar geen liedje van, achter/onder de rododendron? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Leuk. Hier is ie: http://youtu.be/5EM3HxfHo0I

      Verwijderen
  3. Jammie!!! En ik dacht nog wel dat je dat hok helemaal zelf gemaakt had... maar je hebt het dus alleen maar in elkaar gezet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden in het nachthok zelf een stok aangebracht, maar legkastje hebben we nooit gehad. We gebruikten en omgekeerd caviaholletje. Dat bleek het later te zijn. Het zag er uit als een mandje met aan een kand een lager stukje. Dat heeft al die tijd dienst gedaan als legmand, met wat stro er in...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geen ervaring met kippen of konijnen, zou me ook hebben laten bedotten wat het hok betreft!!! hahaha :-D !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaha , je een konijnenhok aan laten smeren als kippenhok...... je zou ervan van de leg raken ! Het zou me zómaar kunnen overkomen ,nou ja , alle begin is moeilijk hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een berg takken in de tuin is al super. Dat is de favoriete legplek van een van onze kippen. Een soort uitbouwtje maken aan het bestaande hok. Heb ik bij iemand gezien kan ook. Of in een hoekje onderin. Het hoeft maar klein te zijn en donker. Een plastic donker krat met een gat is simpel en doeltreffend.
    Zou proberen een gladde boomtak te regelen schors eraf halen om op te zitten 3 tot 4 cm, daar doe je ze een groot plezier mee.

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wyan(be)dottes, wat betreft het hok. Moest er wel om lachen. Zou het de kippen iets uitmaken waar ze leggen. Ik heb geen idee. Mijn Opa had voor zijn kippen een hok vol zaagsel en een grote ren, maar dat is minstens 55 jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helaas kan ik je geen tips geven, al zou ik dat nog zo graag willen.
    De omelet ziet er heel kiplekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dan wel enige ervaring met katten, maar kippen???

    Je krijgt hier wel tips genoeg...veel succes ermee...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bloedluizen? brrrr wat klinkt dat eng ...jakkie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, een goede tip heeft de H.H.H. natuurlijk eigenlijk altijd wel.
    Kun je een beetje goed overweg met...........lego?

    BeantwoordenVerwijderen