Tafel - ruimte

Wij zijn een opgeruimd stel. Op onze tafels ligt weinig zooi. Er staat een bos bloemen of een plantje in het midden, er ligt een (puzzel)boek en een stapel onderzettertjes. Dat geldt zowel voor onze salontafel als voor de eettafel. 

Georganiseerd als wij zijn, ligt er hooguit een uurtje wat rommel of post en wordt dat vervolgens opgeborgen op een “logische” plaats.
Logisch in de zin van …. dan weet je later nog waar het ligt ….. (geen garantie bij vijftigplussers)

Wanneer er visite komt, gebeurt er van alles. De een gebruikt de stoel als kapstok, legt zijn sleutelbos en gsm neer en doneert iets groens of alcoholisch, de ander brengt liefdevol opgespaarde en uitgeknipte cryptogrammen mee, een goed boek of een tasje met tijdschriften. Hoe dan ook, binnen een mum van tijd ligt de hele tafel vol. En dan moet er op een gegeven moment worden gegeten. Dus, hopla, de hele handel wordt verplaatst en er verschijnen placemats, borden, bestek, servetten en glazen.

Het is gezellig en de leukste gesprekken vinden plaats aan die ongeorganiseerde tafel. Mijn opruim-gen staat stand-by. En dan wordt er verzameld, geplast, gekust en uitgezwaaid. Doei! Voordat ik ga slapen zijn de tafels weer helemaal opgeruimd, met de bedoeling dat mijn hoofd dat voorbeeld volgt.

Andere invalshoeken kun je vinden bij reismeermin 

25 opmerkingen:

  1. ik ga ook altijd voor een opgeruimde tafel
    dan volgt de rest vanzelf

    gr hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk logje Marja! Ik ben best 'opgeruimd' maar door de invloed van al degenen hier in huis die dat niet zijn .... heb ik 't wel eens lastig ;-) Sommige plekken in huis die ruim ik niet meer op, daar is 't me te gortig. Want ik ben wel opruimerig, maar ik kan niet beginnen op te ruimen als ergens chaos is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als vijftigplusser herken ik dit geheel. Komt helemaal overeen met mijn tafels...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    en ik duim voor wat zon...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zijn we echte rommelaars ,dus er moet vaak opgeruimd worden.In een klein huis geeft dat anders teveel onrust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sinds mijn kastjes beleid ben ik erg streng geworden op de rommelaars hier in huis, die jarenlang gewend waren alles achter zich aan te laten slingeren.
    Soms verwensen ze het mij dat, maar heel vaak zijn ze blij dat ik zo georganiseerd ben geworden want alles heeft nu een plek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je vloer prachtig! En de tafel heel netjes. Wij hebben geen vensterbanken en gebruiken de tafel voor een paar planten, de fruitschaal en natuurlijk om aan te eten. Gelukkig kan dat met een 6 persoonstafel waar maar twee mensen gebruik van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons is juist de tafel niet opgeruimd. Kranten, puzzelboekjes.
    Mijn correspondentie die ik in sommige gevallen nog met de hand doe. (heerlijk!)
    Stapeltje tijdschriften, leesboek. Voor het eten maak ik plek, d.w.z. alles naar een kant van de tafel.
    Alleen als ik eters krijg, gaat de hele tafel leeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ehhh... ik durf bijna geen foto van onze eettafel te plaatsen.... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, ieder zijn eigen invalshoek. Toch?

      Verwijderen
  9. Hier is het lekker rommelig. Vind ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben precies het tegenovergestelde. Afijn, ik heb er ooit een foto van op mijn blog geplaatst en die was nog heilig....
    Al is de eettafel wel opgeruimd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja , bij mij is er "opgeruimd "en "opgeruimd" ,met een glazen salontafel helpt het al heel erg als je er even een spons en zeem over haalt ,de eetkamertafel is vaak bedekt met een legpuzzel ,dat lijkt misschien rommelig maar dat is het voor mij dus niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hier is het altijd een lekker rommeltje met van aales en nog wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk uit je hart beschreven.
    Denk dat ik nu weet waarom ik zoveel van je HOU !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja ik kan mij wel ergens daarin terugvinden, ik hou ook van orde maar het lukt niet elke keer, bvb.mijn hobbykamer ligt er dikwijls nogal wanordelijk bij, het stoort mij wel maar dan denk ik zo van "het is toch maar een hobbykamer".
    Nu ja, wat is orde voor de ene en wat betekent het dan weer voor iemand anders...iets kan opgeruimd zijn en toch een warrige indruk geven...en je kan daarvan houden...
    Net als met zovele andere dingen is het zo verschillend van mens tot mens en het is belangrijk van je goed te voelen en een thuisgevoel te creëren.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je huis lijkt wel een kasteelruimte, wat mooi en bijzonder en ook nog opgeruimd :-)

    Het lijkt in het niets op mijn huis, echt niet. Een klerezooi, toch ruim ik zo af en toe wel op, totdat het weer vol ligt, binnen een dag. Ik kan mij beter afvragen hoe ik dit voor elkaar krijg...

    50 plus dat zijn wij ook, maar de ene 50 plusser is de andere niet, dat blijkt wel

    (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja wij zijn ook echte opruimers....anders kan ik niet werken,lezen of wat dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Door de week is de eettafel opgeruimd. In het weekend dient hij als stortplaats voor van alles en nog wat. Kranten, folders, bonnen, nieuwe aankopen, dvd's, alles vind je er op terug. Maandagochtend ga ik ruimen. Dan heb ik weer een opgeruimde tafel.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtige eetkamer! bij ons ook alles altijd netjes aan de kant.
    zijn nu eigenlijk in volle verhuis, een deel staat al ginder en een deel staat nog hier. zal dus een tijdje geen logjes meer plaatsen, hooguit af en toe eens komen lezen! groetjes en tot later, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  19. In ons huis wonen ook twee hondjes en een kanariepietje .
    Er staan 2 hondenmanden en een groot kussen ligt op de grond.
    Speelgoed halen ze zelf uit de mand ,dus kun je aan het opruimen blijven.
    Mooi niet dus.Eén keer per dag ,in de morgenuren wordt er schoongemaakt en voor het slapen gaan de spullen opgeruimd.Maar voor de rest is het gewoon opgeruimd.
    Groetjes ,Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. LOL! Zie mijn bijdrage en nee ik heb maar geen foto van mijn tafel gemaakt..
    Ik zal je gaan linke ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij houden ook allebei van netjes! Manlief zelfs nog iets meer als ik... tot ik tegen hem zei dat ik niet in een showroom wil leven, daarna werd hij ietsjes makkelijker. Maar hier is alles ook opgeruimd voor wij (en als ik alleen ben 'ík') naar bed ga. Met die computer op tafel met alles wat erbij hoorde werd ik er zelf ook wel eens naar van. Nu ben ik weer thuis, de laptop staat in de computerkast aangesloten op het beeldscherm. En als ik geen zin meer heb gaat de puut uit en de kast dicht... hahaha en de tafels blijken supernetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij houden ook van een opgeruimd huis, maar leesvoer mag altijd wel wat losjes rondslingeren. Anders wordt het zo'n museum ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zucht... wat fijn als beiden netjes zijn en opruimen...
    Mijn mannetje is de grootste slons die je je maar kunt voorstellen.
    Zo lief als hij kan zijn zo chaotisch is hij ook.

    Maar wat kan ik doen...?

    Ik hou wel van 'm.

    Dus doe ik het opruimen maar. PFFFFFFFFFFFFFFFF... iedere dag een dagtaak hier als ik manlief niet tijdig op zijn vingers tik.

    HELP!!!! hahahahaaaa... MANNEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. En óf het dan gezellig is...!
    De volgende keer brengen we nog veel méér rommel mee, maar dat mag dan ook weer niet van je...
    Plantjes voor de tuin, maar dan niet teveel... ( toch?)
    Mogen we dan toch nog wel een keertje komen?..?
    xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen