Mijn familie


Als Ram in Ravels ben ik zeer verheugd om hier vandaag een familiecollage aan te treffen. 
Zijn het geen heerlijke bolletjes wol? 
Samen met mijn zelfportret is het een gezellig stel.


Voeg daar mijn maagdelijke ascendant bij en de onschuld straalt van ons af.
Onze jongere familieleden vertederen de mensheid in het voorjaar. 
Dartelende lammetjes brengen een glimlach op menige snoet. 
We leveren wol, melk en nazaten. 

Sommige exemplaren zijn verloren, arm of hebben vijf poten. 
Andere soorten springen graag over hekjes om mensen te helpen inslapen. 
En ze zijn heel volgzaam. 
Als er eentje over de dam is, volgen er meer. 
Schaapachtig lachen is dan weer iets minder, dat geef ik onmiddellijk toe. 

Het zwarte schaap is een heel ander dier. 
Dat bestaat alleen in de optiek van intolerante mensen. 
Zodra die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, barst de kritiek los. 

Ik heb een zwak voor zwarte schapen. 

 Aline plaatst iedere maandag een fotocollage en wij schrijven in opdracht een toepasselijk verhaaltje van minimaal 150 woorden

20 opmerkingen:

  1. een prachtige serie rammen,
    je doet je naam eer aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gezegd Marja. Vanmorgen nog zwarte lammetjes gezien, zoooooo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hé hé, erg leuk dat je met 'mijn familie' op dit onderwerp kwam! ook ik heb een zwak voor schaapjes, vooral de pasgeboren lammetjes, zo aaibaar en schattig !;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal je wel niet verbazen dat ik ook gek op schapen ben. Die ogen he, zo mooi. In Limburg hebben ze ook hele mooie schapen met sproetjes. Tenminste zo noem ik dat. Ik mag zeker geen schaap vroeg ik een tijdje geleden aan mr. X. Wat denk je zelf? was zijn antwoord. Ach ja ik was even vergeten dat we in een woonwijk wonen maar anders.........fijne dag lief rammetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk die 'familie'van jou.Vorig jaar kwamen wij een schaapherder tegen die loopt de hele zomer de Utrechtse heuvelrug op en neer.Zo houden ze o.a de wallekanten schoon.
    http://hollandswelvaren.blogspot.com/2011/08/roots.html
    Wij zeggen hier wel eens als iemand wat hoog van de toren blaast of overdrijft; veel schaap, weinig wol.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijke familie heb je;))

    en dank je voor je compliment:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eén of twee?


    Muizenissen beletten me te slapen.
    Woelend telde ik al duizend schapen.

    Ze sprongen massaal over een brede gracht.
    Ik raakte de tel kwijt bij elke ooi in dracht.

    Vroeg me af of ik één of twee schapen moest tellen.
    Alle muizenissen zijn weg, de vraag blijft me kwellen.



    Graag gelezen, Marja.
    Lenjef ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb een tijdje schaapjes gespaard en er weer mee opgehouden ....het zijn leuke beestjes en ach zwarte schaapjes ach die vergeet ik niet aandacht te schenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben dol op schapen en vooral op hun vacht, ik kan daar hele mooie dingen van maken!
    En ik ben ook dol op zwarte schapen, ben er zelfs met 1 getrouwd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellig schaapachtig blog hahaha.Wat zijn ze leuk he en de zwarte zijn zeker erg mooi.Hier ook een Ram ,een echt lastpak op zijn tijd en dat maakt ook van mij nog wel eens het zwarte schaap !!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zagen in het weekend schaapjes, lammetjes en ook nog een ram.
    Ram is leuk, schaap ook, maar die lammetjes......!!! Echt geweldig.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik probeel al heel lang mijn schaapjes op het droge te krijgen ,het begin is omdat ik nu gegelmatig een rammetje op mijn blog signaleer ,dan komen die schaapjes vanzelf wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een welgeschapen blogje. Leuk al die uitdrukkingen en spreekwoorden in één stukje te verzamelen. Mis alleen een stormram, maar kan niet bedenken wat die met een schaap kan aanvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben zelf het zwarte schaap. Maar het zijn leuke beestjes. En ik ben ook een ram, maar dat weet je.

    Liefs Fredrique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben zo dol op schapen dat ik het vertik, ja zelfs verfoei om schapen/lamsvlees te eten.
    Ik hou van die beesten; ben als tiener zelfs een poos met een echte herder en zijn echte kudde over land getrokken.
    Sinds ik in Noord Holland (klein dorpje in West Friesland) woon kan ik me ogen dagelijks de kost geven... waarheen ik ook kijk... schaapjes.

    En ja... het zwarte schaap... hahahahahaaaa... wie is dat nou niet(geweest) zo nu en dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vind ze zelf erg leuk als model voor de camera, vandaar deze collage... en ja het sluit geheel aan bij jou... mooi gedaan zo met al die uitdrukkingen erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zwarte schapen en hun zwarte lammetjes ernaast... aandoenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou zeggen: bèèèè`. En als ik een schaap was zou ik best zwart willen zijn. Helemaal niks mis mee. Bovendien zie je het minder als ze modderpoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schapen...heerlijk! Ik koop altijd wol bij een winkel in Nieuwpoort en die hebben een vast koppeltje boeren waar ze de wol bij kopen. Ze doen alles zelf: scheren, schoonmaken, spinnen, op een natuurlijke manier verven. Ik kan het je van harte aanraden.

    Enne: ik bèn een zwart schaap ;-)

    BeantwoordenVerwijderen