Meerijden

Rijd jij of rijd ik? 
Die tekst zit bij menigeen in de auto geplakt. De bedoeling is dat de passagier zich niet bemoeit met de rijstijl van de chauffeur en zich keurig onthoudt van ongewenst commentaar. 
Manlief heeft zijn broertje wel eens uit de auto gezet. Hij was de voortdurende kritiek meer dan zat en had hem al diverse keren gewaarschuwd. Uiteindelijk was de maat vol. Hij zette de auto langs de kant en gelastte hem uit te stappen. Broertje was verbijsterd en beet de volgende keren liever zijn tong af dan nog één woord tegen te sputteren. 
Zeer effectief. 

Opdracht van Aline

21 opmerkingen:

  1. Waar verkopen ze die stickers...????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of ze dit soort teksten nog verkopen. Misschien bij zo'n autoaccessoire-winkel?

      Verwijderen
  2. Ja een meerijder in de auto vind ik best maar niet als hij zich met mijn rijstijl bemoeit.
    Hoewel ik mezelf ook wel eens betrap en dan snel mijn commentaar inslik als ik bij manlief in de auto zit. Maar ja, ik denk dan aan onze veiligheid, ben soms bang dat hij iets niet ziet... maar volgens hem is dat dan wel zo als ik het later vraag... Maar zo'n sticker is eigenlijk best handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar hebben wij geen last van omdat we zelf geen auto hebben.Maar wel regelmatig meegemaakt bij anderen ,zo ergerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vreselijk: meerijders die zich met jouw rijstijl bemoeien.
    Ooit gingen we met tien vrienden een reis naar Italie maken. Er werd om de beurt gereden. Twee dames waren érg actief in het geven van rijadviezen, zeg maar:-) Toen manlief reed, heeft hij een keer de auto stopgezet en gevraagd of zij liever zelf reden. Toen ze verbaasd zeiden dat het hun beurt niet was, wees hij hun er op ludieke wijze op dat ze dan ook geen commentaar (advies!) moesten geven. De hele vakantie geen last van gehad:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha... een neef van mij zette de rijexaminator uit de auto. Ver wer van de bewoonde wereld op een buitenweg. Hij kreeg een rijbewijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik houd meestal braaf mijn mond, maar zit soms wel stiekem te 'remmen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whahaha jawel hé, dat ken ik,
    ik hou ook niet van meerijders:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het mooiste voorbeeld vind ik wel uit de serie Schone schijn, dat Hyacint zich continu bemoeit met Richard.
    Ze waarschuwt hem dan voor een voetganger die amper nog te zien is, ik maak graag het grapje met mijn man Mind the pedestrian ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wij vinden die serie ook geweldig. Een heel goed voorbeeld van meerijden. Ze is echt zo gek als een deur.

      Verwijderen
  9. 'Mind the pedestrian'.... Schone schijn is ook een van onze lievelingsseries. we hebben 'm op DVD, zo kunnen we af en toe nog eens lekker ontspannen 'op de koffie bij Mrs Bouquet'.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja commentaar leveren tijdens het rijden roept veel ergernis op.(glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En dat is nou toch echt de beste manier... haha. Geweldig om dat dan ook echt te hebben gedaan...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. "Meerijden "gebeurd soms zonder dat de meerijder zich ervan bewust is ..... ik zie Henk z'n knie vaak "wegtrekken" wanneer hij vanuit zijn kant niet goed kan zien of ik aan mijn kant ruimte genoeg heb om erlangs te kunnen ;-) maar néé hoor ,hij rijdt niet méé!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik rij heel graag auto, maar niet met mijn man naast me .... en dat zegt genoeg ;-) Verder krijg ik van niemand commentaar op mijn rijstijl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik rijd best graag auto, maar dan het liefste zelf. Want als ik naast iemand zit, dan ben ik veel bezig met het verkeer en da's niet zo ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goede actie van manlief. Betuttelaars: korte metten daarmee maken.
    Het is ook de manier waarop je iets zegt.
    In de auto had je vroeger ook zo'n portrethoudertje waarin je de foto's van je kinderen kon zetten: Denk aan ons!
    Begreep dat als kind niet als ik dat in de auto van een ander zag staan. Wij hadden dat niet.

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou daar kan ik me helemaal in vinden, mijn ex begon al als ik de auto startte dan gaat de lol er wel van af en ga je steeds minder rijden, ik hoor het bij veel echtparen , pff dat gezeur altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel efficiënte maatregel van manlief :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ge-oh-ha van de bijrijder altijd... Met jouw man zijn optreden kan ik het prima vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aiiii! Hoe doe je dat?? Kan ik het van jullie leren???
    xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen