Hoe lang kun je tegen absolute stilte?

18 opmerkingen:

  1. Ik denk wel lang maar 45 minuten...zonder iets he, zelfs geen vogeltje..ik weet het niet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou denken dat het langer was. Maf zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik durf een weddenschap aan, dat ik het 8 uur kan
    PHM van de kletersteeg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb graag stilte om me heen, dwz geen kabaal, maar absolute stilte? Denk dat dat niets voor mij is ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geen idee. ik heb het soms wel eens graag stil rondom mij, maar de natuurgeluiden zou ik wel snel missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me wel lekker hoor, ik houd wel van rust en stilte. Maar dan wel met een boek erbij, dan houd ik het echt wel een paar uur vol hoor, maar dat is zeker niet de bedoeling?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Absolute stilte lijkt me heerlijk. Waar kom je dat nog tegen? In de trein, op straat, in een park? Vergeet het maar. Ik weet dat sommigen er veel moeite mee hebben maar ik zou het heerlijk vinden om dat van tijd tot tijd mee te maken;

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind 45 minuten eigenlijk maar kort lijken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij is het de combinatie van stilte en duisternis waardoor je het niet langer volhoudt. Klik op "bron" voor het hele artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het enige moment ooit waarvan ik me kan herinneren zoiets als absolute stilte te hebben ervaren of althans wat er dichtbij kwam, was op het Gelderswoudsekerkpad tussen Weipoort en Gelderswoude (Zuid-Holland). Dat pad is zo'n twee kilometer lang en bij een paar graden boven nul en geen wind - geen weidevogels, geen vee - en in het midden bebouwing en boerderijen op een kilometer afstand. Dat was echt een dreunende stilte. Neurologen kunnen je uitleggen waarom dat komt. Op Google Earth zie ik dat de situatie ongewijzigd is. Dus iedereen kan het uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stilte is meestal heerlijk. Maar het liefst in een wat gezelliger omgeving dan op jouw plaatje:-) Overigens vind ik niet dat het altijd stil hoeft te zijn, het is soms ook heerlijk tekenen van leven te horen.
    Fijne Paasdagen.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Da's kort. Qua tijd is het dan best te overzien om eens mee te doen aan zo'n proef. Lijkt me wel maf om dan ineens roze olifantjes voorbij te zien wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn....absolute stilte. En dan ook nog duisternis....hmmm...liever niet....
    Fijne Paasdagen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wel interessant...
    Maar ja, absolute stilte en duisternis...? Dat lijkt zo op dood zijn... toch?

    Doe mij maar gewone stilte en gewoon leven.

    Groetjes,

    Gaabs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt natuurlijk "stil" en "stil" !
    Op een héél verlaten plekje ergens aan het strand met je ogen dicht liggen sudderen zóu je stil en dinker kunnen noemen maar dat is het natuurlijk niet !Dát zou ik dan ook wel een paar uur vol kunnen houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ongelofelijk...maar 45 minuten? Geen geluid, het klinkt als het paradijs op aarde.
    Maar zelfs als er geen geluid is, hoor je toch nog je hartslag en ademhaling.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik weet, denk ik, niet eens wat absolute stilte is.......
    maar hetlijkt me wel lekker eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Aiiii! Wat een lugubere ruimte en als dit soort experimenten er moeten plaatsvinden, lijkt het mij een plek om de rest van je leven nachtmerries van te krijgen..
    Nee, geef mij maar de natuur!! Een vogeltje hier en daar ( zoals op de site Beleef de Lente ) verbreekt die stilte niet.. Ik heb het gekwetter nu gewoon konstant aanstaan, als ik achter de computer zit...
    Heerlijk.... net als in... ( je weet wel!)
    xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen