Werken aan een droom


Voor mijn verjaardag wilde ik het allerliefst kippetjes. Zoals ik hier al schreef. Manlief pakte dit heel serieus op en bestelde vorige week schuttingdelen, houders, palen en montagemateriaal om de eerste fase van mijn kippendroom te realiseren. Het laatste stukje van de zijtuin is nu gedicht. 

Hij heeft het helemaal zelf gedaan en is daarvoor gestraft met een gigantisch rood, gezwollen en jeukerig gezicht. Behalve hars en coniferen, blijkt hij ook niet tegen geïmpregneerd hout te kunnen. Ik heb zo ontzettend met hem te doen.

Fase twee is de aanschaf van een kippenhok. Wij zijn op zoek naar een betaalbaar en simpel exemplaar. Omdat ook mijn vaders verjaardagsbijdrage en die van onze dochter worden ingezet, moet dat gaan lukken. Deze week wordt de week van het hok.

En dan ………. ga ik op kippenjacht. Ik houd jullie op de hoogte.

27 opmerkingen:

  1. wat leuk kippen!! Die wil ik ook zo graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm kippenjacht, in een jagersoutfit, met een hoedje op en het geweer onder de arm? Ergens op de Veluwe moeten nog wel wat wilde kippen rondlopen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jajajajaja, zo leuk!!!!



    Beterschap voor je man, getver, vervelend hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk kippetjes ,lijkt me zo gezellig.Maar wat vervelend voor je man dat hij zo'n allergie heeft nu.Beterschap voor hem!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, dat is een merkwaardige allergieontdekking. Sterkte voor hem.
    Zal mijn 7 kippen komende dagen in de gaten houden.
    Leuk joh, gaat het toch gebeuren. Ben benieuwd wat voor kippen het gaan worden.

    Rooika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een super cadeau zeg! Wij hadden vroeger brahmakippen, ik zou ze zo weer willen. Veel plezier met de voorpret en ben benieuwd welke kippen het gaan worden bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk, het idee van kippetjes.. Het maakt je huis nóg gezelliger en completer dat getok in de tuin van die bezige beestjes!
    Ik ben benieuwd welke kippen je zult kiezen.. met een haantje erbij??
    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen wekhaantje. Er wonen al genoeg buurhaantjes hier.

      Verwijderen
  8. Dat ziet er gedegen uit. De rest is een kwestie van tijd. Als je ook een haan kiest zou je hem wel even moeten uitleggen hoe laat jullie gewekt willen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen haantje. Ik wil drie hennetjes.

      Verwijderen
  9. Gezellig zeg!
    Ik zou het ook nog wel wat vinden... hahahaaa... ik spaar dan ook gewoon beestjes.
    Maar, ik geloof we zitten vol of zo...?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat ontzettend leuk dat er straks kippetjes op jullie erf scharrelen en wat een lief idee van je man!! wel sneu dat hij allergisch blijkt te zijn.. maar hij kan straks wel lekker genieten van een kakelvers eitje!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn huid begint zich te herstellen gelukkig. De jeuk wordt minder en hij is aan het vervellen.
      Ik vrees dat ik het hok zelf in elkaar mag schroeven. Wie weet is hij daar ook allergisch voor.

      Verwijderen
  11. Nou, wat gaaf zeg. Ik zie hierboven dat het gelukkig weer wat beter gaat met manlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rondscharrelende kippen.Lijkt me heel leuk. En kakelverse eieren, mooi meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat leuk, kippen. Die staan ook op mijn lijstje maar ben zo bang voor rovers ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig kipjes in de tuin; tis dat we er hier de ruimte helaas niet voor hebben en met Guus erbij zouden die kippetjes geen seconde rust hebben en gelijk van de leg zijn, vrees ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kippenhoek komt helemaal in orde zo te zien! en nadien lekkere verse eitjes eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aan kippen bewaar ik niet de vrolijkste herinneringen.
    Bij ons op de boerderij MOCHT je al op 4 jarige leeftijd het kippenhok schoonmaken.
    De beestjes mochten ook los lopen dus mochten wij absoluut niet van mijn moeder in de kippenstront staan. ( en dat vonden wij juist zo leuk )
    Eieren uithalen moest ik alle dagen.
    En ik kreeg giga op mijn donder toen ik er een paar achter de schuur tegen de muur kapot smeet. ( hoe mooi was dat voor een jonge Hulk )
    En het ergste was het slachten, daar gruw ik nog van.
    Moest ik de kip vasthouden en mijn vader hakte de kop eraf, waarna ik van schrik de kip los liet zodat het beest zonder kop het schuurdak op vloog.
    Wat ik wel weer leuk vond dat ik de kippen pootjes kreeg, want als je dan aan een spiertje trok dan kromde de tenen ervan.

    Nou Marja, veel kippen fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ahhh... Kippies... als mijn tuin wat ruimer was, dan zouden die er zeker mogen scharrelen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh Marja...ik wil ook zo graag kippies, maar ik krijg mijn Man niet om. Uiteraard gun ik jou van harte een heel kippenhok van die beestjes vol. Ik heb een "patroon" van een Kakelbont kippenhok uit het tijdschrift Landleven. Echt een pláátje. Maar jouw hok wordt ook bijzonder, je zult het zien! Lief van je man...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hahahah kippen wat ontzettend leuk Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een uitzonderlijk, leuk en nuttig cadeau!!

    Zelf ben ik niet zo gek van kippen als kind werd ik ooit aangevallen door een woeste haan en sindsdien ben ik niet meer zo gek van alles dat pluimen draait.
    Van op afstand geen probleem, maar éénmaal dat ze wat dichter komen voel ik mij niet meer zo veilig. Hun eitjes daarentegen...vind ik heel lekker!!!

    Geniet van je kippetjes!!

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen