Voertuigen

Ter land, ter zee en in de lucht. Met deze foto heb ik eigenlijk niets.
Er schieten mij geen spannend verhalen te binnen en toch zal ik hier minimaal honderdvijftig woorden aan moeten wijden om de opdrachtgeefster niet teleur te stellen.

Zijn dit allemaal actiefoto’s van de Verenigde Naties? Ik heb geen flauw idee. Voor alle zekerheid houd ik deze Photo Monday dus neutraal.

De helikopters lijken me geweldig om een keer in mee te vliegen. De jeep is niet mijn favoriet, maar vaartuigen zijn dat al helemaal niet. Ik werd als kind al zeeziek in de kinderwagen en in een aangemeerde roeiboot. Nou, dan weten jullie het wel!

Dus wanneer ik als dienstplichtige zou moeten kiezen, zou ik voor de luchtmacht zijn gegaan. Om met van Speijk te spreken: “Dan liever de lucht in”.

Waarvoor zouden jullie kiezen als je in het leger moest? Voor landmacht, marine of luchtmacht?

Zij plaatst een foto en wij schrijven er een verhaaltje bij van minimaal 150 woorden.

16 opmerkingen:

  1. ik zou kiezen voor de landmacht en er stiekem van door gaan.
    leuke opdracht zeg ik zal ook eens kijken wat "Zij" nog meer heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als inwoonster van een marinehaven en ooit bij de luchtmacht gewerkt hebbende - als burger, hoor- weet ik zeker dat ik er niets, maar dan ook echt niets mee heb. Ik ga voor een S5.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn wederhelft is al militair (militair arts) en heeft zodoende al menig woelig watertje (haha, die woordspeling) doorzwommen. ik laat het militairtje spelen dus aan hem over.
    maar ik wil jou toch nog dit meegeven: in de lucht kan ja allicht niet zeeziek maar wel luchtziek worden, dus moest ik van jou zijn zou ik toch maar voor de infanterie kiezen, het 'voetvolk' dus. ;-))) prettige week, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat ik zou kiezen voor de marine... lijkt me super mooi om over de wateren te varen, alleen als er gevochten moet worden zou ik snel onderduiken want ik houd niet van ruzie ;-)
    Je hebt er een leuk verhaaltje van gemaakt Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kanonnen! Denk dat het de promotie dagen zijn in Den Helder van de marine of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. poeh, idd niet simpel zeg om hier wat bij te verzinnen...
    ik zou voor burgerdienst kiezen ;-) (zoals dat vroeger kon als je niet in het leger wou!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo.. ik heb me er vandaag maar niet aan gewaagd. ´k Zou niet weten wat ik zou moeten schrijven bij deze foto´s want ik heb er helemaal niets mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou sowieso kiezen voor een administratieve functie, dus dan maakt 't niet uit bij welk onderdeel, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als er iéts is waar ik slecht in ben is het wel "met voertuigen ,vliegen varen ,auto rijden , het heeft allemaal z'n beperkingen !Zal dan toch de landmacht moeten worden denk ik !Vliegen doe ik helemaal niet meer ,varen alleen op rondvaartboten en de veerboot naar de waddeneilanden .
    De auto voor ritjes niet langer dan hóógstens 2 uur, in de trein kan ik het iets langer uithouden !Hoewel ik tegenwoordig niet meer zo snel wagenziek wordt ( als ik niet ga zitten lezen in de auto dan )vind ik lange afstanden toch vréselijk saai in de auto !Ik schrijf hier al zowat 150 woorden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan niet anders dan Luchtmacht kiezen.... Ik bedoel: twee geloven op één kussen kan dus echt niet bij Defensie! ;-) (je begrijpt, ik ben een Luchtmachter getrouwd... Hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, als er dienstplicht was en ik zou niet deserteren, dan toch maar de landmacht. De beste overlevingskansen, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn vader was militair bij de luchtmacht. Ik ben er mee opgegroeid. Dus ik zou voor de luchtmacht gaan.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit zijn allemaal foto's gemaakt bij de open dagen van de Marine... ;)Ik zelf heb geen enkele behoefte aan dienstplicht... dus ben blij dat het niet meer bestaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha, die foto's moeten wel uit Alines woonplaats vandaan komen natuurlijk. Tja, ik ben tegen elke vorm van dienstplicht en militarisme dus ik zou zeggen: vlieg op jullie en laat mij lekker bloggen. Er wordt al genoeg geschoten in de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen