Samen oud


Zwijgend genoten ze van het eten en elkaar. 
Na een turbulent familieweekend waren ze zo blij om weer samen thuis te zijn. Die heerlijke rust en harmonie in hun relatie was iets waar sommigen met jaloezie en onbegrip naar keken. 
Natuurlijk gunden ze iedereen hun carrière, wensen en dromen, al begrepen ze niet altijd waarom dat zoveel strijd moest opleveren. 
Zelf waren ze met zo weinig tevreden. 
Zolang ze redelijk gezond en samen waren, was iedere dag een zegen.
“Wat hebben we het toch goed, hè meisje?” 
“Nou en of. Ik zit te genieten. Wil je nog een toetje, schat?”

Aline levert de eerste zin en wij maken er een verhaaltje van. 

22 opmerkingen:

  1. Waarom zoeken mensen altijd overal naar geluk terwijl het gewoon heel dichtbij is?
    Ach ik denk dat je het een en ander mee moet maken voordat je dat beseft of een bepaalde leeftijd moet bereiken.
    Weer een mooi verhaal om mensen na te laten denken. knuffel en fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh... zo wil ik het ook straks! Knap geschreven hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is dat! herkenbaar geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe bestaat het?
    Jij beschrijft precies Hulk en Hulkinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een zalig stukje over hoe je met weinig gelukkig kan zijn zolang je elkaar nog hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi, Marja!
    Ik denk er van alles bij, maar daar weten we beiden van, dus ik hoef het hier niet te noemen.
    Veel liefs en tot gauw! Denk aan je!
    xxxxxxxxxxxxxxx Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n hartverwarmende liefde wil toch iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Samen één


    ja, ze hebben alleen elkaar nodig
    met liefde en genegenheid
    vullen ze hun geleende tijd
    voor echt geluk is luxe overbodig


    Graag gelezen, Marja.
    Lenjef

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, zo wil iedereen wel oud worden, dit is het perfecte voorbeeld, leuk geschreven...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig bedacht. Leuk verhaaltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, dat had ik met manlief kunnen zijn... Heerlijk de kinderen en kleinkinderen om ons heen, maar ook weer heerlijk als we samen zijn. Leuk verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk wel eens dat de huidige jonge mensen héél veel missen al lijken ze héél veel te hebben . Je verhaaltje zóu over Henk en mij kunnen gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat velen dit herkennen. Het is inderdaad ook ons idee van geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, ik hoop later ook zo met manlief te kunnen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al meer dan 40 jaar is het bij ons "Gedeelde vreugd is dubbele vreugd" en in moeilijker tijden elkaar steunen.
    Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ja! Als ik de rest van mijn leven samen met mijn Lief doorbreng, is het nog te kort! Ik hoop dat mijn dochter net zo'n lieve man vindt als haar vader voor mij is.

    BeantwoordenVerwijderen