Onzinnige rijm


Ik mis het geluid
Nu lijken ze verstild
En kleur had ik gewild
Maar ja, wat maakt het uit

Voor deze Photo Monday
Kan ik de kleur wel missen
Ik kan er ook naar gissen
Ik doe er iets geks mee

Rijmelarijtjes over water
Vallen, stromen, bronnen
Spontaan verzonnen
Teruglezen komt later

Ik schilder blauw en groen
Dat lijkt me hier wel passen
Laat je gewoon verrassen
Kijk wat de toetsen doen

Wat lukraak zitten rijmen
Zonder veel na te denken
Kan ook voldoening schenken
Na afloop niet meer lijmen

Gewoon de eerste opzet
Lekker laten staan
Niet aan het wissen gaan
Is het pet dan is het pet

Het minimale aantal
Is binnen handbereik
Als ik zo op de teller kijk
Rest mij een dertigtal

Een idioot gedicht
Op maandagmorgen
Maak je geen zorgen
Voor mij nog geen gesticht

Een fijne week voor allemaal
Ik tel 150 in totaal
 

De spelregelsvan Photo Monday:
* Elke maandag wordt er een zwart-witte fotocollage geplaatst
* Schrijf hierbij een verhaal, van minimaal 150 woorden (er is geen maximum)
* Alles is mogelijk, van fictie tot non-fictie, van kinderverhaal tot 18+. 
Als dat laatste het geval is, meld het dan bij je link. Dit om vervelende situaties te voorkomen.
* Verzin bij je verhaal een leuke pakkende titel
* Je bepaalt uiteraard zelf wanneer je je verhaal schrijft, zou leuk zijn als het op maandag is, maar het is geen must…
* Plaats je verhaal op je eigen blog of weblog en plaats een link op deze site: http://alineblogt.nl, onder de log die bij het thema hoort.
* Het is nooit verkeerd om feedback op je verhaal te krijgen. Hier leer je van! Moeilijker is het om feedback te geven. Respecteer elkaar!
* Probeer bij iedereen langs te gaan, een reactie te geven, zodat we van elkaars verhalen kunnen genieten!

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi verwoord wat je op de foto ziet, Marja!
    Hoop dat je weer wat bent opgeknapt. Sterkte morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gloeiende, gloeiende, ik bel je tegen Sinterklaastijd wel even.
    Denk zomaar dat ik je best kan gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoe jij zo spontaan,
    de toetsen hun werk liet doen,
    goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je heel mooi gedaan zo op rijm... ;)

    BeantwoordenVerwijderen