Doel

Dit onderwerp biedt verschillende invalshoeken: goal – mikpunt – eindpunt van een reis – ambitie.

Als onsportief, klungelig mens lijkt het me wijs om me niet te bemoeien met het scoren van een punt. Wanneer iemand een bal naar mij gooit, sluit ik automatisch mijn ogen en steek mijn armen recht vooruit. Die combinatie leidt zelden tot een vangst. Vreemd, nietwaar?

Ik kan het darten, sjoelen en bowlen ook meteen overslaan. Mijn werpkunst is zo mogelijk nog beroerder dan mijn vangkunst.

Als reiziger word ik evenmin een succesnummer, omdat ik als notoire huismus hooguit rondjes om de pot pleeg te draaien.

Ik ga dus voor de betekenis van doelstelling. Wat wil ik bereiken? Welke dingen vind ik belangrijk in het leven? Hoe wil ik worden gezien en begrepen?

Ik vatte dit al eens samen op mijn andere blog. Het is eigenlijk heel simpel. Ik ben gelukkig met mijn leven en wens alleen dat ik dit zo lang mogelijk samen met manlief mag volhouden. Met een beetje mazzel komt daar een redelijke gezondheid bij en net genoeg centjes om hier te kunnen blijven wonen en niet te verhongeren.

Ik hoop dat mensen mij mogen om wie ik ben. Ik kan namelijk niet acteren en what you see, is what you get. Mijn blogs zijn bedoeld als uitlaatklep en het is een cadeautje dat mensen mijn schrijfsels blijken te waarderen.

Wanneer het binnen mijn bereik zou liggen dan zorgde ik voor wereldvrede, vrijheid, voedsel, water en medicijnen voor iedereen en natuurlijk evenwicht op moeder aarde.

Aline levert iedere woensdag het onderwerp voor write on wednesday. 

14 opmerkingen:

  1. Sounds good to me...ik wil ook zo'n leven!!
    Wacht ff....ik heb zo'n leven. Het liefst thuis, want dan geniet ik het meest. Je hebt gewoon mijn verhaal geschreven Marja ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou niks mis mee toch,bedankt voor de 'kadootjes'!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Marja,

    Goed gesproken! Volgens mij heb jij dus een heel goed doel voor ogen.
    Ik schat je trouwens in als iemand die ook al heel wat doelen heeft bereikt...
    Je bent gelukkig getrouwd en hebt volwassen kinderen en wat niet nog al meer.

    Ga zo door.

    Liefs,

    Gaabs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is ook mijn leven niet doelloos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uiteraard wilde ik ook dat dat ik jouw bereik lag:-)
    Mooi om te lezen dat je tevreden bent met het leven dat je hebt. Dat is volgens mij een van de belangrijkste dingen in je leven.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, als dat 'ns binnen jouw bereik zou liggen. Dan zijn wij mooie bofbipsen met ons allen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn leven en doelstellingen wijken vrijwel niet af van de jouwe al is mijn doel niet zozeer "lang leven" , maar meer, "zolang ik leef" al die dingen( en uiteraard mijn lief) waar jij blij van wordt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp het misverstand. Ik bedoel niet echt dat ik heel oud wil worden, maar dat ik samen met hem nog een hele tijd hier mag zijn.

      Verwijderen
  8. Mooi verwoord, volgens mij een haalbaar doel... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marja,
    Nou jouw doelstelling zou de mijne kunnen zijn hoor. Met dat verschil dat wij ook nog samen heel veel reizen willen maken...
    Wat zijn we dan heerlijk gelukkig met ons leven hè?
    Ik wens je nog een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij lijkt me niet iemand die het aards evenwicht flink loopt te verstoren. In die zin doe je er dus al iets aan. Als iedereen rekening zou houden met de ecologische voetafdruk, dan viel het wel mee met de aarde.

    Ik hoop dat je doelstelling nog jaren en jaren worden vervuld. En langer natuurlijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is nog eens een doel! Puur natuur en eerlijk zijn en blijven is zo mooi!
    Weet niet wat ik er verder nog over zou kunnen zeggen!
    Liefs, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met een positief uitgangspunt ben je al aardig op weg, en daar gaat het toch om? Je bent goed bezig hoor Marja!

    BeantwoordenVerwijderen