Marja 3

Lieve allemaal,

Eindelijk kan ik een goed bericht de wereld insturen!!

Na een paar onzekere dagen waarin bijvoorbeeld de bloedwaardes als een jojo heen en weer gingen, lijkt er nu enigszins rust te ontstaan.
Natuurlijk had ik jullie eerder willen informeren maar de wisselende uitslagen en ook hoe Mar zich voelde zorgden ervoor dat ik even gewacht heb.

Gisterenmiddag toen ik met Ronald bij haar was vertelde ze me dat ze `s-morgens een beschuitje had gegeten met daarbij een kopje thee. `s-Middags idem dito. Toen kwam het belangrijkste! Alles was binnen gebleven!!! Ook zei ze dat ze naar het toilet was geweest. (Nee, voor een plasje hoeft dat niet meer).
Dit alles bleek een bijzonder goed bericht te zijn voor de chirurg en zijn 4 assistenten in opleiding. Mijn meisje háát dat soort momenten, al die gluurders!.
Gezien de terugloop van de slechte bloedwaardes èn voorgaande besloot hij dat ze weer alles mocht eten en drinken. Alles, vroeg ze? Als dat zo is zou ik nu een moord doen voor een cola! Helaas was die er natuurlijk niet maar......... een kwartier later kwam een verpleegster, in opdracht van de chirurg,een flesje cola brengen hetgeen vanmorgen opnieuw geschiedde. Dus zo kan het ook in de verpleging! Hulde.

Vanmiddag natuurlijk weer naar haar toe. Ze vertelde me dat ze om kwart voor 12 de gang op was gegaan om een klein stukje te lopen in de hoop dat ze de kinesiste tegen zou komen om te laten zien van "kijk mij nou!" En ja hoor, die kwam de gang oplopen. Alsof Mar dat niet gepland had. De boef.

Natuurlijk is ze na 12 dagen vasten verschrikkelijk zwak maar toen ik vanmiddag weer haar pretoogjes zag wist ik dat ze gaat vechten voor het herstel.

Oh ja, ook dat moet nog even vermeld worden. Ze is van kamer veranderd en ligt nu op 317 op een 2 persoonskamer.  (We hadden niet betaald voor een 1 persoonskamer :-) )  De wijziging is goed verwerkt want de eerste lieve kaarten zijn op 317 bezorgd.
De post die vandaag bij mij thuis is gebracht neem ik morgen mee.

Iedereen hartelijk bedankt voor de kaartjes, brieven, mailtjes en medeleven. Het is voor mijn meisje en mij een grote steun.

25 opmerkingen:

  1. Ach wat heerlijk om te horen. Had vandaag de kaart verstuurd naar het ziekenuis maar die zullen ze toch nog wel doorgeven. Wat een vechtertje he.... mooi hoor geeft een goed gevoel. Hoop dat de genezing zo verder doorzet en ze weer snel thuis mag zijn.... Fijn dat je ons op de hoogte houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk nieuws! Het is een echte vechter. En wat fijn dat ze nu wer wat kan eten en drinken. Stapje voor stapje de goede kant op. Lief dat je ons op de hoogte houdt.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een mooi bericht! Fijn om zo op de hoogte te blijven.
    Ik stuur nog even een e-mail met de geheel bijgewerkte statistiek 256.
    Als jullie er iets mee kunnen op dit moment is het mooi, anders heb ik 'm in elk geval zelf. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed nieuws zeg!! Heerlijk om te lezen dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed nieuws zeg!! Heerlijk om te lezen dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij voor jullie, zo fijn dat het weer bergop gaat! Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn om te lezen. Zal voor Marja een hele sprong voorwaarts zijn en moed geven. Ik ben heel blij voor haar en jullie allemaal!
    Dikke knuffel en heel veel en spoedige vooruitgang gewenst!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat fijn om te lezen! Het herstel is begonnen en hopelijk gaat het nu voorspoedig. Wel logisch dat het eerst allemaal weer op gang moet komen van binnen. Mooi dat de verpleging toch echt wel hun best doen om het haar naar haar zin te maken. Heel veel beterschap verder voor Mar, geef haar maar een dikke knuffel. En ik gooi er ook een op naar jou Robbert! Bedankt voor deze update, daar is iedereen die langskomt heel erg blij mee en voor jou op deze manier veel makkelijker dan iedereen apart te mailen! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig beschrijf je de eerste stap van nog een lange weg die nog voor jullie ligt. Maar iig POSITIEF !!!
    #blijmee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om dit nieuws te lezen. Nu weer kunnen eten zal erg bijdragen aan herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Robbert wat een goed nieuws. Geef haar maar een dikke knuffel van ons want we leven allemaal echt mee hier in blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede berichten! En weer willen en kunnen eten draagt inderdaad bij aan het herstel. Dat van die cola vond ik hartverwarmend om te lezen.
    Cellie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi bericht Robbert ,zo fijn dat het nu langzaam wat beter gaat net Marja . Ik moet een beetje glimlachen om het Cola verhaal ,maar zo lief dat ze haar flesje cola al snel kreeg.
    Groetjes en geef Marja maar een dikke knuffel van mij
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat fijn dat het beter gaat en wat een lief gebaar om haar die cola te geven. Nu ze weer iets kan eten en drinken, zal ze vast snel opknappen. Ik hoop dat alle kaartjes een klein beetje bijdragen aan het zich goed voelen.
    Dank je wel voor de update.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wat een feestelijk bericht en wat kán ik me goed voorstellen dat je blij werd van die pretoogjes. En wat heerlijk dat je de tijd neemt om ons even bij te praten.
    Geweldig dat haar die cola gegund wordt, en ik weet zeker dat jouw meisje de sympathie van het haar verzorgers heeft omdat ze geen klaagster is en zich zó dapper weert bij al haar ellende. Ze lijkt vást een beetje VIP als ze zoveel post krijgt. ;-) Jij maar weer sterkte met je zorgende zaak, hou je haaks.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Robbert, wat een fijn bericht. Jullie kunnen weer enigszins opgelucht ademhalen.
    En wat een topchirurg om meteen cola te laten aanrukken. Wat zal Marja genoten hebben.
    Nu maar dapper voorwaarts en koers houden. Geduld en tijd zijn in deze schone zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hè, hè, eindelijk goed nieuws! Mar was er ook hard aan toe...
    Die chirurg verdient een pluim dat hij haar een glas cola liet bezorgen.
    Mijn kaart komt op de verkeerde kamer aan, maar dat is peanuts. Ik ben heel blij met het goede nieuws, want dát is waar het om gaat.
    Veel sterkte voor jullie allebei ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn dag kan niet meer stuk, yes!!! Ze gaat bergopwaarts, dankjewel voor het plaatsen van het bericht. Na de uithongerfase weer eten, wat zal ze blij zijn. Ontroerend dat colaatje verhaal voor Mar. Dat is meedenken en empathie, pluim. Mijn kaartje zal wel terecht komen, want zo'n dappere patiënt weten ze wel te vinden. Goed zo Marja, je bent op de goede weg! Knuffel voor jullie allebei, Erka


    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super Robbert en Marja .Dit is het mooiste nieuws van de dag.:-)
    Mijn kaart komt op je huisadres.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijk nieuws. Dank je wel voor de update Robbert.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een fijn nieuws, en nu op weg naar herstel! Robbert, je bent op weg om een heel goede blogger te worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat! En dat ze weer pretoogjes heeft zegt eigenlijk alles!
    Heerlijk zo'n colaatje ;-)
    Nu rustig aan verder herstellen, veel sterkte x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie berichten, daar wordt een lezer blij van ;-)
    Fijn dat dat colaatje er ook snel kwam, wat zal ze gesmuld hebben.

    Kalm aan verder herstellen en de tijd daarvoor nemen... langzaamaan dan breekt het lijntje niet immers

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een fijn bericht stuur je hier de blogwereld in. En die cola? Ongeveer 5 jaar geleden heb ik 12 weken in het ziekenhuis gelegen en had ik soms ook onweerstaanbare zin in cola. Bracht mijn man dan mee en dat was zo fijn. Kan helemaal mat Marja meevoelen, wat die cola betreft dan. Ik hoop dat ze goed vooruit blijft gaan. Maar ook voor jou veel sterkte gewenst/

    BeantwoordenVerwijderen