Jeugdsentiment

Bij Melody zag ik dit stokje en ik heb het gevangen.


01) WAT WILDE JE WORDEN ALS JE GROOT ZOU ZIJN?
Moeder.
02) WAS JE EEN MAMA’S – OF PAPA’S KINDJE?
Van paps natuurlijk
03) WAARMEE SPEELDE JE HET LIEFST?
Mijn lijs.
04) WAT ZAG JE HET LIEFSTE OP TV?
Swiebertje, Pipo en spel zonder grenzen.
05) WAT DEED JE HET LIEFSTE?
Lezen.
06) WELK BOEK WAS JOUW FAVORIET?
Alleen op de wereld.
07) WELKE MUZIEK BELUISTERDE JE HET MEEST?
Bijna alles van radio Veronica.
08) WELK KLEDINGSTUK DROEG JE HET LIEFSTE?
Lange broek en trui.
09) WELK KLEDINGSTUK VERAFSCHUWDE JE?
Jurkjes met toeters en bellen.
10) WAT WAS JOUW FAVORIETE SNOEPGOED?
Melkchocolade en droppoeder.
11) WIE WAS JOUW LIEVELINGSPERSOON BUITEN HET GEZIN?
Mijn moeders moeder.
12) WELK KATTENKWAAD VRAT JIJ UIT?
Geen idee. Ik was erg braaf.
13) WAAR DROOMDE JE ALS KIND ALTIJD VAN?
Dat ik kon vliegen.
14) WELKE GEUR HERINNERT JE AAN VROEGER?
4711 van oma.
15) WAT AT JE VROEGER HET LIEFSTE?
Patat met mayonaise.

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen Marja. In damesbladen staan ook vaak dit soort vragen en ik vind het dan leuk om dat te beantwoorden in mijn hoofd. Mijn lievelingspersoon buiten het gezin was mijn tante Chine, zo heette ze niet hoor en ze was de zus van mijn moeder. Nog dagelijks denk ik aan haar. Dol was ik op haar. En wat leuk de foto's hieronder, dat was zeker genieten. dikke liefs van mij ook voor je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat leuk, ik zag 'm al langskomen en hou 'm nog in m'n achterhoofd voor als ik ff niets weet. Maar ja, dat komt niet zo heel vaak voor bij me;-)
    Spel zonder grenzen herinner ik me natuurlijk ook maar toen was ik volgens mij al geen kind meer. Was wel een heel familiegebeuren in die tijd, een echt leuk programma!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk stokje Marja met leuke antwoorden! Had bij sommige antwoorden niet een anders gedacht ;-)
    Ik neem hem over! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuke antwoorden Marja, maar ehhh wat is droppoeder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwart-wit. Puntzakjes bij de drogist en later in potjes in zoet en zout.

      Verwijderen
    2. Oh ja.. dat was ook heerlijk! Tot je er misselijk van werd soms. Net als zoethout..

      Verwijderen
  5. Oh, dat is een leuke. Die ga ik ook een keer plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk stokje en leuke antwoorden. Zo kom je wer iets meer te weten, al weten wij al veel van je.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke nostalgie vragen. Lijst was zeker je pop of beer?
    Ik speelde het liefst met mijn zeven poppenkinderen. Weet nog dat ik voor mijn 13e! verjaardag zo'n metalen bakje vroeg met aluminium poppenbestek. Toen mijn vriendinnen kwamen heb ik dat toch maar even verstopt. Heb nog een mesje.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de lijs was een lange pop van stof die mijn moeder zelf had gemaakt. Niet zo goed te zien op kiekje, maar hij ligt voor me op het kleed.
      Wat lief dat jij een echt poppenkind was. Ik was dat eigenlijk niet.

      Verwijderen
  8. Wat een leuke baby was je.
    Leuk stokje ook wel met soms herkenbare antwoorden. Wij hadden zelf geen tv maar als we het lief vroegen konden we af en toe bij de buren verderop in de straat kijken. Ik herinner me vooral tante Hannie en de verrekijker. Poppen heb ik nooit gehad en dat is maar goed ook, want stiekem vind ik dat enge dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zwart-Wit in een puntzakje, ik was het vergeten, maar zie het nu weer voor me. Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om te lezen. En wat was je een mooie baby!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om jou antwoorden te lezen, als ik ze allemaal vergelijk met die van Trees en Melody en van het geen ik nog weet, keken we eigenlijk allemaal wel naar Swiebertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat grappig, ik zou bijna dezelfde antwoorden geven, alleen was ik geen vader's kind.

    BeantwoordenVerwijderen