Pissig

Toen wij de afspraken maakten voor de blaasspoelingen, wilde ik dat het liefst in de namiddag. Ik heb de ochtend namelijk nodig om alles stil te leggen qua spijsvertering en zenuwen. Maar dat kon niet. Het uiterste was 12 uur 30. Nou, dat moest dan maar.

Wij togen dus ruim op tijd naar Turnhout en arriveerden daar om kwart over 12. Ze wezen me een kamertje toe en zeiden dat de medicatie moest worden aangemaakt. Om half 2 zat ik daar nog te wachten. Robbert ging pissig naar de verpleegsterspost en deed zijn beklag.
Tja, het was immers lunchpauze. Dus een ongelukkig tijdstip. Nota bene door hun zelf geopperd!

Eindelijk kwam er om kwart voor 2 een meisje dat zich verontschuldigde en de benodigde spullen bij zich had. Vijf minuten later was de boel binnen en mocht ik rond gaan lopen en minstens een uur niet naar de wc. Het moest immers in kunnen trekken.
Het is gelukt, dus de volgende keer mag ik meteen na de sonde naar huis met de benen samen geknepen.

Je begrijpt dat we meteen de volgende 5 afspraken naar 2 uur hebben verplaatst. Nu kon dat ineens wel. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt!

Nou maar wachten op de eventuele bijwerkingen terwijl ik me te pletter drink om de zooi zo snel mogelijk af te voeren.

Intussen genietend van het verrassingspakket van de familie Rietepietz. Dikke knuffel!


Wordt vervolgd.

26 opmerkingen:

  1. Dat is zó "de zorg" , alles zélf aandragen en dan toch een soort van "niet thuis geven" als je keurig op de door hén bepaalde tijd aanwezig bent. Ik hoop dat de bijwerkingen draaglijk uitpakken en natuurlijk nog véél meer dat het allemaal gaat werken zoals verwacht.
    In ieder geval was er álle reden om jullie een beetje op te fleuren, fijn dat dát in ieder geval gelukt is;-) Hou je haaks. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog nooit een pakketbezorger gezien die een megadoos met 1 vinger droeg.

      Verwijderen
    2. Whahahaha, maar dat kan als er alleen maar lucht en helium in het pak zit;-)

      Verwijderen
  2. Tot mijn heel grote spijt moet ik helaas bekennen dat dit heel herkenbaar is.... het onverschillige gedrag van die 'vul maar in' naar het nummertje dat ooit aan de beurt komt, waarvan 'vul maar in' weigeren te zien dat ze nog steeds met mensen te maken hebben die niet in hun lekkerste vel zitten.

    Het spijt me zo voor jullie dat jullie dit moeten ervaren, had zo gehoopt dat dat niet het geval zou zijn.

    Dikke knuffel en veel sterkte. En wat fijn/lief van fam. Rietepietz.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief van de familie Rietepietz. Dat is voorwaar geen kattepis. Maar wat een zeikerig gedrag moest je daar ondergaan zeg. Daar wordt je inderdaad pislink van.
    Enfin; 1 gedaan en nog (maar) 5 te gaan. Succes met drinken en plassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het niet getroffen met de organisatie in Turnhout. Ingrijpende toestanden overigens. Des te leuker de geste van Rietepietz. Zoiets helpt in zo'n nare situatie. Hopelijk hebben de spoelingen gunstig effect.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In 2007 had ik veel positievere ervaringen in Turnhout. Bij urologie loopt het blijkbaar niet gesmeerd.

      Verwijderen
  5. Wat vervelend Marja om zo lang te moeten wachten .Hier hebben we nog altijd een goed gevoel over afspraken en niets dan lof over artsen en verpleegkundigen en als het wat uitloopt altijd een beleefd excuus.Ik hoop dat de na/bijwerkingen meevallen voor je .
    Sterkte ermee,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vervelend dat ze je daar zo lang hebben laten wachten. Maar de spits is er af, nog 5 te gaan. Sterkte en xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Phoe ............ wachten is nooit leuk, maar zeker voor zo'n behandeling zouden ze toch wat zorgvuldiger mogen zijn!!!
    Hoop dat de volgende wat vlotter verlopen, maar bovenal hoop ik dat de bijverschijnselen mee zullen vallen. Sterkte hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat je ondanks alle ellende je taalgrappen gewoon maakt, vind ik klasse! Sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bah, dat is niet netjes zoals dat ging. Hopelijk is het eenmalig.
    Ach die lieve Rietepietz!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat de eerste behandeling achter de rug is. Al is de manier waarop niet erg netjes.
    Ik wens je heel veel sterkte. En wat lief van Rietepietz.

    Liefs en een dikke knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn om na zo'n behandeling een luchtige boodschap te krijgen. Lachen om de pakketdienst die met een vinger de doos kon tillen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vervelend Marja, maar het lijkt wel "normaal" te worden in de ziekenhuizen tegenwoordig.
    Mijn man had ook onlangs zo'n soort ervaring in het ziekenhuis.
    Ik hoop dat het vele drinken je helpt om alle troep eruit te spoelen, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toepasselijke titel voor een grimlachje. Sterkte met alles, probeer te blijven lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Op van de zenuwen en dan zo iets. Beetje empathie lijkt me het minste wat ze kunnen bieden.
    De kop is eraf, heb veel aan je moeten denken gisteren. Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden. Leuk opkikkertje!
    Houd je haaks!
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. iK hoop dat je de dag een beetje hebbelijk doorgerold bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel terecht dat je pissig bent. En dat noemen ze dan "zorg." Een aanfluiting van de bovenste plank.
    Laten we hopen dat het alle volgende keren beter gaat. Het moeten ondergaan is al erg genoeg!
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach wat ontzettend attent van Rietepietz! Lekker vrolijk, die hangt er nog wel even hoor!
    Kan me voorstellen dat je de pest in had. Maar gelukkig is het allemaal goed gegaan! Sterkte voor de komende weken! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pfff wat een gezeik zeg het gaat niet om het ophalen van een pakketje maar om mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Er gaat nog steeds veel mis in ziekenhuizen.Vreselijk voor de mensen die het moeten ondergaan.
    Sterkte Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kijk uit met dat 'pissig' zijn hé?
    Anders werkt die spoeling niet lang genoeg. 🌹🌸🌷

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zeer ergerlijk... maar helaas herkenbare toestand...
    Ik hoop dat je je ondertussen beter voelt.

    BeantwoordenVerwijderen