Zwijmelen op zaterdag 227






Dit was een hit in 1965.
Robbie van Leeuwen (Den Haag, 29 oktober 1944) is een Nederlandse popmuzikant. Hij begon zijn carrière in 1962 in The Atmospheres uit Den Haag. Daarna speelde hij als gitarist in The Ricochets, The Motions en Shocking Blue. Hij maakte tussendoor ook nog de instrumentale single "Let the circle be unbroken" onder de naam van The six young riders. Vervolgens was hij actief in de groep Galaxy Lin (als componist/mandolinespeler) en het project Mistral. Ook schreef hij het nummer Love Buzz, dat faam verkreeg nadat het door Nirvana werd uitgebracht op het album Bleach.
Van Leeuwen woonde tussen 1983 en 1996 in Luxemburg en woont tegenwoordig in Wassenaar.


Fijn weekend allemaal.

14 opmerkingen:

  1. Een van hun/zijn mooiste songs, en heel actueel. Zeker toen, en misschien nu ook wel meer dan we dagelijks beseffen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wasted Words. Nog altijd actueel, hoewel ik met herinneringen teurg in de tijd ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker actueel nog. Opvallend hoe de heren zo een hip en trendy bandje bij de DWDD zouden kunnen zijn qua looks. De kwaliteit gaat wat dieper.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat woorden van ver terug in de tijd doordringen naar het heden.
    Geweldige zanger
    Fijn weekend Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kende het niet.... althans de achtergrond... de muziek wel al had ik t niet kunnen benoemen met naam en toenaam etc

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog steeds een heerlijk nummer, alsof ze nooit weggeweest zijn!Voor de zoveeltje keer het bewijs dat de jaren 60/70 geweldige muziek opleverden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kende het niet, maar ik word er heerlijk nostalgisch van... mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toen al die protestsongs hè.. Een prachtig nummer uit mijn tienertijd. Goh, ik was 15...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was vroeger weg van het nummer. Ik kon het niet vaak genoeg horen. Geweldig!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht dat ik hier al reageerde, maar niet dus. Ik vond dit "vroeger" een heerlijk nummer. Fijne herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nooit geweten dat dit nummer geschreven en gezongen is door een Nederlander. Ik herkende het wel meteen bij de eerste tonen. En ik heb het nummer door laten gaan, terwijl ik op blog op een nieuwe bladzijde opende en toen kreeg ik "Only a fool"van Mighty Sparrow. Zo leuk!
    Dikke kus ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O dat is echt een mooie nummer. Leuk weer ff te horen, lang niet gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Huh... een nummer van een Hagenees dat gecoverd is door Nirvana?
    Het moet niet gekker worden.
    En wat hierboven al wordt gezegd: Ze zouden inderdaad niet misstaan op een hedendaags pop-podium! Mooie zwijmel.

    BeantwoordenVerwijderen