Liefdesbriefje (gastblog)

Op het gastblog over mijn meisje en haar blog stond in een reactie dat ik een man uit duizenden zou zijn. Ik heb de rest van de dag mijn schoenen niet nodig gehad. Ik liep ernaast. Dat wil je als partner toch horen.

Maar nu even de realiteit. Wij hebben net als ieder stel onze problemen gehad. Soms dachten we dat het nooit meer goed zou komen.
Haar ongelofelijke optimisme, het vertrouwen en de wil om door te zetten hebben ons gebracht waar we nu zijn. Een makkelijke partner was ik niet. Maar toch ging zij er voor. En ja, wat we op die manier bereikt hebben is: letterlijk en figuurlijk lief en leed delen.

Ons tafeltje is er niet alleen voor de blogverhalen, maar ook voor wat we zelf meemaken. Niet altijd leuk. Wel heerlijk als je een maatje hebt waarmee je alles kunt bespreken. En zo’n maatje heb ik in 1971 ontmoet. Heerlijk tegendraads tot groot ongenoegen van mijn familie. Wat was en ben ik blij met haar kijk op de wereld.

Schat, ik kan maar één ding zeggen:
“Jij bent mijn vrouw uit duizenden.”

17 opmerkingen:

  1. Dit briefje lag zondagochtend voor me klaar. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwww Marja.. wat ontzettend lieffff!!! Ik word verwend met dit soort appjes op dit moment, ook zoooo lief!!! Nooit wegdoen hoor die man ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zó liefffff! En helemaal goed, ik wantrouw altijd een beetje de mensen die "nooit iets hebben". Het neemt járen eer je zo naar elkaar toegegroeid bent dat je elkaars (on) hebbelijkheden ingepast hebt.
    Volmaakte mensen bestaan immers niet en je bent, hoeveel je ook van elkaar houdt, toch twee individuen.
    Alleen heel veel liefde maakt dat je altijd een manier zult vinden om problemen op te lossen......, maar wat lief dat hij je met zoiets verrast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk ''setje'' zijn jullie toch en wat je schrijft is zo herkenbaar en ook de storm hier en daar . Zo lief dat briefje .Mijn man is niet zo heel romantisch maar soms is er zo'n mooie mega uitschieter en dan kan ik weer heel lang vooruit omdat het recht uit zijn hart komt ik hoop dat jullie nog heeeel lang mogen genieten van elkaar
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht direct het gezegde dat je pas glans krijgt door wrijving. Wat een mooie ode aan jouw vrouw op Vrouwendag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee topperssssssssssssssssssssssssss

    Al hebben wij hier dan niet zo'n tafeltje... de rest van het verhaal komt aardig overheen, heel aardig moet ik zeggen. Een goede relatie verdient de 'strijd' want die strijd verrijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk toch, dat je zo op elkaar kunt vertrouwen. Goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wil je nog meer? Goud waard, zo'n man. Koesteren, maar dat doe je al. Je bent een schat.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ongelooflijk lief zo'n liefdesbriefje voor je vrouw.TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig om zo'n briefje te vinden na zo veel jaren samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief Marja! Nu kan jij naast je schoenen gaan lopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen