Getrouwd met een blogger (gastblog)

Mar en ik zijn nu 46 jaar samen. In die tijd hebben we ontzettend veel meegemaakt en altijd hebben we elkaar de kans en ruimte gegeven om ons eigen ding te doen. Zo kwam mijn meisje op een dag met de opmerking: “Ik heb iets heel leuks gevonden. Ik ga bloggen.”
Pardon. Bloggen? Nee natuurlijk schat, dat moet je doen… Ik had geen idee!

Nou, dat heb ik nu wel. Zoals jullie weten, eindigen wij iedere dag aan ons tafeltje. Hier wordt de dag doorgenomen. Mijn avonturen bij de bieb, in de winkels of bij de dokter en haar belevenissen op het wereldwijde web.
De nieuwe liefdes van blogmaatjes, waarvan er nu een vrijwilligerswerk doet in Zuid-Afrika. Het verdriet of de frustratie van andere bloggers en ook de humor en het medeleven. Soms stuurt ze me een linkje naar een specifiek logje. Ik heb veel mensen leren “kennen”.

Natuurlijk zijn we het niet altijd eens. Mar is veel meer betrokken bij alle situaties dan ik. Toch wil ik geen moment missen van onze blogdiscussies. Lief en leed passeren de revue. Zo blijft haar blogwereld een aanvulling op ons leven.
Dus ik zeg: “Meisje, blijf bloggen.”

48 opmerkingen:

  1. Wat zijn jullie toch schatje. Jullie zitten echt in mijn hart al kennen we elkaar alleen via blogs en foto's. liefs voor jullie beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HUH, ben ik vnadaag de eerste reageerder. Dat is jouw Marja vaak bij mij. De blogwereld is zeer gevarieerd wat betreft bloggers, maar ook de verhalen, dat maakt het zo leuk. Ik zou zeggen blijf het aanhoren en lezen natuurlijk. Leuk gastblog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank. Hij leest nu ook de reacties en loopt naast zijn schoenen.

      Verwijderen
  3. In het begin (vanaf 2004) maakte ik bijna dagelijks een blog. De laatste jaren, na mijn zeer ernstige ziekte en na het plotselinge overlijden van mijn man, zie je mij niet zo vaak meer. Probeer wel op zaterdag te zwijmelen, ha, ha.
    Leuke blog vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo iedere avond de dag samen door te nemen .Wij hebben dat ''ritueel '' juist weer bij de ochtend koffie.Ja Marja is druk met bloggen .9 jaar zelf geblogd en natuurlijk vertelde ik ook veel over wat er allemaal gebeurde ,mijn man was er veel minder bij betrokken moet ik eerlijk zeggen .Leuk zo'n gast blog
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het heerlijk om alles met manlief door te nemen. Ook mijn blogwereld.

      Verwijderen
  5. Mooi stel mensen, daar in t zuiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knijp je handen maar dicht met "jouw Marja" en ja, bloggers gaan inderdaad "leven" voor elkaar. Herkenbaar, al nemen wij de dag niet door aan een tafeltje, hoe gezellig ook maar sinds jaar en dag in het gezamenlijke bad. Dat is zo gegroeid toen de kinderen opgroeide en na het eten even de dag doorgenomen kon worden zonder "kinderoren" in de buurt. Met opgroeiende kinderen ben je immers als ouder de énige die geen privacy in huis heeft;-)
    Maar ik zie jullie zitten aan het tafeltje en ik denk dat ik heel stiekem wel eens op het randje van de tafel zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij zat er gisteravond nog.

      Verwijderen
    2. Oeps... je hebt me zien zitten? Maar ik heb écht echt echt niet mee zitten luisteren hoor;-)

      Verwijderen
    3. Maar je kunt het vast wel raden ...

      Verwijderen
    4. Ja natuurlijk, dat ik zulke mooie blauwe ogen heb toch?

      Verwijderen
    5. Nee hoor. We hadden het over jullie favoriete plekje om de dag door te nemen.
      Ik heb er meteen "beeld" bij. :)

      Verwijderen
    6. ogen dicht hé als je erbij komt zitten morgen want dat komt natuurlijk weer in onze "rondvraag"

      Verwijderen
  7. Leuk en goedendag man van Marja.
    Heerlijk dat juliie elkaar aanvullen en aanvoelen 🤗

    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Robbert, hier gaat het ongeveer net zo. Niet specifiek aan het eind van de dag maar te hooi en te gras vertel ik over mijn blogvriendschappen. En net als jij dat doet, wordt ook hier aandachtig geluisterd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te lezen hoe de wederhelft het bloggen ervaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk,de schipper vraagt ook geregeld naar bloggers.Zelf lezen doet hij dan weer niet bij anderen.Wij hebben tegenwoordig geen vaste dag door name maar niets blijft onopgemerkt.Leuk zo'n gastblog Robbert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Robbert volgt zelf geen blogs maar krijgt zo nu en dan een leestip van mij, zodat hij de achtergrond wat beter begrijpt.

      Verwijderen
  11. Ja, het is echt een geweldige hobby. En Marja: keep up the good work aan het mooie 'zenuwcentrum'.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi die support Marja. En natuurlijk moet je blijven bloggen. Nu even wat weinig tijd om te reageren maar ik volg het nog wel ;). .Komt weer En dat tafeltje in ere houden hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om samen te genieten van de hobby's die jullie hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat grappig om te lezen hoe ieder rituelen heeft om de dag en hobby's met wederhelft door te nemen.
    Bij ons gebeurt dat in de keuken terwijl een van ons twee in de pannen roert.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig dit!! Zo leuk om nu eens iets van de man achter de bolster te lezen!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij vindt het leuk om zo nu en dan mee te doen op mijn blog. Gezellig toch?

      Verwijderen
  16. Wat een ontzettend lief logje. Om te koesteren. Je hebt een schat van een man. Ook wij hebben een dagafsluiting, maar dan 's avonds laat in bed. Soms te laat. Maar wij werken allebei niet meer, dus dat mag. Het zijn van die knusse momentjes voor het slapengaan.
    Hubbie 'kent'ook sommige bloggers. Daar ben jij er één van.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Al zou mijn man dan nooit jou nadoen Robbert, toch denkt hij er wel net zo over ;-)

    Elkaar vrij laten en de ruimte geven/bieden die die ander nodig heeft dat kunnen veel mensen niet maar zij die het wel kunnen ervaren de verrijking in hun relatie en ik ben daar erg blij mee, net als jullie.

    Kiep op de goed wurk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kijk zo kan het ook. Toch hoor je het niet zo heel vaak en dat is zo vreselijk jammer.
    Geniet Marja van je man uit duizenden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik, Ria. Ik ben ook zuinig op hem.

      Verwijderen
  19. Robbert, je bent een kanjer! Wat een heerlijke vertelling over jullie leven samen!
    Wat is dat elkaar de ruimte geven toch belangrijk. Pas nu maak ik dat echt mee op de goede manier, dat de gunfactor zo groot is dat je iemand ook zelfs naar het andere eind van de wereld laat gaan. Ik ben ook zo'n bofferd.
    Ik was in beeld hè aan jullie tafeltje ;-)
    Mar is een bofbips maar jij ook! Ik hoop dat jullie nog heel erg veel mooie jaren samen zullen mogen krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Herkenbaar! Ik blog nog niet zo lang, maar dat doen wij dus ook. Zeer leuke bezigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik lees dit nu pas, maar wat leuk dit!
    Wat een gezellige manier om de dag door te nemen en af te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen