Een telefoontje op vrijdagmorgen

De piep van vorige maand krijgt nog een lelijk staartje. De uroloog belde met slecht nieuws. De opgestuurde rotzakjes blijken nu van een agressievere soort te zijn. Hij wilde met ons praten over de uitslag en de mogelijkheden. Vandaar dat we snel iets moesten afspreken. Dit kon niet wachten tot 30 mei.

Hij stelde eerst woensdag 22 maart voor, maar toen gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen. Op die dag exact 10 jaar geleden kreeg ik het eerste kankernieuws dat insloeg als een bom. What’s in a date? Tja. Toch maakt het voor mij verschil. Dan maar meteen op maandag.
We hadden gelukkig afleiding in het weekend doordat een goede vriend hier kwam logeren. Dat voorkwam dat onze hersens fulltime bleven malen.

Er moeten hardere maatregelen worden genomen in de vorm van blaasspoelingen. Het wordt alweer een aanslag op de blaaswand. Er zijn twee soorten spoeling: chemo en BCG. De tweede geeft betere resultaten, maar heeft ook meer bijwerkingen. A.s. woensdag gooit dokter S mijn geval in de groep en op 3 april wil hij de uitkomst met ons bespreken en horen wat ik zelf wil.
Daarna zouden dan wekelijkse dagopnames volgen waarin de blaas het zwaar te verduren krijgt. Zucht….

31 opmerkingen:

  1. Schrikken! Wat een naar bericht en wat een heftig vooruitzicht. Weet dat ik aan jullie denk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach lieve schat wat een klote bericht. Heel veel sterkte en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marja, wat is dat schrikken. Vreselijk nieuws. Ik weet even niet wat ik moet zeggen, behalve dat ik aan je denk en je heel veel sterkte wil wensen.

    Liefs en een knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei Marja, da's geen prettig nieuws. Ik wens je heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word hier even heel erg stil van Marja en weet gewoon niet wat te zeggen .Heel veel sterkte de komende tijd en ook ik denk aan jullie .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het énige positieve dat ik er uit kan halen is dat er niet geroepen werd, die blaas moet er onmiddellijk úit. maar dan heb je het wel gehad. Ik kan me zó goed voorstellen dat die datum ón overkomelijk is voor je. Dat zou ik zeker óók afgewezen hebben.
    Maar wel vreselijk schrikken dat begrijp ik, ik schrok er óók van.
    Heel veel sterkte in het vervolgcircuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O. Marja, wat een rotnieuws .......... en dat in dezelfde maand als 10 jaar terug .......... opnieuw angst, onzekerheid, pijn (misschien wel), verdriet ............
    Besef dat je het de eerste keer overwonnen hebt, door je vechtlust en alle lieve mensen om je heen, hoe naar en donker het misschien ook gaat worden, het gaat je nu ook weer lukken.
    Heel veel sterkte, in gedachte bij je.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zit je niet mee. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hè Marja, wat een rotnieuws...
    Zo lastig om van te voren te kiezen wat je wil, als je niet weet he je er zelf op gaat reageren :-(.
    Ik wens jou en de jouwen heel veel sterkte met alles wat komen gaat.
    Ik ben hier echt even stil van...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. He gatver wat een akelig nieuws zeg. Hopelijk gaat het helemaal goed komen. Heel veel sterke voor jou en alle mensen om je heen.
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Marja, wat een vreselijk nieuws weer. Ik wens jullie enorm veel sterkte.
    Ik duim en bid dat het weer goed gaat aflopen. Ik denk aan je lieverd...
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O Marja, wat een narigheid. Heel veel sterkte en kracht de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jakkiebah Marja!
    Wat schrikken.
    Sterkte! Ik denk aan je.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Woww Mar wat een schrik! Weet niet goed wat ik zeggen moet! Maar hopelijk vinden ze een oplossing voor jou die gaat werken!
    Denk aan je en ik wens jou (jullie) heel veel sterkte! Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O lieverd, wat een rotnieuws!! Dit wil je gewoon niet horen... Hele, hele dikke knuffel!! Jouw kaarsje komt naast die van middelste te staan. 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soms als een titel leest dan weet je al dat er een ander bericht volgt. En bij jou klopt dat meestal.
    Weet niet goed wat ik kan zeggen en hoop dat je steun krijgt uit het feit dat veel mensen aan je denken. Sterkte lief mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een afschuwelijk bericht. Mijn meeleven bieden is het enige wat kan. Ik wens jullie alle moed en wijsheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen fijn bericht.. Sterkte met wat er komen gaat ..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is een bittere strijd Marja daar weet ik alles van. Weet dat wij met jullie meeleven en alle kracht en sterkte wensen.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een ongelooflijk rot nieuws. Ik hoop dat je de kracht en vechtlust nog hebt, die je tien jaar geleden ook zo goed hebben geholpen. Heel veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik hoop dat je ondertussen een beetje tot rust gekomen bent. Maar ik snap wel dat je nog even geen échte rust zult kunnen vinden zolang je niet precies weet wat je nu weer boven het hoofd hangt. Toch maar niet teveel tobben, dat helpt gewoon geen fluit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tot rust komen is er voorlopig niet bij. Ik zoek afleiding in mijn boeken en speel een spelletje op de pc. Verder sta ik in een soort pauze stand.
    Ik probeer het eelt op mijn ziel weer te herstellen.
    Jullie reacties zijn hartverwarmend. Onwijs bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh lieve Marja, wat een tegenslag. Zeg maar rustig: een keiharde klap midden in je gezicht. Je wordt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, en probeert de realiteit van de dag te doorbreken met afleiding.
    Heel verstandig om niet voor de 20e te kiezen. Elk beetje "mazzel" kon je gebruiken.
    Ik hoop dat je chronische blaasziekte je nog lang parten mag spelen. In de zin dat je er nog heel lang mag zijn, en de behandelingen te doen zijn voor je. Voor iedere behandeling ga ik een kaarsje voor je branden. Ik weet niet of het helpt, maar ik weet ook niet of het niet helpt. In deze tijden is alles geoorloofd. Heel veel afleiding. Lees veel boeken. En neem alle tijd van de wereld om dit slechte nieuws te verwerken.
    Sterkte en een dikke digitale knuffel ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Daar vind ik ook geen woorden bij... Ik wens jullie, en vooral jou veel sterkte, en ik wens je artsen veel wijsheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ach jeetje lieve Marja en Robbert, wat een schrik en wat een zorg. Ik kan me goed voorstellen dat je juist die ene datum niet wilde, zou ik ook niet gedaan hebben hoor.

    Ik denk aan jullie, neem jullie mee naar boven en wens jullie alle kracht en licht die nodig zijn om dit ook nog te kunnen dragen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een akelig nieuws Marja! Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En alweer is het vrijdag, ik hoop géén nare telefoontjes vandaag! heb het goed samen. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat naar Marja. Ik leef met jullie mee en duim voor een voorspoedige behandeling en genezing. Lieve groet en een groot hart onder de riem.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het is al niet niks, echter een extra domper als ze agressiever terug gekomen zijn.

    Heel veel beterschap en je hebt nu al tig achter je als ik de datum zie, hoop dat je niet al te beroerd bent na zo'n spoeling, dikke knuffel xxx

    BeantwoordenVerwijderen