Lekker dwars

Robberts peetoom “Jakkes” overleed in 1996 op 73-jarige leeftijd. Officieel heette hij Jacobus Cornelis en Robberts tweede doopnaam is dus ook Jacobus. Zo ging dat toen.

Hij was een druk baasje, had een hekel aan ziekenhuizen en familieverplichtingen.
We hebben één keer meegemaakt dat hij zijn verjaardag vierde. Toen had hij in alle ruimtes van zijn flat spelletjes klaargezet, zelfs in de gezamenlijke hal bij de lift. We moesten pret hebben en er mocht niet geroddeld worden.


Hoe dwars hij was bleek ook na zijn dood toen we zijn overlijdensbericht ontvingen:

“... alwaar gelegenheid is tot afscheid nemen op maandag 1 juli van 7:15 tot 7:30 uur. Vertrek van het uitvaartcentrum om 7:45 uur ...”
Ik denk niet dat er veel volk was.

Ja, ome Jakkes was me d'r eentje!

8 opmerkingen:

  1. Allerlei spelletjes doen lijkt mij wel wat. Bijzondere oom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik de man had gemogen zou ik er gerust vroeg voor opgestaan zijn, ik hou wel van dat soort dwarsliggers;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van de gebaande paden afwijken,ik houd er wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oom Jakkes laat nog lang van zich horen, dat dan wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha altijd leuk een dwarsligger in de familie!

    BeantwoordenVerwijderen