Schrijfmaatje en landgenoot

Drie jaar geleden plaatste ik een berichtje over mijn correspondentievrienden uit de jaren 70.
Via het smoelenboek ontving ik deze maand een vriendschapsverzoek van Raymond, mijn Belgische schrijfmaatje van toen. Hij is sinds een paar maanden met pensioen en heeft nu tijd om contacten uit het verleden nieuw leven in te blazen. Natuurlijk herkende ik zijn naam direct en accepteerde zijn verzoek. We zijn dus weer vriendjes.


Intussen hebben we al een paar berichtjes uitgewisseld en kreeg ik twee kiekjes toegestuurd, die hij in 1971 van mij maakte.
Mijn pose op de bank in onze flat en een vage opname van mij in de winkel van mijn schoonvader, waar ik op zaterdag werkte en die Robbert in 1974 overnam.



In een ordner heb ik alle correspondentie bewaard en daar dook ik dus meteen in. Zo leuk om zijn lieve brieven weer eens te lezen. Een warm bad en een feest van herkenning.
Hij woont onder Brussel in de buurt van de grens met Wallonië en is echtgenoot, vader en opa.
Ik voel me zeer vereerd met de aandacht van mijn landgenoot na al die jaren.

20 opmerkingen:

  1. Prachtig Marja om zo weer contact te krijgen met een vroeger vriendje. Hij is jou dus nooit helemaal vergeten. Heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Mar, dat kan ik me voorstellen, echt hartstikke leuk! Die herinneringen zijn weer zo mooi!
    Ik had een correspondentievrienden uit Frankrijk van 1966-1968. Helaas is het contact verwaterd, door jaloezie (waar slaat het op hè) van mijn vriendje, nu ex. Misschien ga ik haar ook eens opzoeken.. J weet nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen, Trees. Heb je haar al gezocht op Facebook?

      Verwijderen
  3. Mooi joh, warmte en herkenning blijft, ook na onderbrekingen van jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar dát is leuk, even terug in het verleden duiken, wat een feestje! Face book zorgt inderdaad vaak dat mensen die elkaar uit het oog verloren zijn elkaar terugvinden.
    Je had in die tijd duidelijk een voorliefde voor roze, op de beide foto's draag je een roze jurk. Was mode denk ik, ik herinner me nog een roze "broekpak" van mezelf met een hotpands en zo'n maxi lang vest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is dezelfde jurk, maar de kleuren zijn een beetje verlopen. Beide foto's zijn gemaakt op een zaterdag toen hij op zijn brommer helemaal naar Den Haag was gekomen voor een ontmoeting.

      Verwijderen
  5. Stoere motormuis. Staat vast binnenkort op je stoep voor een ritje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk oude foto's maken de deurtjes naar herinneringen open. Leuk!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg en wel grappig ook eigenlijk want vorige week met het opruimen kwam ik een stapel oude brieven tegen van een correspondentie vriendin uit Frans België (om de taal te leren ) die ik bewaard had en ze lagen op tafel klaar om er een blog over te schrijven nu wacht ik even haha. Maar wel leuk al heb ik haar nooit in het echt gezien en jij blijkbaar wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je ooit nog haar naam gegoogeld?

      Verwijderen
    2. Ja ik heb inderdaad na jouw blog haar naam gegoogeld maar niets kunnen vinden. Wel die naam maar niemand die het zou kunnen zijn.

      Verwijderen
  8. Wat ontzettend leuk om zo weer contact te hebben. Zo heb ik sinds een klein jaar weer heel veel contact met een nicht in Canada. Heerlijk om op deze manier weer deel uit te maken van elkaars leven.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stiekem hoop ik dat het smoelenboek daar een beetje voor is uitgevonden: oude vriendschappen hervatten. Wat lief dat die stoere Raymond aan je dacht en jij zijn brieven bewaard hebt. Ik hoop dat jullie eens daadwerkelijk elkaar ontmoeten. En dan lees ik dat héél graag!
    Lieve groet.
    PS: leuke foto's van jou ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook alle oude brieven bewaard. Vooral de brieven van een inmiddels overleden vriendin zijn me heel dierbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zeg.
    En mooie nieuwe look ook hier. Of was die er al langer en heb ik het gewoon nog niet gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het blauw en de header zijn in elk geval van dit jaar. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk Marja. Wat is de tijd snel gegaan he en wat mooi om dat herinneringen op te halen. dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi Marja en zeker hartverwarmend dat na al die jaren hij je zeker niet vergeten is.Heel veel fijne jaren nog samen om nog meer mooie momenten te koesteren.

    Prachtig die foto's!

    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen