Invasieve exoten

Dat is een hele mondvol en het is toevallig de schrijfveer van vandaag.
Wat zijn het precies? Dat wilde ik eerst even weten.
Deze website hielp mij al een eind op weg.

Stel je voor dat je een grote waternavel tegenkomt 



of een kudzu …


Daar moet je toch niet aan denken. Doodeng gewoon.

En gelukkig bestaan er speciale middelen om leden uit de rimpelroosgroep te bestrijden.




Zo zie je hoe leerzaam sommige dingen zijn.
Dit heeft mijn leven toch weer aanzienlijk verrijkt.




12 opmerkingen:

  1. Al die van huis en haard verdreven groene stumpers ......een staaltje botanisch racisme en xenofobie dát is het! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als dit over mensenrassen ging zouden we geschokt zijn.

      Verwijderen
    2. Zeker weten, al moeten we natuurlijk niet vergeten dat waar het één groeit en bloeit het ánder niet kan groeien en bloeien.

      Verwijderen
  2. Prachtige namen kom je inderdaad soms tegen, de vraag hoe komen ze er op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je er geen afbeeldingen bij had zou ik werkelijk denken wat zijn dat nu weer voor een enge benamingen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden deze zomer een invasie van op z'n Hollands gezegd pispotten ottewel de haagwinde pfff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is natuurlijk geen exoot maar ook lastig.

      Verwijderen
  5. De bruidssluier is wel een exoot en wond zich in de jaren 70 om onze babyfoonlijn die buiten langs de muur naar 2-hoog liep. We ontvingen zo nu en dan Russische en Italiaanse zenders. Heel apart.
    Onkruid is sowieso ongewenst en invasief maar geen exoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 15 minuten schrijve per dag schijnt idd vruchten af te werpen. Ik heb een tijd dergelijke kilometers gemaakt maar het begon tegen te staan. En ik kon nooit een geslaagd verhaal terugvinden tussen al die vol gekalkte schriften. Nee, dan kijk ik liever op internet in het rond (-:
    Die kudzu zie ik wel zitten!
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke humor! De kindjes van de grote waternavel genieten in onze tuin, ze blijven niet binnen de perken, maar daar weten we wel raad mee.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen