Project zijtuin

In juli schreef ik al over onze plannen voor de zijtuin
Die ligt op het noorden en zag er beroerd uit. 
Een doorgeschoten heg en zwaar beschadigde coniferen. 
Weg met die zooi.

Vrijdag kwamen vader en zoon de klus klaren. 
Het spul is afgevoerd. 
Het muurtje wordt vandaag opgehoogd met twee lagen kasseien.
Die hebben we al bijeengesprokkeld. 
Dan komt er opvulgrond en vervolgens wordt er geëgaliseerd.
Na de winter worden er nieuwe graszoden gelegd. 
Wij vermaakten ons dinsdag met rommel ruimen,
varens knippen en natuurlijk restanten blad verwijderen. 
Het blijft dus nog even een blote boel.
Heel grappig om alle buurtbewoners vol verbijstering te zien stoppen en staren. 
Wat zijn die gekke Hollanders nou weer van plan?

24 opmerkingen:

  1. Nou volgens mij is er niets geks aan die Hollanders....nou ja, misschien is het "te gek"als je op zo'n geweldig stekkie mag wonen maar dáár kunnen jullie vast wel mee leven;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk weer Marja .En mens wat wonen jullie toch prachtig !
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt wel ietsje langer bezig zijn met maaien.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liever maaien dan wieden met je kop in de naalden. Robbert krijgt al uitslag bij het idee.

      Verwijderen
  4. Zo het knapt wel op zeg,conniferen vind ik ook niks.Oh als ik dat zo'n stuk grond had stond er een haag van hortensia's.Gras is aan mij niet besteed,daar krijg ik dus de kriebels van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Achter staan minstens 14 hortensia's. De noordhoek leent zich daar niet voor.

      Verwijderen
  5. Dat gaat helemaal mooi worden zo. Beter dan die verlepte coniferen... dat was wel een beetje troosteloos.
    Jullie gaan in het voorjaar genieten van een heerlijke nieuwe zijtuin.
    Fijne dag verder,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, we zijn blij dat we die kwijt zijn.
      Fijne dag, Mirjam.

      Verwijderen
  6. Die gekke Hollanders hebben het straks toch maar mooi voor elkaar:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dan te bedenken dat ik vrijwillig van een bijna net zo'n mooi stekkie afscheid heb genomen. Maar hoe mooi ook, in je eentje heb je er helemaqal geen lol (meer) aan. Ik hoop dat jullie samen nog lang van je mooie plek mag genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het, Corry. Jij had ook een prachtige bostuin. Die zul je best nog missen zo nu en dan. Voor mij alleen zou het ook geen optie zijn. Maar nu we hulp kunnen inhuren, ziet alles er hoopvol uit.

      Verwijderen
  8. Wat fijn dat jullie hulp hebben, want zo'n klus klaren lijkt me een aanslag op je lijf. Benieuwd naar de foto's als het klaar is.
    Jullie wonen prachtig, maar die tuin zou mij afschrikken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig om jouw reactie te lezen. Patrick groeide in dit huis op. Zijn ouders bouwden het zelf. Toen wij later vroegen waarom hij het in 2000 niet zelf had gekocht, was hij heel duidelijk: "Wat moet ik met zo'n grote hof?" Hij had niets met tuinieren en zag zijn ouders 30 jaar "ploeteren". Afschrikwekkend dus.

      Ik geef eerlijk toe, dat wij het zwaar hebben onderschat. In 2004 vielen wij als een blok voor de ruimte en de locatie. We waren rond de vijftig en kerngezond. Een paar jaar later, na kanker en recessie zagen de dingen er heel anders uit.

      Maar nu proberen we een doorstart te maken met dank aan iets betere tijden. Wat we zelf kunnen, doen we. En anders betalen we een ander voor de job.

      Verwijderen
  9. Goh Marja, ziet er nu heel netjes uit!
    Even nog omdat ook jullie huis te koop heeft gestaan: het huis van mijn pa is nu eindelijk zo goed als verkocht. Het voorlopige koopcontract is getekend. Wij hebben die last dus gelukkig bij niet niet meer te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een klus weer, fijne hulp hebben jullie gehad, al zullen die het niet voor niks hebben gedaan!
    Wordt prachtig.. Maar nu nog even kaal.. Haha die Belgen snappen jullie niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dit is een echt hoveniersbedrijf. Die werken niet voor niks. Maar het is het waard. Ze hebben vandaag prachtig gemetseld en het scheelt ons straks zo ontzettend veel onderhoud. Dat is ons doel.
      Nu we hier blijven wonen, willen we veel dingen aanpassen naar ons lijf en leden.

      Verwijderen
  11. Aan de ene kant ben ik wel een beetje jaloers op al die ruimte die jullie hebben maar aan de andere kant ook weer niet als ik al dat werk bedenk.... zo zie je maar alles heeft zijn voor en nadelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, die gekke Hollanders (-: Dat klinkt als een compliment.
    Wat een lap grond hebben jullie, zeg. Iedere keer verbaas ik me daar weer over. Het brengt ook wel een bak werk met zich mee. Maar het resultaat mag gezien worden! Oók door Belgen (-:
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen