Beroemd en berucht


Het is grappig om beroemd te zijn in een dorpsbibliotheek, maar ik mag dat echt stellen. Niemand in Ravels leest zo veel als ik. Dat is de medewerkers ook opgevallen. Vaak krijgt Robbert een lijstje van mij mee als hij boodschappen gaat doen, want ik kan het online in hun catalogus opzoeken en voorbereiden. Dus hij is ook beroemd als de man van …...
Hij komt bijna wekelijks langs met een bestelling van acht boeken. We hebben ieder een kaart en mogen dus maximaal tien boeken lenen. Hij haalt de nieuwe voorraad als ik met de laatste boeken bezig ben.

Een vreemde bijkomstigheid is mijn neus voor zoekgeraakte boeken. Dat blijkt natuurlijk pas op het moment dat niet alle boeken van mijn lijstje in de stellingen te vinden zijn en ook niet zijn uitgeleend. Dit jaar is het al een keer of tien voorgevallen. Berucht ben ik dus ook al.

Ik reserveer regelmatig wat om niet te lang op een vervolg te hoeven wachten en soms vraag ik een boek aan uit een andere bibliotheek. Vijftig cent voor het reserveren en anderhalve euro als ze het van een filiaal moeten laten komen.
Het lidmaatschap is gratis.
Per jaar kost mijn hobby minder dan tien euro.

Wie heeft net zo'n goedkope hobby als ik?

16 opmerkingen:

  1. Een grappige manier om beroemd en berucht te zijn en zeker is jouw hobby niet duur .En nee ik heb geen goedkope hobby .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha je liet me even nadenken. Ik blog heel graag en lees graag bij anderen. Goedkoper dan jouw hobby dus. dikke knuffel voor jullie beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mij betreft, heb jij een zeer goedkope hobby. Mijn probleem is dat ik een goed boek niet terug wil geven, dat wil ik houden en meermaals lezen, dus daar gaat best een stuiver inzitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje vroeger was ik ook zo, ik kan me er gewoon niet meer toe zetten om een boek te lezen maar soms mis ik het wel en als ik er dan een lees van ben ik even helemaal weer weg. Wel leuk dat ze je kennen in de bieb haha. Vaste klant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees digitaal en krijg de meeste boeken viavia. Dus dat kost ook niet veel.
    En bloggen kost ook weinig (alhoewel: het eigen domein kost natuurlijk wel wat).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou mijn blog kost niets omdat ik een gratis wordpressje heb, dus dát is de allergoedkoopste hobby. Voor de biep moet hier tegenwoordig toch wel iets betaald worden , ik ben er weg gegaan toen je dat alleen kon pinnen én als klap op de vuurpijl het filaal om de hoek verdween.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lezen doe ik graag, maar de bieb is hier niet gratis, dus dat gaat niet lukken. Bloggen kost me niets, maar de schrijfcursus gaat niet zonder kosten. Ben duurder uit dat moge duidelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een E-reader cadeau gekregen waar 280 boeken op staan, dus lees ik nog lang gratis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n snelle boekenwurm ben ik niet, maar lezen doe ik heel graag. Mooi dat het bij jullie gratis is voor volwassenen.
    Mijn sterabonnement kost 60 euro per jaar. Maar dan kan ik onbeperkt films en boeken gratis aanvragen uit de hele regio én nooit telaat boete betalen. Veel leesplezier in het nieuwe jaar! Tip: Alleen met de goden van Alex Boogers, heel goed boek.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n plaatselijke bibliotheek. Zelf ben ik ook al jaren lid, maar tegenwoordig leen ik niet zoveel meer. Op de een of andere manier kom ik niet meer zo aan lezen toe... Hoe zou dat toch kunnen?
    Maar ik heb mezelf opgelegd weer elke maand één boek te lezen. Tegen de 80 die ik er per jaar las, voor ik het bloggen ontdekte...
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij leest écht veel! En het kost je geen fluit. Nou ja, bijna geen fluit.
    Hier betalen we wel abonnementskosten maar die zijn de moeite van het lenen meer dan waard. Een boek uit eigen bieb reserveren is gratis, buiten onze gemeente één euro. Sinds heel kort is de bieb verhuisd naar het centrum van het dorp. Ben ik hartstikke blij mee.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een boek lezen lukt nog steeds niet echt.. Logjes lezen kost veel tijd en dat had ik zeker de laatste tijd niet.
    Heb de nieuwste van Harry Potter voor kerst gekregen en er staan er nog steeds een paar op mijn speciale plankje, en digitaal heb ik zoveel boeken.. Ik moet wel heel erg oud worden om die allemaal uit te krijgen.. Dus veel kost het niet nee, en bloggen bij Wordpress ook niet.. Dus nee, een dure hobby heb ik ook niet..

    BeantwoordenVerwijderen