Tijd


Tijd van nevelige ochtenden,
verkleurende bladeren,
pareltjes van paddenstoelen,
spinnenwebben,
beukennootjes
en een pauze voor de natuur.

Vanmiddag het eerste blad ruimen met jongste zoon en Marissa.
Zij heeft nu herfstvakantie.

Over twee dagen mag de klok weer terug naar normaal.
Het komend weekend duurt dus een uurtje langer.
Dat is boffen.

Ik begin meestal op zaterdagmiddag met het aanpassen van de tijd.
Dan kan ik ruim voor bedtijd al een beetje acclimatiseren.
Noem het een tic.
Robbert is er inmiddels aan gewend.

Zijn jullie ook van die tijdfreaks?

8 opmerkingen:

  1. Ik heb in iedere kamer bijna een klok en leef daar ook wel een beetje op behalve al ben ik niet van vaste tijden eten e.d. dat komt zoals het komt soms om 6 uur soms om 8 uur 's avonds. Als ik bij vriend bent die heeft nergens klokken, hoe heerlijk is dat......kom daar helemaal tot rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik ben een tijdfreak.
    Ik heb er moeite mee als de klok weer verandert omdat ik een paar dagen in de war ben.
    Vervelend vind ik dat.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn cameratas staat al een tijdje klaar voor de paddenstoelenjacht... helaas pas ik er nog niet aan

    prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een fijn vooruitzicht dat het weekend een uur langer duurt. Maar ja, we gaan wel meteen de nachtschuit weer in. Anderzijds: het wordt vanzelf weer maart (-:
    Veel werk, dat bladruimen. Ideaal als je daarbij hulp krijgt!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Druk hoor met zo'n grote tuin. Maar jullie hebben wel eer van je werk! Hij is prachtig!
    Die tijd? Ik heb er geen last van, van mij mogen ze die zomertijd gewoon door laten lopen.
    Maar ik zet wel altijd 's avonds al alle klokken terug (in dit geval dan).
    Lekker een uurtje langer slapen heerlijk, ik ben er goed in! :-)
    Zonnige groet uit Ziest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij doen het ongeveer wel zoals jij, het lijkt of onze biologische klok het al een beetje heeft ingecalculeerd dat er weer iets verandert. we zitten voornamelijk met "het gedoe "van zorgen dat alles weer op tijd staat. gelukkig gaat er steeds meer vanzelf naar de juiste tijd. Maar dan toch altijd nog de bimbam klok en de horloges.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In huize F. worden de klokken die er zijn wel verzet. Maar we leven niet erg op de klok, 's winters wel wat meer dan in de zomer, heeft te maken met het leven binnen, denk ik.

    Prachtige foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marja, kom ik nog eens op jouw blog langs, dat is lang geleden!! Ben zoveel met foto's en Instagram bezig, te veel eigenlijk...😉!
    Ik ben niet echt een tijdfreak, maar vind zo'n uurtje extra wel erg fijn. Het juist zetten van de klokken doet mijn man, zondagochtend wanneer hij opstaat. ����

    BeantwoordenVerwijderen