Een tandje lager

Na een turbulent septemberweekend met een rit naar het wilde westen en drie logees voor twee nachtjes stond er op woensdag nog een familienetwerkberaad op de agenda. Manlief gaat altijd met onze jongste zoon mee om zijn zegje te doen t.o.v. allerlei zorgfiguren en de moeder en tante van Marissa. De nieuwe voogdes stelde zich voor en nam afscheid. Heel bizar hoe dingen kunnen gaan in de zorg. Over motivatie gesproken …. Voortaan nemen twee hulpverleners van de gemeente de gesprekken over, aangezien de ondertoezichtstelling is beëindigd. Alsof het doel bereikt is. Ja ja. Eerder de bodem van het budget.

Dochterlief vroeg of ze zaterdag hier mocht neerstrijken en aldus geschiedde. Zij verkiest de logeerkamer boven de “hut”. Reuze makkelijk en lekker onder één dak. Het was weer heel gezellig. Wij dames knaagden aan onze maaltijdsalades en zaten in vredige stilte verdiept in ons boek. Robbert genoot van radio tumult en snoepte zich door hutspot met stoofvlees heen.
Ze heeft voor de buien nog een heerlijke boswandeling gemaakt en vertrok zondagmiddag om half 4 naar Zoetermeer om oop te bezoeken en daarna vrienden in Leiden.

En zo gleden we oktober in met een buiig begin. Behalve het zwijmelen op zaterdag en zingen op zondag staat het blogritme hier een tandje lager, terwijl het lurkgehalte toeneemt. Even rust in de tent.


Vandaag is het dierendag.
Fijne dag allemaal.

29 opmerkingen:

  1. Lurken is ook leuk.De zorg is zwaar tanende.Die hutspot grappig,dat is ook het enige wat ons aan 3 oktober doet denken,we gaan er nooit heen.

    Rust maar lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was dus een druk en gezellig weekend voor jullie .Tja die zorg is echt een drama aan het worden ! En een tandje lager moet kunnen.En lurken doe ik zelf ook veel ,is op dit moment leuker dan zelf schrijven haha
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig verdwijn je niet helemaal uit beeld. Geniet van rust en lurken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rustig aan Marja, lezen/lurken is ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaan we weer. Goede zorg in ons land. M'n neus. Alle hulp wordt uitgehold.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die zorg in dit land, het is van de gekken... geen idee waar dat naar toe moet.
    Heerlijk hè dochterlief om je heen... en die rust, lekker lezen..
    Ik kom er maar niet aan toe :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was knus samen. Jammer dat je niet aan lezen toekomt. Te volle agenda?

      Verwijderen
    2. Sommige dagen wel (met leuke dingen doen samen of alleen) en sommige dagen niet, maar dan heb ik corrigeerwerk, logjes lezen en sinds kort het rooster van de Pyramide bijhouden. En ik ontspan met Wordfeud en Gummy Drop.. Tja.. nog steeds een beetje schipperen met mijn tijd dus;-). Maar het komt wel weer..

      Verwijderen
    3. Lezen is toch ook ontspannend?

      Verwijderen
    4. Ja natuurlijk en ik weet zeker als ik dat ga doen 's avonds dat ik er weer helemaal in zit. Ik denk dan, een half uurtje spelletjes en dan lezen. Maar dat gebeurt dus niet.. want dan is het vaak ook al bedtijd. ;-)

      Verwijderen
  7. Heerlijk dat je zo de ruime hebt voor logees maar het brengt natuurlijk, behalve veel gezelligheid, wél extra drukte met zich mee! Maar dat héb je er natuurlijk wel voor over.
    Heel vervelend dat dat de zorg zo onvoldoende is en helaas, het wordt alléén maar erger met het afbreken in de zorg.
    Het ergste is nog dat men van hogerhand dóet alsof het juist allemaal beter wordt bij iedere nieuwe maatregel.
    Ik hoop dat de lange winteravonden je weer nieuwe bloglust geven maar tot die tijd gewoon lekker doen waar jij je happy bij voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, eigenlijk zijn mijn zomeravonden net zo lang als die in de winter. In Rijswijk niet?

      Verwijderen
    2. Nou ik dénk dat jouw zomeravonden nog vaak in de tuin rondhangen en klungelen betekenen. Dat valt in de winter toch helemaal weg denk ik.

      Verwijderen
    3. In de avond klungel ik niet meer in de tuin vanwege de muggen. Tussen 11 en 4 zijn mijn favoriete tuinuurtjes.

      Verwijderen
  8. Ik wens je sterkte toe Marja met alles wat is veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lurk maar even lekker rond hoor. Er is hier niets verplicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Op zijn tijd hebben we allemaal een pauze nodig. Lurk jij maar lekker, hoor (-:
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja soms heb je dan die periodes dat het even er niet van komt. Maar zo te lezen heb je het druk genoeg met andere dingen die veel belangrijker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Soms zit je hoofd zo vol met van alles en nog wat dat je wel een tandje lager moet! Doe rustig aan en geniet van de kleinste dingen.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet van het lurken.Door al het hoesten, snotteren en turbulente dagen heb ik zin om te liggen snurken.
    Groetje, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geniet jij maar lekker van al dat moois hoor, volg je hart onder het mom van alles mag en niets moet..

    BeantwoordenVerwijderen