Ik heb het weer gehaald

Na het record van 28 juli was mijn voornemen om opnieuw zonder overnachting mijn ziekenhuisavontuur te doorstaan. Natuurlijk had ik voor alle zekerheid wat toiletspullen ingepakt en medicatie voor een extra dag, maar niet met de bedoeling om die te gebruiken.

Rond 10 uur ging ik onder zeil en werd ruim een uur later uit de verkoeverkamer naar mijn kamer gereden. Op mijn uitdrukkelijke verzoek kreeg ik om 12 uur geen warme maaltijd. Hoera!

Tegen vieren stapten artsen en aanhang onze kamer binnen en vroeg dokter S hoe ik mij voelde. Hij meldde niet expliciet dat alle poliepen nu verwijderd waren en ik wilde dat toen ook niet meer vragen om geen negatief antwoord te horen. (struisvogel, I know)

Ik moet binnen drie maanden in mijn blaas laten kijken en ja, hij zou mij het liefst een nacht daar houden, maar met een scheve glimlach eindigde hij met de conclusie dat ik toch wel weer naar huis zou gaan. De anderen reageerden enigszins verbaasd. En ik had mijn zin! Yes.
Een uurtje later werden sonde en infuus losgekoppeld en kon ik mezelf aankleden en mijn poffertje kakken.

Ik stond nog duf en wankel op Robbert te wachten en we moesten door allerlei wegafsluitingen ook nog eens een rot eind omrijden. De uurtjes daarna was ik wat misselijk en onrustig. Deze narcose was duidelijk iets steviger geweest dan de vorige. Of was dit mijn reactie op de stress?
Nou ja, whatever, ik sliep in elk geval prima in mijn eigen bed.
Nu maar hopen dat de oei-oei plasjes snel tot het verleden behoren.

Dank voor jullie duimen en lieve wensen.

22 opmerkingen:

  1. Nu hopen dat hij wel alles verwijderd heeft ,vervelend al die ingrepen.En misschien liet de stress zich wel gelden .Zelf zit ik nu met een dikke wang ik lijk wel een hamster bah .Ik hoop dat je een fijn weekend hebt en gezellig dat je dochter komt
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat hij alle poliepen heeft kunnen verwijderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We blijven gewoon nog even door duimen hoor, je bent een kanjer, nog tijd genoeg om te horen hoe het er voor staat!Maar voorlopig dus drie maanden rust, héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn beste wensen voor nu en de komende tijd.
    Poffertje kakken ... ik hoorde mijn oma, 'Heel Scheveningen was een vlooi der prammen, de gadbasten waren gezoodnaakt hun poffers te kakken.' Als kind kon ik het niet vaak genoeg horen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik leerde het zo:
      Scheel heveningen was een vlooi der prammen, zodat alle gadbasten gezoodnaakt waren hun poffers te kakken en in de plee te zonzen.

      Verwijderen
    2. Whahaha, ik heb het nóóit eerder gehoord en woonde toch héél lang in Den Haag terwijl Henk op Scheveningen werkte.

      Verwijderen
  5. Ja klopt, de eerste en de laatste verbastering waren een heel eind weggezakt. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Natuurlijk hoop ik van harte met je mee Marja herstel nu even rustig van de ingreep meid! Goed weekend Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Duimen blijven we toch wel voor je! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
    Haha mooi die 'verspreking', die in de reacties staan trouwens ook ;-)
    Lieve knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Held! Je hebt het weer volbracht.
    Ik hoop ontzettend, vreselijk, enorm van harte dat alle poliepen verwijderd zijn.
    Beterschap en een dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit heb je weer achter de rug en natuurlijk duim ik verder :-) Geniet nu om te beginnen van een mooi gezellig weekend.
    Lieve groet, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je zo snel weer naar huis kon. Nu weer rustig op knappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens je een definitieve genezing, en heb bewondering voor je aanpak!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent en blijft een dappere struis(vogel) kanjer Mar!
    Doe Robbert de groeten?
    En knap maar weer snel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het zit er weer op. Ik hoop een goede nacontrole..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach af en toe struisvogeltje spelen mag best hoor..... Al ben ik wel blij dat alles goed afgelopen is, nu hopelijk alleen maar omhoog-vooruit naar nog betere omstandigheden. Blijf duimen en jouw naam voordragen bij jeweetwelwie natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat het weer zo snel kon, zal je altijd zien onderweg zo'n oponthoud. Hoop voor jou dat het de laatste keer is en je blaas schoon is..Ja struisvogel, aan de ene kant kan je het beter meteen weten maar ik snap het helemaal....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent een kanjer, die arts kent zijn pappenheimer al wat beter inmiddels, haha.
    Zo, dat trio is voorlopig achter de rug. Fijn dat het allemaal goed is verlopen. Moet je nu nog rustig aan doen, of mag je doen wat je zelf aan kan? In ieder geval bijkomen na al die toestanden. Duim op.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik duim mee en ben alvast blij dat het goed ging voor je !

    BeantwoordenVerwijderen