Exact 40 jaar geleden

Die woensdagavond in 1976 reden we naar het ziekenhuis en werden enkele uren later de trotse paps en mams van onze eerste spruit.
Een wolk van een dochter.
Omdat ze net na middernacht werd geboren, mochten ze geen 28 juli meer noteren.
Dat vond ik eigenlijk een veel mooiere datum, maar ja …

Nu zou ik weer de nacht van 28 op 29 juli in het ziekenhuis doorbrengen,
in de verwachting vrijdag of zaterdag zonder bloemkooltjes thuis te komen.
En dus zéker zonder spruitjes!


Maar die allerliefste dokter S heeft me om 18 uur laten gaan.
Ik ben dus al thuis en helemaal in de gloria.
Half 3 werd ik wakker uit de narcose.
Ik denk dat ik een record heb gebroken.
Zouden ze de vorige keer zo van mij zijn geschrokken?
Ik heb wel moeten beloven om hem binnen een maand te bellen.
Er komt nog een derde ronde namelijk.
Vermoedelijk was dokter S daarom zo coulant vandaag.

Dochterlief doorkruist nu het Atlasgebergte samen met een gids.
Lieve dochter, van harte proficiat met deze mijlpaal en tot gauw.

26 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd zeg! Zowel met je wereldrecord als met je jarige dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je Dochter .En wat fijn dat je alweer thuis bent .Beterschap en doe maar lekker rustig aan
    Knuf van mij ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!
    Gefeliciteerd!
    Ben blij voor jullie.
    Had er vandaag de zenuwen over.
    Je bent een KANJER!
    Zo ook Robbert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen zenuwen hebben, Jan. Gewoon doorgaan met ademhalen en plassen.

      Verwijderen
  4. Een dubbele felicitatie! Fijn dat je alweer thuis bent. Dapper voorwaarts, maar kalmpjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met je jarige dochter.
    Maar natuurlijk óók met je record "bloemkool wegwerken" fijn dat je al thuis bent, nergens beter toch? Zal zéker te maken hebben dat je de vorige keer zo uit je ( helemaal terecht) slof geschoten bent! Welkom thuis, ik ben blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je dochter. Fijn dat je nu alweer naar huis mocht. Veel sterkte met alles.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dubbel feest! Fijn voor je Marja.
    Geinige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je dochter, Marja. En gelukkig ben je weer thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hieperdepiep hoera!! Voor jullie allemaal.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met je dochter! Het was zo'n hete zomer in dat jaar. Onze jongste zoon werd gisteren 25. Hij is dus wel op de 28e geboren op een vroege zondagmorgen en ook toen was het bloedjeheet.
    Beterschap voor jezelf, dat je weer snel opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog van harte gefeliciteerd met je jongste zoon.

      Verwijderen
  11. Gefeliciteerd met je dochter en met je toch weer snelle thuiskomst Marja uit het ziekenhuis.
    Wat een ongelooflijk lief snoetje op dat spruitje. Hoe versier jij toch zoiets. Ik zou het graag willen leren.
    Groetje, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat plaatje heb ik op het www gevonden en is dus niet mijn verdienste.

      Verwijderen
  12. Wat fijn dat het deze keer zo soepel is verlopen. Nu maar weer aansterken voor de volgende (hopelijk laatste) ronde.
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je dochter! De 28e was onze trouwdag, alweer 27 jaar!
    Fijn dat je zo snel naar huis mocht!
    Nog een keer dan zit het er op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog proficiat. Ik hoop inderdaad dat de volgende keer de laatste is ....

      Verwijderen
  14. Hè, pak van mijn hart dat alles dit keer wat positiever is verlopen!
    Nu die narcoserommel er nog uit. Heerlijk als er weer een pak van je schouders af valt.
    Beterschap verder.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je dochter met terugwerkende kracht. Fijn dat je zo snel weer thuis was maar vervelend dat je nog een keer moet... Al bekend wanneer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet deze week zelf even bellen voor een afspraak eind augustus.

      Verwijderen