De stand van zaken

Dinsdagmiddag nam dokter S een kijkje in mijn blaas om de resultaten van zijn ingreep te aanschouwen. Wij keken mee. Het lijkt wel of hij minder dan de helft van de poliepen heeft weggesnoeid. Er wordt dus alvast een volgende ingreep geboekt voor 28 juli en misschien zijn we er daarna nóg niet. Het pleit voor hem dat hij zo zuinig is op mijn blaaswand, maar allemachtig wat zou het fijn zijn als het hele veld kon worden weggemaaid. Ik wil rust in de (blaas) tent!

Ik wil wieden, schoffelen en snoeien. We hebben een plan voor de zijtuin onder het keukenraam en willen daar alle beschadigde, half kale coniferen met wortel en al laten verwijderen, evenals een kromgetrokken heg. Dat zal wel even een bloot gezicht zijn, maar het grote voordeel is dat Robbert die hoek ook kan helpen onderhouden. Zolang er coniferen staan, blijft hij op veilige afstand. Je wilt niet weten hoe hij er uitziet na intiem contact met die dingen.


Ook wil ik graag weer eens naar mijn vader. Het is al maanden geleden dat we hem zagen. Over een week komen Richard, Asha en Rafaella logeren en misschien kunnen we pappa voor komende zondag inroosteren. Die lieverd verdient ook onze aandacht.

Op Facebook kwam ik dit schatje tegen. Met liefs uit Limburg.

Soms zit het mee; soms zit het tegen.

18 opmerkingen:

  1. Joh, ik snap je helemaal, weg met die rakkers! Hopelijk kan dat snel, dat geeft meer rust. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wel fijn dat de arts zo zuinig op "je spullen is" dan toch maar voor lief nemen dat er wéér "gesnoeid"moet worden. Nou ja je hebt natuurlijk gewoon geen keuze en het blijft erg belastend zo'n opname. Bij voorbaat maar alvast weer veel sterkte, vooral met het "rustig" afwachten.
    Echte blijmakertjes zijn die foto's van Rafaella, wat een schattig snoetje en wat kunnen kinderen zich toch altijd vermaken met een simpel potje bellenblaas.
    Ik wens je maar vast een voorspoedige rit naar paps, ik weet dat het niet je hobby is om zo'n lange rit te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gedoe, dat is nog zwak uitgedrukt voor de blaasperikelen. Sterkte er mee, al besef ik dat het makkelijker geschreven dan gedaan is. Die tuin gaat vast heel mooi worden en ik kan me voorstellen dat je staat te trappelen om daarin eens lekker tekeer te gaan. Het allermooist is natuurlijk jullie kleindochter. Wat een plaatje(s)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zuinigheid met vlijt.... Wat een gedoe, ik kan me voorstellen dat je het zat bent en gewoon lekker bezig wilt zijn. Het is te hopen dat de man op 28 juli de blaas helemaal schoon krijgt, zodat je echt kunt werken aan herstel. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjee...wat vervelend. Kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt. Ik hoop dat bij de volgende ingreep alles wordt weggehaald.
    Wat een schatje van een kleindochter is dat. Wat een lief koppie.
    Gelukkig kan je daar van genieten, dat vergoedt (enigszins) alle andere perikelen.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu hopen dat hij bij de tweede ingreep wel alles weg kan halen ,maar het blijft heel vervelend voor je .Jammer dat je Vader zo ver weg woont en je er zo weinig heen kunt .Dat is ook weer een aardig stuk tuin zo te zien wat gedaan moet worden.Ik heb lang moeite gehad met mijn heel kleine tuintjes maar vind het nu echt niet erg meer haha .En je kleindochter is zo'n leuk poppetje wat zullen jullie weer genieten als ze er zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat de dokter de poliepen allemaal kan oprooien, zoals jullie alle coniferen willen oprooien.
    Anders blijf je er maar last van houden.
    Wat een schatje is het toch, een heel mooi meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat Petra zo treffend schrijft; allebei de zaken oprooien. Maar ook beide met beleid.
    Leuke kleindochter; prachtige dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat balen zeg. Hopelijk gaat het snel de goede kant op.
    Succes met de tuin.
    En wat een prachtig mensenkind!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal het een opluchting zijn Marja als je van die poliepen af bent.Hoop dat het gauw zal zijn.
    Mijn oudste kleindochter is héél erg allergisch voor coniferen en ook voor dennenbomen.
    Prachtige kleindochter heb je.
    Groetje, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PPFF, wat betreft je blaas zit het je niet mee. Hopelijk lukt het bezoek aan je vader en kan de renovatie van de tuin gestaag doorgang vinden. Dapper voorwaarts zou ik zeggen.
    Wat is ze mooi, jullie kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk kan de 'rest' echt worden verwijderd tijdens de volgende ingreep. En dan nog rustig laten genezen hoor. Niet gelijk groot werk aanpakken in je tuin. Wat wordt jullie prachtige kleindochter toch al weer groot hè. Wat een mooi moppie.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oeff het blijft dus wel nog spannend, bah wat naar, spijt me voor je. Hoop dat de volgende ingreep 'betere' berichten zal opleveren. wens je alle sterkte en gezondheid van harte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. de tuin zelf en dat kleine hummeltje...schoonheden op hun eigen manier... komt helemaal goed met hen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al moet het misschien dan nog een keer extra, als het uiteindelijk maar weg is. En goed juist dat die arts zo voorzichtig is.
    Jouw tijd komt wel weer hoor! Wat een geweldige kleindochter hebben jullie toch! Schattige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is een behoorlijke tegenvaller, Marja, dat niet alle poliepen verwijderd zijn. Elke keer hik je weer tegen een operatie aan. Je wil een streep onder dingen zetten en dat kan nu nog niet.
    Wat wordt Rafaella al groot! Ik herinner me je blog waarin ze net geboren was... De tijd vliegt...
    Lieve groet en sterkte ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat vervelend zeg dat je nog een keer moet en misschien wel twee keer. Kan me voorstellen dat je weer wat rust wilt. Geen leuk vooruitzicht dus. Sterkte er mee weer. Wat een mooie meisje is het. Hoop dat het lukt je vader te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen