Blaasconcert in D mineur



Wat een timing, Plato. Kom je uitgerekend nu met dit thema. Ik ben helemaal in de stemming voor blaasinstrumenten, al maak ik daar zelf geen gebruik van. Eerlijk gezegd ben ik eerder het slachtoffer dan een van de spelers. Of ze werkelijk muziek maken weet ik niet, aangezien ik tijdens het spel in Morpheus' armen lig. In elk geval verdienen de “spelers” er een dik belegde boterham aan.
Misschien zullen er wat hoge tonen te horen zijn of licht gepiep. En wie weet, ronk ik daar gezellig tussendoor. Ze zullen vermoedelijk geen filmpje op YouTube plaatsen, dus we kunnen het niet controleren. En dat is maar goed ook.

Na het ontwaken zal ik zeker oei-oei geluiden produceren, die vergelijkbaar zijn met het gekreun van een landend vogeltje met te korte pootjes. Ook daar zullen ze beslist geen cd van maken. Het levert niets op. Zolang ik geen harp hoor, ben ik in elk geval op deze aardkloot wakker geworden in plaats van op een wolk. Dat is toch best een pluspunt.

Daarna kan het gezeik beginnen. Ik mag me het lazarus zuipen aan plat water om de natte groep in beweging te brengen en te houden. Spoelen is de snelste weg naar herstel. Er is maar één doel: zo snel mogelijk van de bedrading afkomen teneinde als een speer naar huis te kunnen vluchten.
Wanneer dat moment is aangebroken, hoor ik tromgeroffel en prachtige zangstemmen. Dan is het ergste leed geleden, want thuis is alles veel minder erg. Daar mag ik mezelf zijn.

Bij publicatie van deze klaagzang spelen de blaasinstrumenten helaas nog de hoofdrol. Ik hoop over de afloop binnenkort de loftrompet te kunnen steken. Dan kan er weer gezwijmeld worden op zaterdag en gezongen op zondag. Dat klinkt als muziek in mijn oren. Dus: Let the show begin!

Deze WE heeft als thema “musiceren”. Kijk bij Plato naar de andere invullingen.

21 opmerkingen:

  1. Heel leuk geschreven..
    Ik hoop dat het allemaal is meegevallen… xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie WE, met een minder leuke achtergrond. Ik denk veel aan je en hoop dat alles goed gegaan is. En dat je snel weer naar huis mag.Heel veel sterkte beterschap.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig verhaal heb je er van gemaakt Marja .Ik hoop dat alles meevalt en je snel weer thuis bent .
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verwoord maar ik hoop dat je gauw weer thuis bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een mooie WE van gemaakt Marja. Ik hoop dat je snel weer gezond thuis bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gewéldig logje, álles zit erin, vooral humor maar ook informatie.
    Gelukkig is manlief niet jaloers en laat je rustig in de armen liggen van dirigent Morpheus (maar natuurlijk alléén zolang dat voor jou prettig is) daarna speel je vast je eigen blaaspartij daar in dat ziekenhuis.
    Een voorspoedig herstel en lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een toepasselijke WE heb je hier neergepend. Wa Rietepietz al zet, alles zit erin.
    Heb al veel aan je gedacht, hoop dat het geblaas inmiddels achter de rug is.. Dat je het goed hebt doorstaan. En dat je snel naar huis mag. Denk aan je hoor! Dikke knuffel, veel liefs en heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een geweldige we heb je ervan gemaakt, dacht jij 'ik maak van de nood een deugd?" heel goed geslaagd.

    En ja uiteraard hoop ik dat de ingreep dat ook is, aan mijn gedachten en gebeden zal het niet liggen.

    sterkte wijffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij lig je stiekem op je ziekbed te gniffelen. Het moeilijkste heb je achter de rug en het wordt vast snel een thuiswedstrijd. Een geniale WE-300. Jammer dat het blaasconcert nodig was maar laten we hopen dat het voor eens en altijd was!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij blazen de loftrompet over deze geweldige WE
    Gauw beter worden.

    Lieve groet, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja natuurlijk "blaas" ik ook vandaag even een handkusje jou kant op! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha wat een leuke WE!
    Je hebt het nu achter de rug Marja, dus klok klok klok, lekker veel drinken en plassen en huppekee naar huis!
    Zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het een heel treffende WE. Goed gedaan en hopelijk gaat het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vooral dat D minor is goed gevonden Marja :-).
    Tja, de reaganten hierboven hebben al het gras al voor mijn voeten weggesnaveld. En ze hebben gelijk want de lichte blaaspiepjes, die lijn, Morpheus en niet in de laatste plaats de dik belegde boterham, metaforen zich kundig door het verhaal. Daar moet je wel enthousiast op reageren want...
    ... je hebt jezelf hier van 'slachtoffer' tot meesterschrijver gepromoveerd. Het is namelijk (om maar in watertermen te blijven) een DIJK van een WE.

    En tenslotte: ook van mij natuurlijk van harte beterschap en een snel en volledig herstel gewenst.


    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie WE hoop dat alles goed gedaan is Marja met je en dat je snel weer herstelt..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het verbinden van een ernstige actualiteit met serieuze muzikaliteit is je bijzonder goed afgegaan. Ik hoop dat de rest van het traject net zo goed voor je gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie WE, maar ik kan me voorstellen dat je liever naar een ander onderwerp heb moeten zoeken, gewoon omdat dit niet nodig was geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ontzettend goed geschreven! Maar wel naar dat jou dit overkomt, Marja.

    BeantwoordenVerwijderen