Hoogte- en dieptepunten

In plaats van de bucket list die op het smoelenboek rouleert, zou ik een item willen introduceren dat de lading van de aldaar geplaatste lijstjes iets beter dekt. Geen dingen die je in dit leven nog zo graag zou willen doen, maar een opsomming van bijzondere momenten die je hebt beleefd, je hoogte- en dieptepunten. Daar bestaan geen standaardformules voor. Ieder mens is immers uniek.

Ik noem de dingen, die op mij de meeste impact hadden:

Beschermd en in harmonie opgroeien in een geweldig gezin (1955-1975)
De enige dochter zijn van een liefhebbende vader die je begrijpt
Verliefd worden (1971)
Helemaal alleen naar een jeugdkamp in Engeland (1973)
Trouwen en 6 maanden later zwanger worden (1975)
Vier gezonde kinderen krijgen (1976/1978/1979/1981)
Kennismaken met de computer (eind jaren 80)
Afscheid nemen van schoonvader (1980) en moeder (1990)
Slopende en avontuurlijke tocht door Les Gorges de Galamus (1990)
Verhuizen naar Brabant / sluiten van de winkel / fulltime job (1997)
Parachutesprong (2001)
Rugoperatie van manlief en de positieve gevolgen (2003)
Emigratie naar België (2005)
Baarmoederhalskanker en een nieuwe kans (2007)
Oma worden (2008/2013/2015)
Het plezier van bloggen ontdekken
Heel bijzondere vriendschappen en keiharde teleurstellingen
Leren wat paniek met je doet
Genieten van vele trotse momenten met man en kroost
Genoegen moeten nemen met een falend lijf
Vertrouwen verliezen en herwinnen

13 opmerkingen:

  1. Mooie en ook indrukwekkende lijst! Ik zie dat jouw oudste net zo oud is als Meneer williams.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi leven om op terug te kijken Marja

    Groetje, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Marja, wat een indrukwekkende lijst... vooral ook die dingen die tussen de regels staan!

    Bovenal ben ik blij voor je dat er zoveel moois tussenzit want dat maakt het mindermooie meer draagbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, een indrukwekkende lijst. Met een aantal mooie items die ik ook zou kunnen vermelden.
    Lijkt me niet zo makkelijk een lijstje te maken met hoogte en diepte punten uit je hele leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie lijst, Marja. Klinkt stukken beter dan die lijstjes van dingen die je vrijwillig nog "moet" doen. Deze uitersten zijn wat mij betreft sowieso niet te combineren.
    Ik hoop dat je idee veel navolging mag krijgen!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie lijst en het positieve overheerst zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat indrukwekkend. Het logje en de inhoud. Ik heb geen bucketlijst. Ik hoef niet naar Amerika of op safari. Of het Noorderlicht en keer zien. Daar wil ik anderen mensen niet tekort me doen, maar het is mijn leven.

    Maar ik heb wel veel hoogte-en dieptepunten meegemaakt. Ik zou ook wel zo'n lijstje willen maken, maar ik weet niet of ik alles erop kan zetten. Nog even nadenken, maar wat een leuk idee!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De E hapert soms. Maar dat had je wel gezien.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi en soms emotionele lijst.
    Wooow, maakte jij ooit een parachutesprong!!! Zou ik niet durven.
    Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi lijstje Marja, leuk gedaan...
    Indrukwekkend eigenlijk wat een mens in zijn/haar leven allemaal doet hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben het hier helemaal mee eens. Wat iemand graag zou willen doen, lijkt me niet half zo belangwekkend als emoties die hij heeft beleefd.
    Een tijd geleden had ik ook zo'n lijst gemaakt. Maar hij is vrij lang - meer dan een kantje - dus ik zal hem op mijn eigen blog plaatsen i.p.v. hier ruimte in te nemen. Als ik jouw initiatief vermeld Marja, dan is dat toch geen plagiaat? Voor de zekerheid wacht ik er nog even mee - en wie weet voeg ik er dan nog iets aan toe ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ koppieop:
      Natuurlijk is het prima als je dit item gebruikt op je blog. Stuur je me dan een linkje naar die pagina? Succes!

      Verwijderen