Hoe nu verder met de blaas?

Wel, de verwijderde poliepen zijn net als 4 jaar geleden van het type Transitioneel Cel Carcinoma (TCC).
Omdat ze snel kunnen groeien en zich verspreiden zijn ze op den duur gevaarlijk. Ze gaan dan in het spierweefsel doorgroeien en zelfs buiten de blaas. Dat mag niet gebeuren.

De arts stelde vanmiddag voor dat hij eerst in overleg gaat met wat collega's van andere disciplines.
Zelf wil hij het liefst een nieuwe TUR plannen binnen enkele maanden. In elk geval gaat hij over 4 weken weer even binnen loeren om te zien hoe mijn blaas zich hersteld heeft van de ingreep.

Het ziet er dus naar uit dat ik deze zomer opnieuw moet worden opgenomen.

We zijn blij dat het geen ergere vorm van kanker is, maar zoals ik eerder schreef: ik kom voorlopig niet van die vent af. Dat is balen.

Dank voor alle duimen en lieve wensen. Jullie zijn schatten!

18 opmerkingen:

  1. Niet zo opgelost dus, en toch wat onheilspellend. Wat naar, joh. Hopelijk kan het misschien toch opgelost worden, in elk geval voor een poosje. Sterkte jullie beiden, niet wat op je verlanglijst staat. Hug,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien had je er al op gerekend dat je niet meer van die man afkomt, maar als het dan echt zo blijkt te zijn valt het toch weer tegen ........... tuurlijk, het had erger kunnen zijn, maar ........ dit had je toch liever ook niet kan ik me voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat het voor nu is opgelost. En dat ze kennelijk de tijd hebben om te kijken hoe nu verder. Wat zijn, naast een nieuwe TUR, eigenlijk de alternatieven? Is daar helderheid over.
    Hoe dan ook... ik duim gewoon op de achtergrond door dat het zich voor jou allemaal positief gaat ontwikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De alternatieven zijn spoelingen met chemo, spoelingen met verzwakte tuberkelbacillen en verwijdering van de blaas.

      Verwijderen
  4. Dat is heftig.Misschien had je er een beetje rekening mee gehouden, maar als je het dan hoort. Ik heb veel aan je gedacht vandaag. Ik wist dat je de uitslag kreeg. Ik keek regelmatig of er al een berichtje was. Ik wens je heel veel sterkte en leg een virtuele arm om je schouder. Ik blijf voor je duimen.

    Liefs en een dikke knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend allemaal Marja .Dus voorlopig ben je er nog niet vanaf.Ik weet gewoon even niet goed wat te schrijven .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is geen goed bericht Marja, wat akelig voor je.
    Voorlopig ben je er wel zoet mee helaas.
    Sterkte!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè, wat ontzettend naar en teleurstellend. Maar wij geven het duimen voor je niet op hoor. Ik las in één moeite ook jouw blog hierna over de dag van ontslag. Moest direct weer denken aan wat wij in het ziekenhuis vaak tegen elkaar zeiden: elke dokter, verpleegkundige en ieder ander die veel met patiënten in aanraking komt, zou verplicht een week als patiënt opgenomen moeten worden. "Dat zal ze leren! Wens je veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben wij ook al meerdere malen geopperd, Emie.

      Verwijderen
  8. Balen Marja, maar als ze eruit moeten dan moet dan hoor!
    Ik duim voor je lieverd, dat het niet te lang duurt. En je nog iets aan je zomer hebt daarna!
    Veel,liefs en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bah, bah en nog 'ns bah. Maar ik ben vooral ook blij dat het 'geen ergere vorm van kanker is'. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gedoe Marja en dat heb je prima opgelost. Wat vervelend. Ja dat zie je overal niemand wil meer de verantwoording nemen. Bang voor aansprakelijkheid ??? Ik weet het niet maar het is heel vervelend. Hoop voor je dat de behandeling goed aanslaat. Als ik goed las moet je nog een keer. Heel veel sterkte er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou volgens mij kan het geen kwaad als we nog een beetje door blijven duimen, baadt het niet dan schaadt het niet toch? Vervelend om tegen een nieuwe opname aan te moeten hikken maar het is niet anders. Wel een prettig idee dat het heel agressieve tumor soort is, alle beetjes helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oéps..... staat een beetje vreemd natuurlijk dat "baat"" met een extra d maar oke, ik was in een royale bui;-)

      Verwijderen
  12. Nou, dat is een behoorlijk teleurstellende mededeling. Ik kan ook heel slecht "Tot ziens" tegen artsen zeggen, want het liefst kom ik ze nooit meer tegen, maar ja, als je in dit geval niets doet, is dat achteruitgang, en dát is wel het laatste wat we willen.
    Hou je taai, meissie!
    Lieve groet en slaap lekker

    BeantwoordenVerwijderen