Houdgreep?


Ik mocht gisteren het groentehapje bij onze kleinzoon naar binnen lepelen. Hij greep telkens zelf de lepel en ik leverde een hele strijd om zijn vuistje weer los te peuteren.

Hoe deed ik dat vroeger ook al weer? 
Ik weet zeker dat ik bij ons kroost een soort houdgreep had bedacht om hun grijpgrage handjes klem te zetten. 
Een armpje onder mijn oksel en het andere aan de buitenkant van mijn eigen arm?

Nu wilde het niet helemaal lukken, waardoor hij en ik onder de bonenpuree zaten.
We hebben wel heerlijk gelachen.


19 opmerkingen:

  1. O ja dat weet ik ook nog wel. Soms moest je echt alles uit de kast halen om het naar binnen te krijgen ':-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kon hem niet snel genoeg gaan. Het is een echte hongerlap.

      Verwijderen
  2. Hahaha ik lach me rot Marja .Wat een strijd kan het toch zijn ,maar je hebt genoten en daar gaat het om !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat een heerlijke worstelpartij, altijd een heel geknoei die eerste hapjes vast voedsel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat een leuk filmpje Marja en zo herkenbaar zeg. Echt leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, die houdgreep kan ik me ook nog herinneren. Je moest wel, wilde je de maaltijd naar binnen krijgen voor het tijd was voor de volgende...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, de houdgreep heb ik nooit hoeven nemen. Bij ons waren (en zijn nog steeds!) alle kinderen gek op eten! Gelukkig hebben ze de spijsvertering van een.... ehm... bouwvakker? Anders zouden ze 100 kg wegen! Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is juist zo dol op eten dat hij het in eigen beheer en tempo wil. Een man met een missie!

      Verwijderen
  7. Haha enig om te zien!
    Ja dat is een hele klus om het schoon te houden, gelukkig waren het geen bietjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha..... Herkenbaar!Maar het is wel genieten. Wat een heerlijk ventje met een goede eetlust.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, de houtgreep. Ik deed dat ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zette ze in de kinderstoel, slabje om en vaak werd het spuugwerk vooral bij spinazie.:-)
    lekker jochie.

    Groetje, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is nog geen 6 maanden en kan niet zelf rechtop zitten, Ria. En het probleem was niet het spugen, maar hij wilde de lepel zelf vasthouden en liet hem niet zomaar los. Terwijl hij wél de volgende hap wilde. Haha.

      Verwijderen
  11. Jammie, jammie, dat smaakt zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha geweldig filmpje! Ja de houdgreep, zoals jij zit, zijn rechterarmpje onder je oksel, maar het bordje of potje gewoon op tafel. Dan heb je je linkerhand vrij om zijn linkerknuistje vast te houden.. Haha en dan maar bewegen, leuk! Als je maar genoten hebt en hij lekker gegeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke geniet foto's! Vooral die waarbij je automatisch jouw mond ook opendoet als de kleine moet happen. Leuk die oerreflex.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed gedaan oma!
    We pleiten inde zorg weer voor het op schoot eten geven van( de hele kleine) baby's .
    Wat knoeien hoort er gewoon bij.
    Ziet er hartstikke gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had geloof ik al op FB gereageerd maar wat een schatje is het zeg. Ja die houtgreep herinner ik me ook nog van vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen