De tuin en hoe het verder ging met de gevallen vrouw

Achteraf ben ik blij met de timing. Als ik dan toch moest vallen dan maar liever in januari. Cruijff had er een passende opmerking bij. :-)
Nu het tuinseizoen van start is gegaan en kan ik gelukkig weer een beetje uit de voeten. Op mijn melkkrukje of op een kussentje schuif en scharrel ik door de voortuin. Ik kan weer bukken en zeer gracieus (maar niet heus) opstaan vanuit het gras. De ribzone zeurt nog wat vaagjes. Dat valt me dan wel tegen. Na 11 weken had ik verwacht dat het helemaal over zou zijn. Soit!

Het decemberdrama met de vallende pijnbomen ligt intussen ver achter ons. Tien dagen geleden is een lawaaimeneer bezig geweest met het frezen van de stronken. Hij heeft offerte uitgebracht voor herstel van ons gras (lees: mollen- en knollenveld). De eerste ronde bestond uit het bespuiten met een goedje tegen mos en andere ongewenste vegetatie. Over een paar weken komt hij het hele veld frezen en eggen om vervolgens zoden te leggen. Dat rijmt.
Stel je voor: krijgen we ooit nog eens een echt gazon. Het moet niet gekker worden.

Als dat allemaal achter de rug is worden er heesters geplaatst in de blote zuidhoek. Een paar Annabelles, Japanse sierkers, Clematis en wat klimop. Ik kan bijna niet wachten …

Wij waren de afgelopen dagen helemaal zoet in de voortuin. Een hoek met overjarige hei en lavendel gerooid, vele meters gewied tot we een ons wogen en het gras gemaaid. Oei, we weten ineens weer heel goed waar onze spieren zitten.

18 opmerkingen:

  1. Eerlijk gezegd een tuin is heerlijk,maar ja die spieren hé die gaan wel wat opspelen.Nou dan maar extra genieten als het klaar is,wat jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, een beetje spierpijn kan geen kwaad, dan weet je in ieder geval dat alles het nog doet. En... hoe vaker je bezig bent, hoe minder spierpijn je zult hebben. Dus....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat heb ik een bewondering voor je, is toch een hele klus en als je dan toch wat beperkt bent.. Je doet het toch maar!
    11 weken is lang hè.. maar het komt dus goed, gelukkig maar weer! We heel fijn dat je er van kunt genieten en zeker van hoe het straks allemaal veranderd zal zijn! Ik zal toch eens een keer in de zomer langs moeten komen hè.
    Liefs vanuit zonnig Zeist!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voel met je mee, onze schoonzoon is nogal tekeer gegaan de voortuin en daar zijn we al wéken bezig met ruimen.... en dan heb ik niet eens verkreukelde ribben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snap wat je bedoeld haha maar ook wel lekker om te doen toch. Ik heb ook zo n melkkrukje dat ik overal voor gebruik grappig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar zitten heel wat uurtjes noeste arbeid in. Met handicap. Bewonder je werklust en straks ga je lekker genieten van alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn spieren weten ook weer wat (tuin)werken is: 7 grote kruiwagens vol mos en dood gras opgeharkt na het verticuteren ....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, dan kun je inderdaad veel spierpijn hebben. Maar het is wel super vind ik, om buiten bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben wel heel veel werk verricht en dan is het logisch dat je spieren voelt waarvan je niet eens wist dat je ze had. Maar je weet wel waarvoor je het doet...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk Marja, en dat terwijl je eigenlijk nog geblesseerd bent, petje af hoor!
    Maar als alles eenmaal groeit en bloeit, gaan jullie ervan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk voor jullie ,petje af hoor !! Dus over een paar weken ziet jullie tuin er weer heel anders uit en het word vast heel mooi.Hier gisteren de postzegel onder handen genomen pff bijna geen spier die niet zeer doet hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Enorm veel werk maar wel met veel voldoening achteraf. Fijn dat het met de gevallen vrouw weer wat beter gaat en na gedane arbeid kun jij straks lekker met een boek in de tuin zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We hebben net alle restanten op een dekzeil in de auto gegooid en afgevoerd naar het containerpark. Ook weer klaar. Nu even lezen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gisteren geen telefoon, geen tv, geen internet helemaal niets. Provider deed groot onderhoud.
    Nu doet alles het weer behalve de printer.
    De tuinvriendn ,ze woont vlakbij en heeft dezelfde provider, kwam zich uitleven op de tuin met goed resultaat.Het ziet er allemaal weer netjes uit.Ik ben er blij mee.
    Fijn dat het weer een stuk beter gaat en nu maar gaan genieten.

    Groetje, Ria





    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was dan weer het voordeel. Jouw tuin is netjes. Groetjes terug.

      Verwijderen
  15. No steeds pijn, Marja? Dat duurt wel lang zeg! De tuin ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen