Vertraging - impact

Ik zou dolgraag weer naar mijn vader willen. Het staat al maanden in de planning. Waarom moest ik ook zo dom zijn om te vallen en mijn ribben te kneuzen. Intussen is het al zes weken geleden, maar helemaal goed voelt het nog niet. Tien dagen geleden stapte ik voor het eerst weer naast Robbert in de auto om Marissa's verjaardag in Tilburg te vieren. De autogordel duwt tegen mijn lijf en bij remmen en optrekken wordt snel duidelijk dat het in mijn borstkas nog een beurs zooitje is. Heen en weer naar Zoetermeer is echt nog een station te ver. Duimen dat het binnenkort eindelijk gaat lukken.

Verder kan ik al heel veel dingen wel, dus zielig ben ik echt niet. Het duurt alleen wat langer dan ik gehoopt had. Dat heb je met 60-plussers. Die genezen niet meer zo snel als jonge blommen. Mijn favoriete zij is ook nog niet belastbaar. Dan maar slapen op links of op mijn rug. Ik zal wel oordopjes voor manlief regelen. Laten we hopen dat dit de laatste loodjes zijn. Een momentje van onoplettendheid heeft meer impact dan me lief is.


Zou dit een alternatieve beha kunnen zijn?


Invalshoek is een bloguitdaging van Reismeermin.

22 opmerkingen:

  1. Lange nasleep past bij gekneusde ribben. Komt heus goed. Tijd en geduld zijn schone zaken ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb veel geduld en tijd, maar mijn vader van 93 is een man van de dag.

      Verwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat je baalt en graag naar je Vader wil .Helaas duurt het lang de genezing van gekneusde ribben .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien moet je in de auto gewoon je stoel in de lig stand zetten en de gordel enkel om je heupen heen doen.Zo heb ik de schipper vervoerd toen hij ook rib problemen had.Het duurt lang ja en geneest traag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip, Dieneke. Alleen moet ik echt naar buiten kijken om niet wagenziek te worden. Liggen en lezen kan ik niet in een auto.

      Verwijderen
  4. Gebroken en/of gekneusde ribben zijn berucht om de pijn en de lange nasleep. Vervelend voor je dat je daardoor óók niet naar je vader kunt. Ik hoop voor je dat het de laatste vervelende protesten van je binnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He gats, wat verdrietig zeg. Hoop dat het toch snel beter zal gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat het tij snel keert. Ik vind het heupgordelidee trouwens niet slecht. Dat kan ook wanneer je niet in de ligstand ligt…

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja zeg Marja, niet leuk dat die genezing maar traagjes opschiet hé. Maar je moet er doorheen. En elke dag zal die pijn toch wel een ietsje minder worden, hoop ik toch voor jou.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat al heel goed, Hilde. Alleen het autorijden was na 5 weken nog erg pijnlijk. Verder mag ik niet klagen.

      Verwijderen
  8. Gekneusde ribben zijn heel gevoelig. Als je er alleen al een euro op legt, voel je het al. Om over niezen maar de zwijgen. Maar je gaat vooruit... Ik stop pas met duimen voor je als jij zegt dat het sein op groen staat (-:
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach meis toch wat een ellende.... en ja men zegt niet voor niets, je kan beter iets breken dan kneuzen... ik weet helaas maar al te goed, net als jij nu ook, dat die spreuk de volledige waarheid is...

    Ik wens je spoedige beterschap en vooral natuurlijk van harte toe dat je snel je paps weer in de armen kunt nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kneuzing in mijn enkel die ik vorige zomer opliep bij de valpartij daar heb ik nog dagelijks last van.Mijn rug ,door te zwaar tillen waardoor ik 4 maanden met een rollator heb gelopen is wel weer oké.
    Ik hoop dat je gauw weer naar je vader kunt.

    Lieve groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vervelend! Die tip van heupgordel en liggen zou iets voor je kunnen doen - de stoel niet helemaal in onderste stand, maar zó dat je nog net naar buiten kunt kijken, is dat iets? Met de riem als heupgordel, is dan het remmen nog zo'n probleem? Dan blijft langzamer optrekken nog als laatste suggestie - te snel optrekken kost ook nog veel meer brandstof...
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Ik ga het binnenkort proberen.

      Verwijderen
  12. Ook ik herken het helaas. Half december door (natuurlijk) domme zet op mn rechterzij gevallen. Gevolg al maanden last van stuk in pols en schouder (slijmbeursontsteking). Het gaat een stuk beter dan in het begin maar een half uurtje breien gaf een fikse achteruitgang! Vervelend, maar inmiddels besef ik dat het veel langer gaat duren dan ik hoopte. Ribben schijnen veel erger te zijn. Tenslotte steunen ze je hele bovenkant, ademem/lachen/huilen/hoesten/niezen/zitten/en noem maarop! Dit is zondermeer al heel vervelend maar zeker als er een oude vader (93 dus niet jong) is die je graag zou bezoeken. Ik hoop dat het nu snel draaglijker is,al dan niet volgestopt met pijnstillers voor een paar keer. Groeten uit Zweden, Ingrid (SE).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, Ingrid. Ik had de hoop dat gekneusde ribben een stuk sneller zouden genezen dan de schouderpeesontstekingen die ik eerder had. Dat heeft namelijk jaren geduurd voordat ik weer een beetje pijnvrij kon bewegen zoals ik gewend was. Sterkte en groet uit Vlaanderen.

      Verwijderen
  13. Ongelooflijk dat zoiets zo lang kan duren. Hoop echt voor je dat je binnenkort je vader kan bezoeken. Inderdaad, paar paracetamollen erin?
    In Nederland willen ze 60 plussers alert maken op een valproof huis, cursus leren vallen. Uh, een ongelukje zit in een heel klein hoekje, niets is uit te sluiten. Sterkte en beterschap maar weer ermee!
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik viel ook in een heel klein hoekje. Haha. Dat was niet te voorkomen. Of ik moet me voortaan niet meer uitkleden voordat ik naar bed ga. Slaapt dat nou lekker ... zo'n spijkerbroek?

      Verwijderen
  14. Wat vervelend dat je er nog steeds last van hebt zeg. Ja ik wist wel dat ribben een langdurige kwestie zijn, gelukkig niet uit eigen ervaring maar mijn schoonmoeder viel eens van de trap af en die heeft er ook een paar maanden last van gehad. Hoop dat het gauw beter gaat en je weer naar je vader kan gaan. Beterschap er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh wat duurt dat toch lang!
    Ik hoop dat je snel genoeg hersteld bent om naar je vader te gaan, hij is idd een man van de dag!
    Sterkte lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen