Stipjes op de kaart

Waar stond mijn wiegje in 1955 en via welke plaatsen ben ik uiteindelijk hier beland? Daar zat ik van de week over te mijmeren.

De kraamdagen van mijn moeder bracht ik door in de Haagse kraamkliniek Frankenslag.

Na een dag of 10 mochten we naar huis. Mijn ouders en ik huurden een etage bij een hospita aan de Van den Eyndestraat 14 in de Haagse wijk Statenkwartier.

In 1957 verhuisden we naar een portiekflat aan de Nieuweweg 15 in Loosduinen.
(tegenwoordig heet dit de Margaretha van Hennebergweg)
Dat was net op tijd want mijn broertje was op komst.

In 1961 verkasten we van de Haagse zuidwestkant naar de noordoostzijde.
(op dat moment zat mijn vader in Australië als Dutch Officer van de emigratiedienst)
Ik was toen 6 en heb 11 jaar in Mariahoeve gewoond, op Isabellaland. Wij woonden 4-hoog, zonder lift, net boven de boomtop.

In 1972 waren mijn ouders eindelijk aan de beurt voor een eengezinswoning in Zoetermeer. Ik was inmiddels 17 en mijn broer 15. Op Collinsland 4 kon mijn vader zich heerlijk uitleven in de tuin.

Na ons huwelijk in 1975 streken wij in Voorburg neer. (Robbert was daar geboren en getogen)
In het heerlijke, ruime huurhuis op de Kersengaarde 73 werden onze 4 kinderen geboren.

In 1986 kochten we een huis in Voorschoten, waar we opnieuw 11 jaar bleven wonen. Onder de zwarte 5.

Na een diepvrieswinter op de Beekse Bergen trokken we in ons nieuwe huis in Tilburg. Op dat moment (1997) woonden er nog twee kinderen thuis.

Nu we toch al van de Randstad waren afgedwaald, neusden we ook eens bij onze zuiderburen. En daar vonden we ons nieuwe honk, waarmee het Brabantse avontuur tevens het kortste was. Na 22 huwelijksjaren bleven we hier maar 8 jaar plakken. Het voorjaar van 2005 maakte ons Nederbelgen.

We hebben bijna voor de derde keer de 11 jaar op één stek volgemaakt.
Vandaar dat mijmeren ...

28 opmerkingen:

  1. Leuk om je huisreis zo te zien. wij wonen hier nu alweer bijna 7 jaar en dat is het langste waar ik ooit gewoond heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja jij bent een ervaren verhuizer jij weet hoe het moet Marja(glimlach)
    groetjes van Novelle
    euh ben je al weer wat opgeknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan al meer bewegen en de pijn is onder controle. Hoera.
      Het is twee weken geleden dat ik viel en ik verwacht dat het nog wel een tijd zal duren voordat ik pijnvrij ben.

      Verwijderen
    2. sterkte dan Marja

      Verwijderen
  3. Wat leuk om te zien, ben zelf ook gelijk gaan nadenken.
    Ik was ook heel benieuwd hoe het met je was maar lees het hierboven. Heel veel beterschap en zachte knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, al die plekken waar jij gewoond hebt. Zelf ben ik sinds mijn geboorte ook al elf maal verhuisd.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben slechts 6 x verhuisd en hier wortel geschoten. Fijn dat je alweer wat opgeknapt bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dit! Tegenwoordig rijd ik nog wel eens over de Hennenbergweg. Heb ook en deel van mijn jeugd in Den Haag gewoond.
    Hoe zit het met jullie plannen om weer te verkassen vanuit België?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die plannen liggen weer in de ijskast. Voorlopig blijven we lekker hier.

      Verwijderen
  7. Heel veel herkenning voor mij, want veel van de wijken waar jij als kind gewoond heb kén ik als ex Hagenees natuurlijk wel.
    Zelfs ben ik wat honkvaster. De eerste 45 jaar van "m'n bestaan" woonde ik 4 huizen( het eerste slechts enkele maanden als baby) die in een straal van 500 meter bij elkaar stonden. De eerste 2 huizen met m'n ouders, de laatste 2 met Henk en de kinderen verdeeld over 5 jaar een onvrije zolderetage en 22 jaar een koophuis met drie etages.
    Daarna verhuisden we, weer samen, in 88 naar Rijswijk waar we nog steeds in het zelfde huis wonen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op de Beeklaan in Den Haag, hebben we 22 jaar gewoond en dat was ongeveer 30 huizen verder op de laan dan waar ik vanaf een maand of 4 tot aan m'n huwelijk heb gewoond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij was daar de zaak waar we kleding hebben gekocht voor onze bruidsmeisjes en jonker. Ken jij zo'n soort winkel?

      Verwijderen
    2. Ja zeker, er zat een bruidsmode zaak in de Weimarstraat daar kon je zowel huren als kopen. De Weimarstraat is ook een grote winkelstraat die de Beeklaan ergens halverwege kruist.

      Verwijderen
  9. Heel leuk dit! Je hebt er veel moeite voor gedaan maar het is het waard. Je ging steeds een beetje "vrijer" wonen. Ik heb nooit in de contreien van Den-Haag gewoon dus het is onbekend voor me, maar dat maakt het er alleen maar interessanter op.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke rapportage. 1 Februari was het 28 jaar geleden dat ik bij meneer F. introk, we wonen nog steeds op dezelfde plek. Volgende maand alweer 28 jaar getrouwd. Tijd vliegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou zeg Marja, jij hebt wel al op heel wat plekken je nestje gebouwd hé!
    groetje, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien inspireert dit jullie om ook een beeldverhaal te maken over de huizenreis die jullie maakten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke blog, Marja. En ja we wisten van elkaar al dat we beiden op de Kersengaarde hebben gewoond (wij maar een jaar) maar het blijft grappig om het te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om zo je reis te volgen Marja...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een boel verhuizingen. Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Plezant dit overzicht en dat je dit wilt delen op het openbare internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi logje Marja!
    Leuk al die huizen te zien waar je gewoond hebt, Ik ben vroeger met mijn ouders maar 1 keer verhuisd, van een piepklein tuinhuisje naar een klein dorpshuisje. Het staat er nog.
    In mijn huwelijk ben ik wel heel wat keertjes verhuisd, bedenk me opeens dat de serie die ik op mijn blog ben begonnen maar weer eens moet oppakken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk, had je al die foto's nog of ben je een sentimentel yourney gaan doen ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deels uit voorraad en deels van het www, maar alles vanuit de luie stoel, Anneke.

      Verwijderen
  19. Super leuk gedaan!
    Je gaat vanzelf nakijken tot hoever kom ik?
    Ik kom uit zo rond de tien plekjes inclusief de Emma kraamkliniek in Den Haag.
    Regentesseplein, Aagje Dekenlaan, Ursulaland en toen elders.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben eens verder terug gaan neuzen bij jou en beleef jou verhuisleven hier mee. Wat fijn om jou verhuiswereldje te zien. Bewondering voor je moed zo vaak inpakken en wegwezen in je leven.
    Lieve groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen