Lieve ogen, genezende ribben en knikkeren met Marissa

Eerst een plaatje waarbij ik wegsmelt. Is het geen schatje?

Mijn ribbenkast herstelt zich langzaam maar zeker. Nu zeurt het alleen nog en diep bukken is pijnlijk. Drie weken na de val. Ik probeer regelmatig te bewegen, want juist na de nacht of na een uur op de bank speelt het weer op. Gisteren zelfs lopen kuisen en stofzuigen. Gelukkig nam Robbert de ramen en lage objecten voor zijn rekening. Op 4 maart komt er een poetsdame. Het is jaren geleden dat wij ons dat konden permitteren. Nu is er weer wat ruimte voor. Halleluja!

Zaterdagmiddag waren Ronald en Marissa hier. Er stond een boswandeling op hun programma, maar het weer viel tegen. Het knikkerspel uit de jaren 60 werd boven gehaald en ze vond het hartstikke leuk. Ook stratenplan kon haar bekoren. Ze heeft enorm veel fantasie en verzint er hele verhalen bij. Na de soep met worstenbroodjes gingen ze weer op huis aan. Het was erg gezellig.
video
video
video
Het resultaat

17 opmerkingen:

  1. Joh, wat fijn dat het betert, pijnlijke zaak, ribben. En wie wat bewaart... hug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat het wat beter gaat!
    Leuk die "ouderwetse" spelletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat het langzaam aan wat beter gaat. En fijn ook dat er hulp komt. Wij hadden een hulp toen ik nog werkte en we besloten haar aan te houden toen ik stopte. Ze is zo onderhand onderdeel van onze gezin geworden. Ze weet alles en kent alles en is buitengewoon behulpzaam bij alles en nog wat. Ik knijp mijn handjes dicht met haar.
    Hoop dat het snel nog beter met je gaat, Marja!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs beterende ribben kunnen nog behoorlijk pijnlijk zijn, maar uiteindelijk voel jij je straks weer heerlijk fit en beweeg je weer als een jonge hinde.
    Wat leuk die spelletjes. Dat knikkerspelletje kan ik me nog vaag herinneren van héééél lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig dat het weer wat beter gaat en wat leuk die ouderwetse spelletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal eens , echte smelt ogen!
    Je kruipt dus nog nét niet zelf over de vloer maar het gáát beter gelukkig!
    Heerlijk hé spelen met kinderen en of het nou oude of nieuwe spellen zijn maakt helemaal niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je weer beter word. mooie foto zeg van de zeehond

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, zo'n zeehondje.. zo schattig. Wat vervelend, die gekneusde ribben, maar gelukkig gaat het langzaamaan weer wat beter. Doe je wel heel rustig aan hoor? En zo'n bezoekje van je zoon en je kleindochter is toch echt wel heel leuk hè. Wat fijn om dan zo van haar te genieten met zo'n leuk spel.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schatje, de zeehond. Ik ben blij dat we het zeebondenbond geweerd hebben!
    Ik vind dat kikkerspel geweldig! Hebben jullie het zelfgemaakt? Dat zou helemaal de bom zijn ;-)
    Goed nieuws over je ribben, dat lees ik graag. Ga zo door. En laat de poetsvrouw maar poetsen. Ik vind dat zo'n rijkdom, elke keer weer.
    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor. Niet zelf gemaakt. Mijn opa en oma hadden al een knikkerspel en daar was iedereen dol op. In de jaren 60 kregen mijn broertje en ik er ook eentje. De afgelopen jaren heeft het spel bij mijn vader gestaan voor logerende kleinkinderen. Nu is het hier weer in ere hersteld.

      Verwijderen
  10. Mooi je filmpjes ,dat is heel kostbaar geluk ! Fijn dat het beter met je gaat.
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve filmpjes, en wat fijn dat je weer opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zo'n ouderwets knikkerspel zeg. Fijn dat je weer wat opknapt. Spelletjes doen kunnen kinderen zich altijd helemaal in uitleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto van de zeehond. Ik smelt bij die ogen. Leuk het knikkerspel.
    Van alles wat ik hier lees en zie vind ik toch het mooist dat het beter met je gaat.

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterende ontroerende foto ja! Mooi!
    Ben blij dat het weer beter met je gaat... van gekneusde ribben ben je niet een, twee, drie af.
    Ergens dacht ik dat je de griep had of zo, maar ik herinner me nu je val weer... pffff
    En een poetsvrouw, oh wat heerlijk! Dat is echt genieten hoor als je niet alles zelf meer hoeft te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellige filmpjes van je kleindochter. Ook alweer een hele meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige scherpe foto, schattig.
    Fijn dat het al wat beter gaat. Och, duurt toch best lang hè? Fantastisch dat je hulp krijgt. Het is zo'n luxe gevoel als de hulp geweest is. Athans dat voel ik zo. Geniet van je kleinkindjes en een verder spoedig herstel.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen