Zwijmelen op zaterdag 164





Laten we proberen om net zo positief te zijn als Toon.

12 opmerkingen:

  1. Mooi nummer. Er is zoveel om voor te leven. Prachtige keuze.
    Vorige week een keertje overgeslagen, maar nu ben ik er weer.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ergens sluit jouw Zwijmel wel aan bij mijn keuze van vandaag.
    Mijn schoonvader was groot fan van Toon.
    En dit nummer sloot helemaal aan bij hoe hij in het leven stond en hoe ik hem kende.
    Mooie zwijmel Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toon je moest er naar kijken, zoals ook naar Wim. Het hoorde bij je opvoeding op oudejaarsavond.
    Plezant nummer, zeker als je de vraag aan elkaar stelt "Hoe Oud Mogen We Samen Worden".
    Veel geluk en liefde toegewenst in 2016.
    Grtz Albert en Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas heeft niet iedereen een positieve natuur en kan niet iedereen zich er toe zetten het leven anders te bekijken. Ik weet niet eens of altijd de wereld positief bekijken wel zo'n groot goed is. Door ook het mindere te zien is het goede daarna extra goed.
    Beetje (heel veel) minder geweld zou wel heul prettig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te horen. Ik mocht Toon wel met zijn positieve instelling.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Marja Toon is prachtig met zijn mooie glimlach en zijn mooie liedjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zó kon alleen Toon het vertellen, We kunnen het in ieder geval probéren, dan zien we wel hoever we komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch een geval apart, hè, die Toon? Een meester hoe hij met simpele woorden de waarden van het bestaan schetst. Mooie keuze!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toon was een fenomeen! Prachtige teksten schreef hij!
    Wat een mooi nummer is dit.
    Zo positief als mogelijk de wereld inkijken, ik ga ervoor!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Marja, om je zo maar weer eens ergens tegen te komen, bij MrsT en opeens begon er een belletje bij mij te rinkelen. Kwam misschien ook wel omdat ik wat hele oude blogjes gelezen heb en jou daar als Madammeke tegenkwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een van Toon's mooie "versjes" (op muziek), zoals hij zijn gedichten zelf noemde!
    Ergens wordt gezegd dat Toon eigenlijk bijzondere clown was, omdat cabaret ingaat op de actualiteit, wat Toon nooit deed. Zijn vakmanschap is onomstreden, maar privé schijnt hij niet altijd even gemakkelijk te zijn geweest - ik meen me te herinneren dat ooit uit de mond van zijn zoon gehoord te hebben op TV.
    En ja, positivisme, zonder dalen zijn er geen heuvels en bergen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ik heb zelfs een boek van Toon Hermans, soms vind ik het mooi en soms ook veel te lief net hoe mijn bui is.

    BeantwoordenVerwijderen