Tip-tag 2016

Rietepietz strikte mij voor Narda's uitdaging van 4 januari, die zo begon:

“Als ik u één tipje mocht geven…
Al een tijdje denk ik na over een tag die voor mij persoonlijk waardevol zou zijn. Het zou een tag moeten zijn waar een beetje liefde en zorgzaamheid uit sprak, waar je misschien iets van kunt leren, of wat gewoon handig is om te weten.”

Na de tips van Kakel, Melody en Triltaal belandde de tag weer als een boemerang bij Narda, die hem opnieuw een zwieper gaf richting Rijswijk, waar hij liefdevol werd ontvangen.

Hoe maken we (samen met Narda) 2016 een beetje mooier?

Door eerlijk en respectvol met mensen om te gaan, niet (zo snel) te oordelen, compromissen te zoeken en empathie te tonen.
Op die manier kunnen we schijnbaar diepe kloven overbruggen, saamhorigheid behouden, herinneringen ophalen en koesteren.
In ons gezin werkt dat heel goed.

Aan Trees de eer om haar tip toe te voegen.
Stel ons alsjeblieft niet teleur, Trees.
De regels staan hier beschreven.

10 opmerkingen:

  1. Narda reageerde op mijn kopieblog:

    "Wat lief Marja dat je het gedaan hebt. En een mooie invulling ook weer. Zeker dat niet zo snel oordelen vind ik een hele belangrijke. We zijn zo snel geneigd dit te doen. Ik betrap mezelf daar vaak op.
    Ben benieuwd of Trees hem overneemt. (Voel je niet verplicht hoor Trees). Ik hoop het natuurlijk wel, zo niet dan stopt het gewoon hier bij jou. 😘"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst vind ik het natuurlijk helemaal geweldig dat Rietepietz het stokje heeft opgepakt en ingevuld en dat jij dat ook hebt gedaan!! Zo mooi ook beiden.
    Al vind ik ook dat Trees zich niet verplicht moet voelen, toch hoop ik ook dat zij hem oppakt en invult want ik zou het heel erg jammer vinden dat dit stopt. Het idee van Narda is immers prachtig en wat voor moois zal het allemaal opleveren aan het eind van het jaar, daar ben ik heel benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk dát bedoel ik, ik wéét dat jij dit állemaal uit de kast hebt gehaald om te dealen met zaken waar menig gezin aan te gronde zou gaan. Volgens mij heeft trees zeker óók waardevolle tips uit eigen ervaring en die wil ze vást wel delen;-) Maar al bij al is dit toch niet zómaar een tag aan het worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie invulling van de tag, Marja! Niet snel oordelen en empathie tonen zijn eigenschappen die altijd van pas komen. We moeten bij onszelf beginnen om er met elkaar iets van te maken.
    Verbaast me niets dat er zoveel wijsheid uit jouw pen rolt ;-) Dit wórdt me een tag, mensen...
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooie tip Marja en ik doe mijn best ,maar oeps ik vlieg best wel eens uit de bocht moet ik eerlijk toegeven .Mooi dat jij de Tag opgepakt heb ,ik heb er zelf niets mee eerlijk gezegd .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat eerst uw emotie negatief of positief zakken voordat u reageert op andermans gedrag.
    Oftewel slaap er eerst een nachtje over.(glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tip Marja eentje waar ik zeker ook zo af en toe op terug kan grijpen. Dank je wel.
    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn goede tips. Trees lijkt me de perfecte blogger om het over te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie wijsheid hoor Marja die voegt wat toe. Maar ik ben zelf niet van tags en vaste dingen. En dat mag ieder blogt op zijn of haar eigen manier en dat houdt het ook boeiend denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen