Zwijmelen op zaterdag 159






Fijn weekend.

Jij, die in de wind loopt
Alleen in de veel te grote stad
Met de stille melancholie van de voorbijganger
Jij, die haar heeft laten vallen
Om andere oorden op te zoeken
Om elders het geluk te beproeven
Het belangrijke…

Het belangrijke is de roos 3x
Geloof me

Jij die een beetje geld zoekt
Om de week rond te komen
Je loopt wat te lummelen in de stad
Nietsnut, als de zon ondergaat
Loop je de banken voorbij
Alsof je slechts een kunstenmaker bent
Het belangrijke…

Het belangrijke is de roos 3x
Geloof me

Jij, kleintje, dat je ouders
Alleen hebben gelaten op de wereld
Vogeltje zonder licht, zonder lente
In je wit laken jasje
Het is koud als in Bohemen
Je hebt een hart als in de vastentijd
En toch…

Het belangrijke is de roos 3x
Geloof me

Jij voor wie, voor wat hoort wat,
Ik deze paar regels gezongen heb
Om je zo in het voorbijgaan een teken te geven
Zeg nu op jouw beurt
Dat het leven slechts belangrijk is
Omwille van een bloem die danst
Op de tijd…

Het belangrijke is de roos 3x
Geloof me

(Deze vertaling vond ik op het www. Ik weet niet of het helemaal correct is)

12 opmerkingen:

  1. Tja, ik kan de vertaling niet controleren omdat mijn kennis van het Frans vrijwel nihil is.
    De melodie ken ik (natuurlijk) wel, die kwam in de loop van de tijd regelmatig voorbij!
    Mooie keus!
    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zijn er weer bij Marja, na een week verplichte afwezigheid vanwege de installatie van de nieuwe PC laptop. Wel even wennen. Een uitstekende keus vandaag deze Franstalige hit van Gilbert Becaud. Vast en zeker in het kader van de aanslagen in Parijs nemen wij aan. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De vertaling klopt aardig hoor..... de eigen interpretatie van de vertaler past er prima bij ;-)

    Al heb ik weinig tot niets met de Franse taal noch de muziek vind ik dit wel 1 van de zangers die ik zo af en toe best graag beluister.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige stem en prachtig lied Marja!!!
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn ouders hadden dit singletje.. Even back in time… Bedankt..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om naar te luisteren, tussen het pakken door. Foei, wat ben ik druk. Kinderen willen mij a.s. zaterdag al verhuizen! Zie er erg tegen op. Maar eerst even lekker naar de roos luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan nog wel een klein beetje schoolfrans maar heb 2 dagen Frankrijk nodig om het weer te kunnen volgen.Dus.......blij met de uitleg.

    Lieve groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoewel Frans songs me zelden kunnen bekoren zijn er natuurlijk uitzonderingen en daar hoort deze zéker bij, héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaren 70 van de vorige eeuw stond het Franse chanson hoog op mijn muzieklijstje. Blijft een mooi genre.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Franse songs vind ik vaak erg mooi klinken ook al versta ik er geen barst van(glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi nummer, ik heb genoten. Heerlijk gezwijmeld!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een tijd gehad als ik rustig wilde worden draaide ik Franse muziek waaronder dit nummer. Tegenwoordig weinig meer, mijn rust gevonden zeker haha.

    BeantwoordenVerwijderen