Zwijmelen op zaterdag 149





Al Martino, geboren als Alfred Cini, (Philadelphia, 7 oktober 1927 - Springfield (Pennsylvania), 13 oktober 2009) was een Italiaans-Amerikaans zanger en acteur. Hij was sinds 1969 getrouwd met Judith.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog deed hij dienst bij het United States Marine Corps. Daarna werd Martino zanger. Zijn single Here in My Heart stond op 14 november 1952 op de eerste plaats in de allereerste aflevering van de officiële UK Singles Chart. Een andere succesvolle single van hem was Spanish Eyes (1966), dat bekroond werd met goud en platinum. Ook scoorde Martino hoge ogen met zijn discokraker Volare.

Ik wens jullie een heerlijk weekend.

17 opmerkingen:

  1. Ah, dankzij Volare weet ik in welke hoek ik hem moet zoeken! Een echte zwijmel.
    Ik hoor hem voor het eerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, dit is toch ook wel een stukje nostalgie! Waar en wanneer heb ik dit voor het laatst gehoord? Moet in mijn jeugd geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spanish Eyes een echte zwijmelaar uit de 60's die we allebei bewust meegemaakt hebben. Uitstekende keus vandaag Marja. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd goed ;-)

    Fijn weekend en veeeeeeel zwijmelplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marja,
    Ik heb deze keer weer meegedaan. Ik weet niet zeker of ik de link correct heb geplaatst maar zo niet, zou jij het dan willen corrigeren? Ik moet namelijk de hele dag de hort op.
    Later ga ik bij iedereen reageren. Al Martino kende ik nauwelijks maar het nummer wel. Ik speel het nog wekelijks op de gitaar tijdens het oefenen met Rokxy (daar schrijf ik nog eens een stukje over).
    Heerlijk nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al Martino is zwijmelen in optima forma… (al dacht ik eerst aan Volare… ohhohh)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volare ken ik wel, mijn ouders hadden volgens mij het plaatje; deze niet. Snap wel het hoge zwijmelgehalte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heerlijk een echte zwijmel,nog steeds.

    Fijn weekend,
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echte "easy listening" , altijd een ;lekker achtergrondmuziekje en natuurlijk herinner ik me die muziek zéker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Excuses aan iedereen dat mijn log niet te bekijken en beluisteren was, fout is hersteld inmiddels.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. http://schrijfscherven2.blogspot.nl/2015/09/still-got-blues.html
    Hier staat dus de link van mij en nu ga ik even luisteren naar de andere deelnemers van de zwijmelclub

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O Marja dit brengt me terug thuis bij mijn pa en ma .........mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk nostalgisch lied. Uit de eerste jaren van ons huwelijk. Nu zwijmelen, maar toen zeker! Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaaa muziek van mijn vader, en dan floot hij dit melodietje zachtjes mee. Sweet memories.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke zwijmel. Ik heb genoten en ook een beetje herinneringen opgehaald. Mooie keuze, dankjewel.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aha! Volare, deed meteen een belletje rinkelen. Hij heeft een prachtige warme stem!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat een heerlijk nummer toch, vond ik altijd al. Een echte zwijmelaar!
    Beetje laat hè, kom echt tijd tekort, maar mijn rondje zwijmelen maak ik af hoor!
    Knuffel uit Ziest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen