Gastblog van manlief

Hectiek. Een voor mij, als voormalig zelfstandig ondernemer, bekend fenomeen.
Als fotoboer: vakantietijd, personeel weg, vervanging, decembermaand, extra drukte, enz.
Als intermediair: een hele grote order binnenhalen, 200 machines in drie maanden tijd in Nederland ophalen, in opslag, klaarmaken voor export.
Ach, bovenstaande vond ik alleen maar een uitdaging en ik genóót van de druk(te).
Maar dan word je 65 en ben je aan het afbouwen, genietend van de rust.

Tot afgelopen week. Met Mar naar m'n schoonvader in het verzorgingshuis. Daar dachten we gezellig een paar uurtjes met z'n drieën door te brengen. Nou, dat viel tegen!
Na amper drie kwartier kwamen zwager en schoonzus binnenvallen, want die hadden een CIZ brief voor hem bij zich, opgehaald uit de brievenbus in zijn flat. Even later kwam ook zijn vriendin en een kennis binnen. Al met al veel te druk voor die 16 vierkante meter.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik van een verzorgster te horen dat er twee kamers zijn vrijgekomen, zodat hij in het tehuis kan blijven wonen.
Enfin, de hele meute gaat mee om de eventuele toekomstige kamer van schoonpappa te bekijken. Kamer 20 is favoriet, uitzicht op het plantsoen. Maar ja, even afwachten tot duidelijk wordt dat de toewijzing definitief is. En dan … allemachtig … zijn flat opzeggen, uitruimen, verhuizen.

Tot zover niets aan de hand. Echter … in dezelfde week hadden wij een gesprek met onze makelaar om de verkoop van ons huis een duwtje te geven. Nou, dat heeft gewerkt. Zaterdagmiddag belde hij terug: dinsdagmiddag komt hij met nieuwe kijkers bij ons langs. Dus …..alles moet schoon en perfect. En dat met die hitte.
Dat bedoel ik met hectiek. Zo denk je alles onder controle te hebben en even later is het een wereld van verschil. Gelukkig hebben Mar en ik al voor hetere vuren gestaan.

13 opmerkingen:

  1. jeetje zeg, wat een drukte! hoop dat jullie er heelhuids doorkomen ;-)
    Ik duim voor jullie huis.
    leuk geschreven!
    lieve groet aan jullie beiden, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dat is zeker heftig! Dus alles komt straks misschien wel tegelijk! Maar inderdaad, dat kunnen jullie!
    Succes vanmiddag met de kijkers... spannenddddd!
    Knuffel uit Zeist

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie weet moet je binnenkort 2 woningen "uithuizen". Zal vanmiddag voor je duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, zo hoef je je niet te vervelen. Ik hoop dat het vanmiddag niet bij kijken blijft, maar dat er een bod uit voort komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een drukke tijd voor jullie .Fijn dat Schoonvader kan blijven in het tehuis waar hij nu woont..Ik duim voor jullie dat de kijkers die vanmiddag komen een mooi bod gaan doen .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is het gekke met het leven he het loopt vaak anders dan je denkt. Wat spannend zeg dat er weer kijkers komen. Ik ga heel hard duimen. liefs voor jullie 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat Marja's vader in dat tehuis kan blijven, scheelt voor de man weer een verhuizing. Voor jullie hoop ik op een snelle verkoop, zal wel hectiek opleveren, maar dit eindeloze wachten op een koper stemt ook niet vrolijk. Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas .... ze vonden het huis prachtig maar te groot ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat kún je wel hectiek noemen ja, een duidlijk gevalletje "hollen of stilstaan" . In ieder geval wel práchtig nieuws dat (schoon)vader nu niet meer aan een andere omgeving hoeft te verhuizen, een andere kamer ja, maar wel dezelfde mensen om zich heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop toch echt, echt, echt dat het dit keer gaat lukken met het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Manlief van Marja, wat fijn weer eens iets van je te mogen lezen.

    En ja ach hectiek..... al die vuren die jullie al doorstaan hebben, daar is dit een waakvlammetje bij toch?

    Ik zal voor jullie duimen dat alles zonder slag of stoot goed verloopt en jullie binnenkort een housewarming kunnen vieren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zucht: derde keer...
    Leuk om eens iet te lezen van de man achter de superblogster.
    Ik hoop dat deze keer de huizenverkoop echt doorgaat. Dat verdienen jullie zo langzamerhand wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry dat blogger zo vervelend doet, Plato.

      Verwijderen