In de war

Paps kan niet meer naar huis. Daar was de geriater maandag heel duidelijk over. Er hoeven geen ingewikkelde tests of scans te worden gedaan. Dat zou alleen maar belastend zijn voor hem. Het was haar meteen helder dat hij de weg kwijt is. Zijn geheugen is een vergiet. Zijn lijf is gelukkig weer helemaal in orde.

Hij heeft zelf vrede met de situatie en is veel rustiger nu hij de regie uit handen heeft gegeven. Waar hij naar toe gaat na 3 september is nog niet bekend. Zoals we allemaal weten zitten tehuizen overvol. We hopen op een mooie plek voor hem. Al hadden we hem dit traject graag bespaard.

17 opmerkingen:

  1. Ach, wat spijtig. Vooral ook de onzekerheid over een nieuwe woonplek is voor hem en jullie lastig, lijkt me. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè gets, weer een fase voorbij. Ik hoop met jullie mee dat er een fijne warme plek voor hem gevonden wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En een plek die veilig voor hem voelt (en voor jullie). Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens hem een mooie plek toe met goede verzorging, veel aandacht en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja dat zal niet mee vallen Marja we wensen jullie sterkte toe al die veranderingen is vaak erg moeilijk voor de oudere mens

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach Marja, wat een triest bericht!
    Maar wel mooi dat hij er vrede mee lijkt te hebben, opstandigheid bij iemand in zijn situatie is zo erg, heb ik met mijn schoonmoeder meegemaakt, dat maakt het voor alle betrokkenen nog veel erger.
    Duimen nu hè, dat er een mooi plekje voor hem zal komen!
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een naar en triest bericht. Ik hoop dat er voor hem en voor jullie een mooie oplossing komt. Een plek waar hij zich thuis voelt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jammer dat het zo moet gaan als je ouder wordt, he? Gelukkig heeft hij er vrede mee, en als er zo dadelijk een fijne plek voor hem komt, dan is dat toch de beste oplossing.
    Veel sterkte met het traject!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het gaat me altijd aan mijn hart als mensen niet in hun eigen huis kunnen blijven wonen. Alsof ze een beetje teruggaan naar hun kindertijd en een wakend oog nodig hebben. Wel fijn om te lezen dat je vader er vrede mee heeft en rust vindt door alles uit handen te geven. Hij verdient een mooi plekje in een zorgzaam thuis. Sterkte voor je vader, jou en jullie dierbaren!
    liefs en een knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat jammer ,maar goed dat hij er vrede mee heeft en het hem wat rust geeft .Ik hoop dat jullie een plek zullen vinden waar je vader zich prettig zal voelen !! Sterkte ermee, Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga duimen voor een "menswaardig" plekje! Een geluk bij een ongeluk dat hij door de gevolgen van zijn longontsteking als ervaren heeft dat hij zich bij meer verzorging wel goed voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och Marja, wat een intriest bericht. Zowel voor jullie als voor je pa. Ik begrijp dat hij van deze situatie (niet meer eigen huis) min of meer op de hoogte is? Hoop dat er een goede plek voor hem gevonden kan worden, waar jullie ook een goed gevoel bij hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor Corry. Hij was het helemaal met de geriater eens. Zelfs in de kamer waar hij nu tijdelijk zit voelt hij zich al veel rustiger dan de laatste maanden in zijn eigen huis. Hij beseft dat er voortdurend zorg in de buurt moet zijn. Nu hoeft hij zich niet meer druk te maken over boodschappen, gastheer spelen, zijn huishouden en zijn agenda. Hij heeft het losgelaten vanaf zijn ziekenhuisopname eind mei .
      Door zijn intelligentie en humor heeft hij ons heel lang een veel wakkerder figuur laten zien dan dat hij zich voelde. Nu hoeft dat niet meer.

      Verwijderen
  13. Ach wat verdrietig. En zo herkenbaar ook. Hopelijk vinden jullie een fijn huis voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo te lezen valt er een zware last van je vader's schouders dat is ook wat waard. Ik hoop dat er snel een goede woonplek komt waar hij zijn oude dag rustig kan voortzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Iedere keer weer een stapje terug. Ik hoop dat je vader heel blij zal zijn op zijn nieuwe adres. Ik merkte bij schoonpapa dat hij zich verzette bij iedere stap waardoor hij meer hulp moest krijgen. Hij wilde zelf blijven koken totdat hij viel en de kinderen tegen hem zeiden, pap voor even tafeltjedekje totdat t beter met je gaat. Hij kreeg er zoveel rust door en vind t eten zo lekker dus het is zo gebleven.
    Het lijkt mij ook zo moeilijk om steeds meer zelfstandigheid op te geven. Geef je pap een dikke knuffel van mij. en jij ook een . liefs en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sterkte. Het is een lastige fase. Als hij ergens op een juiste plek is, geeft dat vaak veel rust. Vaak is het wel even wennen

    BeantwoordenVerwijderen