Zomer


Zomer, geen tijd om te luieren

10 opmerkingen:

  1. Voor de boeren niet nee, maar voor óns wel hoor vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die oude foto's...
    Wat zal het hard werken geweest zijn in die tijd...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verhaal bij de foto!
    Dat zie je tegenwoordig niet meer... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boeren hebben nog steeds bergen werk, al is alles gemechaniseerd. Het blijft een vak apart.
    Een heerlijke foto, Marja!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een prachtige afbeelding, Marja. Dat grote paard voor de nog veel grotere kar, hard werken van zonsopgang tot zonsondergang om de oogst binnen te halen. Wat een verschil met de zomer van anderen. Knap gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als de boeren nu is het juist in de zomer hard werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij het zien van die foto's beginnen mijn armen te prikken: herinnering aan het met blote armen opbinden van de rogge. En ik voel dat m'n biceps het werk niet meer aan zouden kunnen bij het zetten van een korenmijt,halverwege zo'n 8 a 10 meter hoog doorgeven met de lange vork...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Denk altijd heel nostalgisch hier aan terug als ik dit ziet maar denk dat het voor iedereen heel hard werken was in de zomertijd met de hooibouw. Voor mijn vader die bij de boer werkte zeker. Ik vond het wel leuk om te helpen, springen in de hooischuur, hooi opsteken, in het hooi liggen,die geur vind het nog steeds heerlijk. En zoals dwarsbongel ook prikkende handen en neus vanwege mijn allergie.

    BeantwoordenVerwijderen