Neven en nichten

Zaterdag schreef ik al over onze familiereünie. Alle nichten en neven van mijn vaders kant waren uitgenodigd. Helaas kon niet iedereen komen. Maar van de gesprekken die ik had, heb ik genoten. Sommigen had ik tientallen jaren niet gezien. We wonen ver uit elkaar en hebben allemaal onze gezinnen en bezigheden, bovendien is meer dan de helft zelf al opa of oma. Daarom was dit initiatief des te leuker. Anders kom je ze alleen nog tegen bij het laatste afscheid van ooms en tantes. Nu is mijn vader de enige die nog over is van zijn generatie. Er was warme belangstelling voor zijn wel en wee. Hij is zeer geliefd en ik was blij met al hun lovende woorden. Zo fijn om te horen.
Broer en schone zus had een heuse catering ingeschakeld. Iedereen betaalde natuurlijk mee. Het moet wel leuk blijven.
Wonderbaarlijk genoeg zagen wij het de laatste kilometers van de heenreis steeds lichter worden. Het wolkendek brak open en we hebben de hele middag in de volle Westlandse zon kunnen zitten. Dat droeg zeker bij aan de feestvreugde.
Oudste neef had een campingplaatsje geboekt, omdat hij de volgende dag met zijn vrouw naar mijn vader wilde. Ze komen ieder jaar uit Friesland om oom Klaas te bezoeken.
Het was een knotsgezellige dag.

15 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n bijeenkomst. Als je als familie zo met elkaar om kunt gaan, heb je iets om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Binnenkort zie ik ook weer een groot deel van mijn familie dankzij de uitnodiging voor een 50-jarige bruiloft van oom en tante.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat het zo'n geslaagde dag was. Zo fijn om je familieleden weer eens te spreken. Wij hadden onlangs twee keer zo'n mooi feestje in de familie en daarbij sprak ik ook neven en nichten die ik lang niet had gesproken... Heerlijk...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig initiatief! een weerzien om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te lezen zo`n mooi positief berichtje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat léuk, en wat fijn dat je vader niet vergeten is bij familieleden die hem toch niet regelmatig meer zien!
    Inderdaad heel leuk als zo'n bijeenkomst eens een keer niét een crematie betreft en je je niet stiekem toch een klein beetje gegeneerd hoeft te voelen voor alle gezelligheid..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies! Dat vonden wij nou ook. Het idee werd geboren toen een half jaar geleden afscheid werd genomen van het laatste zusje van mijn vader.

      Verwijderen
    2. Zie logje voor de kiek van broer en zus.
      http://rammelaars2.blogspot.be/2012/09/negentig-en-beurs.html

      Verwijderen
  7. Owwww Mar, dat zijn van die dagen die je lange tijd heugen.
    Lees het plezier uit je logje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te lezen Marja dat het zo leuk was .Ik vraag me weleens af hoeveel van mijn Nichten en Neven er nog in leven zijn ,het is soms zo'n gemis geen familie om me heen ! En wat fijn dat jouw Vader echt niet vergeten word en er zoveel aan hem gedacht word .En Klaas ,ach gossie mijn echt heel lieve Opa heette ook zo en ook mijn Broer .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat het zo leuk was. De familie van mijn moeder zien we regelmatig (ooms, tantes, neven en nichten), maar de familie van mijn vader veel minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor dat lijkt me ook wel eens wat, zie mijn nichten en neven ook alleen bij begrafenissen. Dit is leuker om te doen hoor. Voor herhaling vatbaar als ik het zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is zo'n familiebijeenkomst waarop je nog jaren kunt teren. En stukken leuker om elkaar hier te zien dan op een begrafenis. Eigenlijk zou je op begrafenis het voorbije leven met een borrel moeten vieren, maar daar heb je natuurlijk geen behoefte aan als je een dierbare verloren hebt. Voor jullie was het een dag met een gouden randje!
    lieve groet
    kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit logje stond nog in de wacht... zowaar tijd om er even voor te gaan zitten..
    Leuk zo'n dagje en je vader is dus nog de enige die over is van die generatie boven jullie?
    Ja zo gaat dat hè.. Ik heb nog 2 tantes (echte zusters) van vaders kant en 2 ooms (echte broers) van moederskant, en dan nog een oom die getrouwd was met de zus van mijn moeder. Inmiddels 88 jaar.
    Het is leuk om je neven en nichten weer te zien. Er zijn erbij die ik inderdaad allen maar op begrafenissen zie...
    Leuke herinnering weer hè..
    Liefs uit Zeist

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig he Marja, dit soort dagen! Echt iets om met veel voldoening op terug te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen